Слатинската река в София потече оцветена

Тръмп подписа указ със санкции срещу Венецуела

Астероид в орбитата на Юпитер е дошъл от друга звездна система

Палестинският президент Махмуд Абас страда от белодробна инфекция

Путин поздрави Николас Мадуро за преизбирането му

Един човек е ранен при стрелба в Марсилия

Майк Пенс предупреди Северна Корея да не разиграва Тръмп

111 станаха жертвите от самолетната катастрофа в Куба

На 22 май 2018 да почерпят

Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Главният архитект на София Здравко Здравков: На първо място сме в Европа по автомобили на глава от населението

“На първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението”, сподели главният архитект на София Здравко Здравков по време на двудневния “Обществен форум за зелена столица”, който се провежда днес и утре във Френския културен институт.

Главният архитект изрази желание София да не се превръща в град, в който автомобилът е цар. Той съобщи, че в столицата ни с един автомобил пътуват средно по 1,1 човека. По думите му, през 1961 г. София е планирана за 80 коли на 1000 души.

“Няма как да променим начина си на планиране, ако не променим приоритетите на града. В Париж от 2006 г. се работи за смяна на градското планиране в посока промяна на приоритетите. Като създаваме един дисперсен град и ангажираме ежедневното увличане на автомобили, ние създаваме град, в който автомобилът е цар”, констатира Здравков. Той даде примери с 10 европейски града като дялове от трафика. Копенхаген и Амстердам са с 40% велосипедно движение, а структурата на Париж е дала възможност за пешеходно движение около 53%. “Нашата мечта е да превърнем София в зелен, икономичен, умен град”, сподели още Здравков.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Това не са автомобили, а трошки! Докато не се забрани притежаването на автомобил без гараж или паркомясто, така ще е! И аз не спя на улицата, нали? Защо някои трябва да инвестираме в гаражи, а други си трясват трошляка ей така просто на улицата?

  2. Г-не гл.архитект първо санкционирайте и премахнете всички неправилно паркирали в нарушение на закона трошляци, премахнете безплатното (за безплатни неща са мечтаели социалистите утописти) паркиране и София, а и другите градове ще придобият нормален вид и не се страхувайте, няма да загубите, а ще спечелите избиратели.

  3. аааа,не така-не са необходими гаражи,а платена такса за влизане в центъра на града-ха,да видим тарикатите ,какво ще правят ?

  4. Аз пък искам огромни паркинги на входните метро-станции, за да не си тровя нервите със софийските “шофьори”, липсата на места за паркиране до институции и болници или транспортни възли.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.