На 18 януари 2019 да почерпят

Германия: Никой не може да спре „Северен поток-2“

Принц Филип катастрофира

Алиша Кийс ще е водещ на музикалните награди „Грами“

Гори хранилище на химическия завод „Агрополихим“ в Девня

Депото за отпадъци в Кърджали от днес има компостираща инсталация

Петричкият Ескобар от 20 г. е недосегаем Село Тополница – Меката на дрогата в България

„Хийтроу“ е най-натовареното летище в света

Британското правителство: Втори референдум за Брекзит ще отнеме година

Осем души загинаха при взрив на кола-бомба в колумбийската столица Боготa

Гръцкото правителство прави копия на Договора от Преспа, ще информира гражданите

Силният вятър предизвика щети в Сливен

Банди разкостват къщи, села и заводи Свалят керемиди, греди и тухли, не оставят камък върху камък, оплакват се хората

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 януари 2019

Документите за F-16 при президента От „Локхийд Мартин” смятат, че сделка може да има до 9 месеца

Главният архитект на Москва Сергей Кузнецов: София има интелекта да изгради публични пространства Българската столица се учи от руската как да бори задръстванията

Главният архитект на Москва арх. Сергей Кузнецов смята, че за да изградят в един град публични пространства трябва не само бюджет, но и интелектуално да се намират правилните решения, а София има този интелектуален потенциал. Той участва в дискусията „Разговори за града“ в столицата ни заедно с главния архитект на София Здравко Здравков и кметът на града Йорданка Фандъкова.

„Несравними са мащабите, много пъти по-голям е бюджетът на Москва, отколкото този на София. Но смятам, че с всеки бюджет има интересни решения на различните задачи, и призовавам да обърнете внимание, че най-важният принос, който създава качество на средата е приносът на интелектуалното, а не на финансовото. Без пари не може да се направи нищо, разбира се, но интелектуалният принос прави чудеса“, смята Кузнецов.

Той подчерта, че някои градове биват променяни, като за много малко пари специалистите правят много интересни градоустройствени решения. Според него е много важно да се изучи опитът на малките промени в малките градове. „Интелектуалната компонента е много важна, смятам, че тя присъства тук в София, виждам я. Проучването на опита също е много важно и смятам, че трябва да обърнете внимание на тези неща, и да сте сигурни че всичко ще бъде достатъчно достъпно. Няма нужда да се мерят бюджетите. Много по-интересно е да се работи в условията на малък бюджет, стига да имате воля и желание“, обясни арх. Кузнецов.

Той представи иновативните решения, с които Москва се превръща в модерен град. Арх. Кузнецов разказа и, че е било трудно да накарат московчани да слязат от колите си и да ползват градски транспорт. „Ние направихме платено паркиране, и то доста скъпо, московчани престанаха да се движат с коли и ползват повече градски транспорт, въпреки че когато реализирахме тази програма тя беше най-непопулярната програма. Но днес след Световното първенство по футбол виждаме колко се радват хората на тази промяна, и че московчани виждат одобрението а всички, които идват в Москва“, каза още арх. Кузнецов.

„Сериозно ограничаване на паркирането в центъра е въведено в Москва, повечето хора го възприемат положително. Намаляха задръстванията по улиците на Москва, стана по-трудно да се паркира, но ситуацията се подобри доста. В София виждам голям потенциал, тук такъв остър проблем като в Москва преди няколко години със задръстванията липсва“, допълни днес по БНТ арх. Кузнецов.

Опитът, който има в руската столица е огромен, това ни дава предимството да вземем доброто от техните решения и да го направим и при нас в София, обясни главният архитект на София Здравко Здравков.

Главният архитект на София Здравко Здравков:

Представяме през октомври наредба за анализ на трафика

Главният архитект на София Здравко Здравков съобщи по време на форума, че Наредба за проучване, анализ и симулация на трафика през октомври ще бъде представена, за да бъде обсъдена от професионалните общности, за да бъде внесена в Столичния общински съвет. Целта на тази наредба е да се обследва достъпността до сградите и тяхното влияние, да се научи как сгради, които привличат голям трафик влияят на общата картина на трафика в града, обясни арх. Здравков.

Арх. Здравков представи направеното през тази и миналата година по препоръките на датския архитект Ян Геел. „Независимо в град от 1,5 млн. или от 15 млн души, за да направим един град на хората трябва да се обърнем към неговите жители – да изкараме хората от моловете и да ги върнем в градските пространства. Това става с добрите публчни инвестиции, които правим в последните години“, каза Здравков.

„Намерихме модела, който да работи за София. Крайната ни цел е превръщане на града ни в град на хората“, потвърди той. „Връзката между пешеходнте зони е наша основна политика. Целта е не да създаваме пешеходни зони от точка А до точка Б, а един изцяло обвързан пешеходен център“, смята арх. Здравков.

В момента се извършва реконструкция на централната градска част по интегрирания план за градско възстановяване и развитие, информира арх. Здравков и спомена промяната в зона 4 на София.

Арх. Здравков каза още: „За тази малка част на бул. “Витоша“, от ул. „Алабин“ до бул. „Стамоболийски“, която Столичният общински съвет гласува да бъде затворена, в момента тече архитектурен конкурс, който да обвърже пешеходните зони, които да започнат от ул. „Алабин“, да стигнат до пл. „Света Неделя“ и посредством ул. „Съборна“ да стигнат до „Градската градина“.

„За 2018 г. си поставихме и няколко малки проекта за подобряване на достъпността“, допълни главният архитект на София. Един от тези проекти е на ул. „Будапеща“ подобряване на вътрешно стълбище с изграждане на платформа, достъпен асансьор и свързване на нивата на „Дондуков“ и „Московска“. Проектът в момента се съгласува с Министерството на културата. Друг проект е за подобряване на пешеходната достъпност по ул. „Малко Търново“.

Той спомена и политиката за редуциране на паркоместата. Постепенно с няколко процента годишно се намаляват местата за паркиране. „Предстои да направим анализ на пропускливостта на централна градска част, да анализираме колко автомобила биха могли да се поемат в града, така че да преценим необходимостта от изграждане на допълнителни паркинги в тази зона“, съобщи главният архитект на София.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова:

Двата града си приличат по цели и проблеми

„Имахме много какво да си кажем за развитието на градовете“, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. “Темите на разговори са архитектурните политики на градовете и трансформацията на публичните пространства. София и Москва имат близки цели през последните години в тази посока имат и сходни проблеми.

Целите са промяна на градовете с цел подобряване на градската среда в полза на хората. Имат и общи проблеми като нужда от благоострояване и разширение на тротоарите, засаждане на повече дървета по тях, подобряване на организацията на паркиране, намаляване на рекламите в града, ремонтиране на фасадите на сградите, подобряване на информационната система в града, организиране на повече събития на открито“, каза Фандъкова.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.