Фонтани и шевици край Съдебната плата в Шумен

Габриела Козарева е новият шеф на агенцията за насърчаване на малките и средните предприяти

Сп. “Икономист”: Възможни са огромни последици в случай на размяна на територии на Балканите

Срив в информационна система затвори всички гранични пунктове

Софиянци предадоха 4500 стари гуми Акцията на Столичен инспекторат продължава в район "Сердика"

Осъдиха иракчанин, опитал да премине незаконно границата в камион с играчки

Полицията хвана “муле” на телефонни измамници в София

Верижна катастрофа с шест автомобила при тунела на „Люлин”

Откриха мъртъв шефа на южнокорейския регулатор на пазарите за криптовалути

Цвета Караянчева в Брюксел: ЕС ще спечели от присъединяването на максимален брой държави към еврото

Верижна катастрофа с участието на багер във Варна

Пиян водач блъсна жена на пешеходна пътека в Пловдив

Делио Роси претърпя инцидент, счупи си ръката

Откриха останките на катастрофиралия ирански самолет

Ученици подпалиха бивше училище с фасове

Германия без дизел? Търсенето намалява заради скандал с манипулирани данни

През септември продажбите на дизелови коли са намалели с 21%

Средностатистическият германец кара дизелов автомобил, предимно комби, тъмносив на цвят. Такива бяха предпочитанията му досега. Но в последно време те определено разлюбват дизела. На какво се дължи това?

Последните официални данни показват, че все по-малко хора си купуват кола с дизелов двигател. През септември тази година продажбите на дизелови коли са намалели с 21 процента, а пазарният им дял вече при новите коли е само около 1/3. Известно е, че Германия е родината на дизела – тази технология е изобретена тук. Но това не е основата причина за любовта на германците към дизеловите автомобили. Дизеловото гориво в Германия е по-евтино от бензина, а покупката на автомобил с дизелов двигател позволява на собствениците да ползват и данъчни облекчения. И макар две трети от новорегистрираните фирмени автомобили все още да са с дизелови двигатели, се забелязва тенденция към спад на продажбите на такива коли.

Причината за намалялото им търсене се корени в дизел-гейт – скандала с манипулираните данни за изхвърляните в атмосферата вредни газове. Противниците на дизела твърдят, че азотният двуокис, изхвърлян от дизеловите двигатели, е особено вреден не само за околната среда, но и за човека. Затова някои големи германски градове възнамеряват да последват примера на Щутгарт и също да въведат забрана за движение на дизелови автомобили в централните части на града при неблагоприятна екологична обстановка. По данни на Германския автомобилен клуб ADAC, от тези локални и временни забрани могат да бъдат засегнати 13 милиона собственици на автомобили. Тази грозяща заплаха също е сред причините, поради които все повече германци започват да избягват покупката на дизелови автомобили.

(От „Дойче веле“, със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Който и да е химик, ако докаже, че в атмосферата се съдържа какъвто и да е азотен окис (окис, двуокис, триокис … пентаокис и т.н.)
    то той ще получи нобелова награда за химия!
    Няма такова чудо като азотно съединение с кислорода!
    Всичко това се получава по изкуствен път и след 5 минути се разгражда на азот + кислород!
    Разгражда го светлината, електромагнитното поле на Земята, светкавиците и т.н.
    Излизането от аспуха на азотен окис е вследствие на високата степен на налягане в дизеловата камера, достигащо до над 100 бара!
    При това положение азота и кислорода, взети от атмосферата се “съединяват”!
    Но при изчезване на високото налягане – се разграждат до обикновен азот + обикновен кислород!
    Приказки – плашилки за абдалите!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.