82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Главният архитект на София Здравко Здравков: На първо място сме в Европа по автомобили на глава от населението

„На първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението“, сподели главният архитект на София Здравко Здравков по време на двудневния „Обществен форум за зелена столица“, който се провежда днес и утре във Френския културен институт.

Главният архитект изрази желание София да не се превръща в град, в който автомобилът е цар. Той съобщи, че в столицата ни с един автомобил пътуват средно по 1,1 човека. По думите му, през 1961 г. София е планирана за 80 коли на 1000 души.

„Няма как да променим начина си на планиране, ако не променим приоритетите на града. В Париж от 2006 г. се работи за смяна на градското планиране в посока промяна на приоритетите. Като създаваме един дисперсен град и ангажираме ежедневното увличане на автомобили, ние създаваме град, в който автомобилът е цар“, констатира Здравков. Той даде примери с 10 европейски града като дялове от трафика. Копенхаген и Амстердам са с 40% велосипедно движение, а структурата на Париж е дала възможност за пешеходно движение около 53%. „Нашата мечта е да превърнем София в зелен, икономичен, умен град“, сподели още Здравков.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Това не са автомобили, а трошки! Докато не се забрани притежаването на автомобил без гараж или паркомясто, така ще е! И аз не спя на улицата, нали? Защо някои трябва да инвестираме в гаражи, а други си трясват трошляка ей така просто на улицата?

  2. Г-не гл.архитект първо санкционирайте и премахнете всички неправилно паркирали в нарушение на закона трошляци, премахнете безплатното (за безплатни неща са мечтаели социалистите утописти) паркиране и София, а и другите градове ще придобият нормален вид и не се страхувайте, няма да загубите, а ще спечелите избиратели.

  3. аааа,не така-не са необходими гаражи,а платена такса за влизане в центъра на града-ха,да видим тарикатите ,какво ще правят ?

  4. Аз пък искам огромни паркинги на входните метро-станции, за да не си тровя нервите със софийските „шофьори“, липсата на места за паркиране до институции и болници или транспортни възли.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.