Един човек пострада, след като строителен кран се срути в Ню Йорк

Мъж удря и рита бременна котка пред магазин в Радомир Котката е била в тежко състояние, оперирана е

Джасинда Ардърн: Стремежът на терориста от Крайстчърч е да придобие популярност

Тръмп дарява заплатата си

В Холандия спуснаха наполовина знамената в памет на жертвите в Утрехт

В Пловдив започва делото срещу лекаря, който застреля крадец миналата година

Лидерът на АБВ-Младежи Пламена Заячка пред „Труд”: Движението ни за мир вече е на 4 континента

ЦИК отчита свършеното през 5-годишния си мандат

Задържаха трети заподозрян за стрелбата в Утрехт Арестуван е и втори, но за него няма подробности

Или как тим без победа може да се спаси

На 19 март 2019 да почерпят

Тодор Батков: Спас Русев имаше роля в „Левски“

Руски съд осъди главен активист за правата на чеченците на четири години затвор

Турция: Осъждаме категорично днешното нападение в Утрехт, независимо от това кой е извършителят

Китай е задържал 13 000 „терористи“ от 2014 г.

В кокпита на шампиона Mclaren Senna е брутална машина с 800 коня за писти и пътища, достойна за името на Аертон Сена

Когато попиташ гугъл за Сена, търсачката дава над 38 милиона отговора. Повечето от тях се отнасят за (може би) най-обичания автомобилен пилот, който загина на 1 май 1994 г. в катастрофа на пистата „Имола“. Отскоро в интернет пространството, по пътищата и по пистите може да се срещне и друг резултат с името Сена. Това е екстремен спортен автомобил на McLaren, посветен и кръстен на харизматичния бразилски състезател, спечелил 65 първи позиции, 41 състезания и 3 световни титли (и трите с McLaren) във „Формула 1“.

54-1-6kol

McLaren Senna е всичко онова, което се очаква от кола с имената на две легенди в моторните спортове – бързина, мощност, дизайн, технологии. Първите впечатления от външния вид навяват сравнения с боен самолет. Отварящите се нагоре врати се разперват като криле на корпуса. Многобройните аеродинамични компоненти заявяват дръзко състезателните гени на тази безкомпромисна машина.

54-2-6kol

Огромният заден спойлер се извисява застрашително високо със задачата да осигури притискателна сила към асфалта за по-добро сцепление на задвижващите задни колела. Всяка извивка и всеки детайл по каросерията имат строго определена функция за намаляване на челното съпротивление, оптимално отвеждане и оползотворяване на въздушния поток и подобряване на охлаждането. Работата на инженерите в тази посока гарантира аеродинамичен натиск от 800 кг към асфалта при движение с 250 км/ч.

large-8790-mclarensenna

Никога досега производителят McLaren не е създавал толкова брутална кола за масовите пътища. Обикновено британската компания разработва най-напред серийния модел, а след това го доразвива за пистата. При McLaren Senna е обратното. Задачата на конструкторите е била да създадат пистов автомобил, който да получи и хомологация за използване по пътната мрежа.

large-9329-mclarensennaglobaltestdrive-deltared

Който извади от джоба си 1 млн. евро и си купи тази кола, ще бъде недостижим на светофарите, на магистралите, в завоите и на пистите. Зад него ще останат поршета и ферарита, защото McLaren Senna е най-пъргавият и екстремен сериен автомобил – с шеметно ускорение и образцово поведение на асфалта.

large-9323-mclarensennaglobaltestdrive-deltared

Името на трикратния шампион във „Формула 1“ задължава инженерите на Mclaren да извлекат абсолютния максимум от техническите възможности на автомобила. Зад двете тесни карбонови седалки с 6-точкови колани работи огромен двигател V8 с обем 4000 кубика, който генерира мощност 800 конски сили и въртящ момент 800 Nm. С такъв ресурс хоризонтът се приближава застрашително бързо при натискане на газта.

large-8787-mclarensenna

Ускорението е умопомрачаващо – за 2,8 секунди се развиват 100 км/ч, за 6,8 секунди се достигат 200 км/ч, а за 17,5 секунди скоростта става 300 км/ч. Ако човек продължи да натиска чувствителния педал на газта, ще изпълни дигиталния скоростомер до края – 340 км/ч. При такова темпо пътническите самолети отдавна са излетели от пистата.

