На 25 февруари 2020 да почерпят

Дневният хороскоп на Алена за вторник, 25.02.2020

Задържаха четирима заподозрени за нападението над момче в столичен автобус

550 млрд. долара са вложени в бизнес имоти

Турция купува третия си сондажен кораб от Великобритания

Трус от 4,4 по Рихтер в Калабрия

Кухнята влиза в хола на българина Все по-малко софиянци търсят отделно помещение за готвене

14-дневна изолация и наблюдение за всички, пристигнали от Китай в област Сливен

Nasimo отваря прозореца към детството За първи път: Графити изложба в Националната художествена галерия

Полицията в Германия: Шофьорът във Фолкмарзен е врязал умишлено колата си в карнавалното шествие

Медицинските маски свършиха, минаваме на самоделки Заради паниката няма доставки в аптеките

Спират полети от и до Милано Туроператори връщат пари за предплатени екскурзии

Кога ни се полага работно облекло?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 февруари 2020

Ген. Мутафчийски: Всеки ден ще има брифинг във ВМА за коронавируса

ГДБОП: Неизвестни до момента сайтове мамят с големи отстъпки Броят на онлайн магазините капани нараства над 10 пъти преди празници

Неизвестни до момента интернет сайтове с големи отстъпки, които често рекламират и популяризират своята дейност дори чрез Фейсбук, са най-честите капани, на които стават жертва онлайн потребителите, предупреждават от ГДБОП.

Друг основен белег на фалшивите сайтове, които събират средствата ни е наскоро регистрираната интернет страница. За историята на всеки сайт лесно може да бъде направена проверка от всеки чрез откритите източници на Интернет. Пример за такъв източник, в който може да проверите от кога съществува даден сайт е www.centralops.net.

Освен за скоро регистрираните сайтове, предлагащи големи отстъпки, потребителите на онлайн търговията трябва да внимават и за сайтове, които продават фалшификати (т.нар. реплики) на световно известни защитени търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.

“Кухите” сайтове, които представляват една “гола” интернет страница /липсва реален търговец, склад, дейност/, която е рекламирана на много места, имат доста къс живот – за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания – чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии. Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка – над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си. По този начин, след като “кухата” страница събере финансовите средства от извършените към нея “покупки” и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена. Седмици след това пазарувалите в нея започват да очакват получаването на “закупените” стоки и когато те не бъдат доставени разбират, че са станали жертва.

По статистика на специализирания отдел “Киберпрестъпност” при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите.

Финансовите средства за мнимите покупки на жертвите обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и други континенти, което силно затруднява тяхното възстановяване. В тази връзка, от ГДБОП съветват, след като бъде извършена покупка, клиентите да проверят къде точно са получени техните средства и ако се усъмнят, да поискат канселиране на финансовата транзакция в разумните за това срокове.

Фалшивите страници се изграждат на няколко езика, както с цел по-висока достоверност, така и за разширяване обхвата и обема на престъпната дейност.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.