Ученици и студенти от Бургас се потопиха в света на сериала „От местопрестъплението“

Цветан Цветанов проведе среща с представители на Фондация „Америка за България“

Връщат дело срещу Огнян Стефанов Журналистът взел пари на ръка по поръчка на банкера-беглец Цветан Василев

Евродепутатът Андрей Новаков представи програма A.L.E.C.O. в Благоевград

Спецсъдът реши: Кметицата на „Младост“ остава в ареста Заместничката на Десислава Иванчева – Биляна Петрова и посредникът в схемата Петко Дюлгеров също ще бъдат зад решетките

В Берлин обезвредиха бомбата от Втората световна война

Опашка от ценители на изложба на Вежди в Люксембург Скулптурите са подредени в Галерия 88

Установиха салмонелна инфекция в старозагорска детска градина

И Румъния мести посолството си в Ерусалим Президентът Йоханис не бил информиран

Другият пострадал полицай: Хвръкна ми шапката и започнах да плюя стъкла

Къде ще се срещнат Доналд Тръмп и Ким Чен Ун – вижте вариантите (ИНФОГРАФИКА)

Полицаи от Силистра задържаха трима мъже за извършване на незаконна иманярска дейност

Каракачанов оглави Националния комитет за честване на 1300 години от победата на кан Тервел при Константинопол

Футболен Биг Брадър заради хулиганите

Държавата отделя 25 млн. лева за извънкласни дейности в училищата

В закона от 2007 г.: Всеки тунел има отговорник по безопасността

Йонко Иванов, Съюз на професионалните автоинструктори

Всеки тунел има отговорник по безопасността, който трябва не само да прави регулярни, но и внезапни проверки на съоръжението. Това заяви Йонко Иванов от Съюза на професионалните автоинструктори по БНТ. Тази разпоредба е разписана още 2007 година, каза той по повод трагичния инцидент в тунела “Ечемишка” на АМ “Хемус”.

“Тази наредба е доста стара. Там пише, че на период от 5 години трябва да се правят проверки. Това не изключва факта, че се променя статута на този тунел. Едно е да минат 10 000 автомобила, друго е да минат 100 000. Както мен ме карат да карам със зимни гуми, така аз искам да карам по безопасни пътища, а не моите близки да падне нещо и да ме удари. Трябва да загине човек, за да направим нещо в тази държава”, каза Иванов.

Нормативната база изисква два пъти годишно да се прави обследване на съоръженията, трагичният случай показва, че болшинството от тези съоръжения в България не се поддържат адекватно, коментира по БНР инж. Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническите съюзи по транспорта.

“Според мен и според това, което чувам, а и съгласно нормативната база, тези прегледи, които се правят на съоръженията, включително и металната конструкция на тунелите, се правят два пъти в годината – пролет и есен, и се дава заключение дали те са годни за експлоатация, или трябва да има някакви превантивни или по-тежки ремонти”, каза инж. Ишев.

Действащата нормативна уредба задължава обследващите конструкцията инженери, освен технически доклад, да изготвят и технически паспорт на съоръжението, в който има определени точки, където обследващият инженер е длъжен да запише задължителните и препоръчителни мерки, които трябва да се изпълнят, за да не се допускат аварии на съоръжението. В този документ трябва да бъде оказан срокът на проверките на съоръжението и дали е годно за експлоатация въобще, обясни Цвятко Тужаров от Управителния съвет на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

“Септември месец, разбрах от медиите, е правено такова обследване на тези тръби, при което е установено, че едната е в по-тежко състояние, т.е. тази, която води в посока Варна, и там е започнал ремонтът, а другата тръба е оставена за експлоатация… Тук трябва да се търси отговорът на въпроса – дали е съставен такъв технически паспорт, и какво е записано в него. Ако е записано, че се препоръчва да се направят съответните ремонтни работи и да се отстранят опасните елементи от конструкцията, преди да се пусне движението, то тогава вината е в експлоатацията, а не в инженера, който е обследвал конструкцията”, каза Цвятко Тужаров.

Предстои оценката на експертите, а от Агенция “Пътна инфраструктура” не могат да посочат чия е вината за трагедията в тунел “Ечемишка”.

Въведените обходни маршрути са:

Товарните автомобили над 12 тона, пътуващи за Варна и Русе, могат да преминават по Подбалканкия път I-6 София – Казанлък – Гурково, след което през Прохода на Републиката /път II-55/ да достигнат Велико Търново, и да продължат по път I-4 Велико Търново – Бяла до Варна или Русе.

Забранява се движението на всички МПС по АМ „Хемус“ в участъка пътен възел „Витинска река“ – пътен възел „Правец“.

Движението на леките автомобили в посока Видин, Русе и Варна от София се осъществява по следния маршрут: по АМ „Хемус“ до пътен възел „Витинска река“ – път I-1 до пътен възел „Правец“ – по АМ „Хемус“ до пътен възел „Коритна“ към I-3 (Русе) и I-4 (Варна). Товарните автомобили се пропускат контролирано в часовете с по-малка интензивност на движението. В останалото време препоръчваме да се ползва АМ „Тракия“ и през Прохода на Републиката и „Ришки“ да се преминава в Северна България.

Забранява се движението на МПС над 12 т по пътищата I-3 Бяла – Плевен – София и I-4 Велико Търново – Ловеч – София в посока София. Алтернативният маршрут за МПС над 12 т в посока София за областите Ловеч и Плевен е: път II-35 Ловеч – Плевен – път II-13 Плевен – Кнежа – Борован – път II-15 Борован – Враца – път I-1 Враца – Ребърково – път II-16 Ребърково – Своге – София.

alternativi_echemishka-06-02-2017

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. От както се помня Хемос е постоянно във ремонти голямо крадене пада там няма сриране

  2. Не болшинството, а всички съоражения се крепят на едната ЧЕСТНА ДУМА!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.