large-8786-mclarensenna

Някои уникални характеристики като стъклата в долната част на вратите помагат на водача да вижда по-добре и шиканите на пистите, и бордюрите по улиците. Да се шофира по пътищата е възможно, но изглежда лудост, похабяване на техника, която е създадена за съвсем различни условия. Това е „бомба“, която може да експлоадира неудържимо при най-малкото невнимание. Един сантиметър отклонение на волана или няколко грама по-силен натиск на газта могат да вкарат неопитен водач в премеждие.

large-9331-mclarensennaglobaltestdrive-deltared

Хубавото е, че освен на бързина конструкторите са издокарали автомобила и на спиране. Карбоново-керамичните спирачни апарати укротяват безкомпромисно стотиците коне в двигателя със същата бързина, с каквато те се развихрят. За намаляване на скоростта допринася активният заден спойлер, който при спиране с висока скорост се изправя почти вертикално за по-голямо аеродинамично съпротивление. В такива моменти овладяването на автомобила е още по-трудно и изисква умения на професионален пилот.

image-1306776-galleryv9-cvgn-1306776

500 екземпляра на цени от 922 000 евро

Екстремно бърза кола като McLaren Senna е предназначена за екстремно бързи купувачи. Те трябва не само да умеят да управляват на висока скорост този шосеен „болид“ (при желание производителят осигурява курсове по шофиране), но и на висока скорост да преведат необходимата сума за колата. Цената започва от 922 000 евро, а продукцията е ограничена до 500 екземпляра.

large-9321-mclarensennaglobaltestdrive-deltared

С покупката на подобен автомобил ценителите с необходимите финансови ресурси не само задоволяват каприза си да бъдат уникални на пътя, но и правят добра инвестиция в бъдещето. С течение на годините цените на изключителни и редки модели като McLaren Senna се вдигат бързо и при последваща продажба собственикът може да инкасира много по-сериозна печалба, ако държи 1 милион евро на лихви в банка.

Кола като McLaren Senna освен печалба в бъдещето носи ударни емоции в настоящето, защото тя не е създавана да стои в гаража. Тя разкрива огромния си потенциал повече на пистата, отколкото на пътя.

Спартанска кабина с бутони на тавана

В кокпита на McLaren Senna човек се чувства като седнал на работното място на самия патрон на автомобила. Обстановката е спартанска. Конструкторите са изхвърлили всичко ненужно, което може да бъде причина за забавяне дори с няколко стотни от секундата на обиколка. Инженерите са се отказали от почти всякаква изолация. Гръмовният двигател V8 пълни кабината със звук и вибрации, мощността му „полазва“ по кожата на пилота и пътника, ако има такъв любител на адреналина.

54-3-6kol

При бързата езда водачът няма как да гледа малкия дигитален дисплей зад волана, който му показва оборотите (червената зона е от 7500 до 9500 оборота), скоростта и предавката. Шофира се по усет, защото едно вторачване в контролните уреди може да доведе до лоши последствия. Липсата на изолация дава възможност да се усеща отлично двигателят, едва ли в друг автомобил може да се кара толкова успешно само „по слух“.

large-9315-mclarensennaglobaltestdrive-kyanosblue

За да улеснят работата на човека зад волана, дизайнерите на McLaren са изчистили таблото от бутони. Те са „качени“ на тавана като в самолет, затова водачът ще се почувства като Том Круз във филма „Топ гън“. На централната конзола е инсталиран цветен дисплей като таблет, чиято най-важна функция е да дава изображение от камерата за заден ход (защото видимостта е силно ограничена) и за софтуерните програми за анализ на шофирането и подобряване на времето на обиколка.

large-8792-mclarensenna

Навигация, музика, интернет, телефонни разговори – всичко това става излишно, когато десния ти крак командва 800 коня и трябва да си максимално концентриран. Това е кола за каране, не за возене. Един сериен автомобил не може да бъде по-близо до „Формула 1“. Bugatti може да развива по-висока скорост, Porsche може да генерира повече мощност, Ferrari може да извади повече аеродинамични компоненти, но като цялостен пакет Mclaren Senna е в друго измерение в сравнение с тях. Също както Аертон Сена в сравнение с останалите големи пилоти на своето време.

large-8789-mclarensenna

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.