Симеон Караколев, съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация: 5000 души ще изливат козе мляко утре пред Министерски съвет

92-годишна дряновка хвърли от терасата 25 000 лева дар за ало измамници Бабата "изгоряла" по схемата „съдействие на полицията"

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 18 юли 2018

Доналд Тръмп заяви, че срещата му с Владимир Путин е преминала по-добре от срещата на върха в НАТО

Дават на съд 25-годишен за убийството на 7-годишната Дамла в Момчилград

Директорът на бургаската полиция пред „Труд“: Няма засечено движение на животни от огнища на чума

Русия задържа бивш топ следовател за връзки с мафията

Кметът на Банско проведе учредително събрание на Организацията за управление на Туристически район Рила – Пирин

Земетресение с магнитуд 4.7 по скалата на Рихтер е регистрирано в Албания

Задържаха шофьор, блъснал фатално дете и избягал

БСП – София иска изслушване на ръководството на „Топлофикация София“

Трактор се заби в къща в село Царевец Водачът нахлул в часния двор, за да избегне катастрофа с камион

Само 8 от изследвани 21 горски и крайградски чешми около Сливен са с годна за пиене вода

Мини цунами удари два испански курорта Няма данни за пострадали

Обявиха за издирване изчезналия Владо Бореца от Берковица Възрастният мъж страда от деменция, няма го от 2 седмици

В закона от 2007 г.: Всеки тунел има отговорник по безопасността

Йонко Иванов, Съюз на професионалните автоинструктори

Всеки тунел има отговорник по безопасността, който трябва не само да прави регулярни, но и внезапни проверки на съоръжението. Това заяви Йонко Иванов от Съюза на професионалните автоинструктори по БНТ. Тази разпоредба е разписана още 2007 година, каза той по повод трагичния инцидент в тунела „Ечемишка“ на АМ „Хемус“.

„Тази наредба е доста стара. Там пише, че на период от 5 години трябва да се правят проверки. Това не изключва факта, че се променя статута на този тунел. Едно е да минат 10 000 автомобила, друго е да минат 100 000. Както мен ме карат да карам със зимни гуми, така аз искам да карам по безопасни пътища, а не моите близки да падне нещо и да ме удари. Трябва да загине човек, за да направим нещо в тази държава“, каза Иванов.

Нормативната база изисква два пъти годишно да се прави обследване на съоръженията, трагичният случай показва, че болшинството от тези съоръжения в България не се поддържат адекватно, коментира по БНР инж. Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническите съюзи по транспорта.

„Според мен и според това, което чувам, а и съгласно нормативната база, тези прегледи, които се правят на съоръженията, включително и металната конструкция на тунелите, се правят два пъти в годината – пролет и есен, и се дава заключение дали те са годни за експлоатация, или трябва да има някакви превантивни или по-тежки ремонти“, каза инж. Ишев.

Действащата нормативна уредба задължава обследващите конструкцията инженери, освен технически доклад, да изготвят и технически паспорт на съоръжението, в който има определени точки, където обследващият инженер е длъжен да запише задължителните и препоръчителни мерки, които трябва да се изпълнят, за да не се допускат аварии на съоръжението. В този документ трябва да бъде оказан срокът на проверките на съоръжението и дали е годно за експлоатация въобще, обясни Цвятко Тужаров от Управителния съвет на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

„Септември месец, разбрах от медиите, е правено такова обследване на тези тръби, при което е установено, че едната е в по-тежко състояние, т.е. тази, която води в посока Варна, и там е започнал ремонтът, а другата тръба е оставена за експлоатация… Тук трябва да се търси отговорът на въпроса – дали е съставен такъв технически паспорт, и какво е записано в него. Ако е записано, че се препоръчва да се направят съответните ремонтни работи и да се отстранят опасните елементи от конструкцията, преди да се пусне движението, то тогава вината е в експлоатацията, а не в инженера, който е обследвал конструкцията“, каза Цвятко Тужаров.

Предстои оценката на експертите, а от Агенция „Пътна инфраструктура“ не могат да посочат чия е вината за трагедията в тунел „Ечемишка“.

Въведените обходни маршрути са:

Товарните автомобили над 12 тона, пътуващи за Варна и Русе, могат да преминават по Подбалканкия път I-6 София – Казанлък – Гурково, след което през Прохода на Републиката /път II-55/ да достигнат Велико Търново, и да продължат по път I-4 Велико Търново – Бяла до Варна или Русе.

Забранява се движението на всички МПС по АМ „Хемус“ в участъка пътен възел „Витинска река“ – пътен възел „Правец“.

Движението на леките автомобили в посока Видин, Русе и Варна от София се осъществява по следния маршрут: по АМ „Хемус“ до пътен възел „Витинска река“ – път I-1 до пътен възел „Правец“ – по АМ „Хемус“ до пътен възел „Коритна“ към I-3 (Русе) и I-4 (Варна). Товарните автомобили се пропускат контролирано в часовете с по-малка интензивност на движението. В останалото време препоръчваме да се ползва АМ „Тракия“ и през Прохода на Републиката и „Ришки“ да се преминава в Северна България.

Забранява се движението на МПС над 12 т по пътищата I-3 Бяла – Плевен – София и I-4 Велико Търново – Ловеч – София в посока София. Алтернативният маршрут за МПС над 12 т в посока София за областите Ловеч и Плевен е: път II-35 Ловеч – Плевен – път II-13 Плевен – Кнежа – Борован – път II-15 Борован – Враца – път I-1 Враца – Ребърково – път II-16 Ребърково – Своге – София.

alternativi_echemishka-06-02-2017

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. От както се помня Хемос е постоянно във ремонти голямо крадене пада там няма сриране

  2. Не болшинството, а всички съоражения се крепят на едната ЧЕСТНА ДУМА!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.