Доналд Туск е новият председател на ЕНП

Американският държавен секретар Майк Помпео е похвалил България за сделката за F-16

Бойко Борисов е благодарил на Манфред Вебер за призива му да се свали мониторинга върху България

Москва върнала на Украйна повредени кораби

Борисов: С Ангела Меркел вярваме, че ЕНП трябва да запази лидерските си позиции в ЕС

Премиерът Борисов е поканил Себастиан Курц в България

Свалките пречат на успеха в тениса

5 години плащаме за отнето предимство Цената на „Гражданска” ще нарасне с 240% за няколко бири

БАБХ изтегли от пазара пушена скумрия и домашен свински суджук заради листерия

Дервиши се завихрят в НДК „Сема” - ритуал и спектакъл в едно

Под земята печатат нови паспорти До края на годината се разбира кой ще прави картите с чип

Признаване на разходи за служебен автомобил

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 21 ноември 2019

Борисов: С Кириакос Мицотакис сме единодушни, че ЕС трябва да се разширява

Борисов към Естер де Ланге: Благодаря ти, че се увери на място колко добре пазим границата на ЕС

Германия без дизел? Търсенето намалява заради скандал с манипулирани данни

През септември продажбите на дизелови коли са намалели с 21%

Средностатистическият германец кара дизелов автомобил, предимно комби, тъмносив на цвят. Такива бяха предпочитанията му досега. Но в последно време те определено разлюбват дизела. На какво се дължи това?

Последните официални данни показват, че все по-малко хора си купуват кола с дизелов двигател. През септември тази година продажбите на дизелови коли са намалели с 21 процента, а пазарният им дял вече при новите коли е само около 1/3. Известно е, че Германия е родината на дизела – тази технология е изобретена тук. Но това не е основата причина за любовта на германците към дизеловите автомобили. Дизеловото гориво в Германия е по-евтино от бензина, а покупката на автомобил с дизелов двигател позволява на собствениците да ползват и данъчни облекчения. И макар две трети от новорегистрираните фирмени автомобили все още да са с дизелови двигатели, се забелязва тенденция към спад на продажбите на такива коли.

Причината за намалялото им търсене се корени в дизел-гейт – скандала с манипулираните данни за изхвърляните в атмосферата вредни газове. Противниците на дизела твърдят, че азотният двуокис, изхвърлян от дизеловите двигатели, е особено вреден не само за околната среда, но и за човека. Затова някои големи германски градове възнамеряват да последват примера на Щутгарт и също да въведат забрана за движение на дизелови автомобили в централните части на града при неблагоприятна екологична обстановка. По данни на Германския автомобилен клуб ADAC, от тези локални и временни забрани могат да бъдат засегнати 13 милиона собственици на автомобили. Тази грозяща заплаха също е сред причините, поради които все повече германци започват да избягват покупката на дизелови автомобили.

(От „Дойче веле“, със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Никой не им е крив, че са си лъжливо стадо говеда…

  2. Който и да е химик, ако докаже, че в атмосферата се съдържа какъвто и да е азотен окис (окис, двуокис, триокис … пентаокис и т.н.)
    то той ще получи нобелова награда за химия!
    Няма такова чудо като азотно съединение с кислорода!
    Всичко това се получава по изкуствен път и след 5 минути се разгражда на азот + кислород!
    Разгражда го светлината, електромагнитното поле на Земята, светкавиците и т.н.
    Излизането от аспуха на азотен окис е вследствие на високата степен на налягане в дизеловата камера, достигащо до над 100 бара!
    При това положение азота и кислорода, взети от атмосферата се „съединяват“!
    Но при изчезване на високото налягане – се разграждат до обикновен азот + обикновен кислород!
    Приказки – плашилки за абдалите!

    1. Atmosferata sodarzha – 78% N2, 21% O2 i 0.9% Argon; ima sledi ot azotni okisi do 0.078% spored makro / mikrosredata.

    2. А шундата на Меркел е дизел – дюза помпа.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.