„Нисан“ съкращава над 10 000 работни места

Испанският премиер загуби вот на доверие в парламента

Нинова: Защо „Фолксваген“ отиват в Турция? Борисов да отговори!

Израел предлага управляеми противотанкови ракети на армията ни

Красимир Ципов: Няма достатъчно време да се преработи софтуера на машините за местния вот

Съдът на ЕС подкрепя колите с десен волан

Затварят за час магистрала „Марица“ между Димитровград и Харманли утре

Бюрхан Абазов: Заразата по свинете е влязла чрез фуражи

Кристиян търсел информация за Бойко Борисов и Сотир Цацаров (обзор) Хакерът съхранявал откритите сведения в папка с име “Търсене за Бивол”

Затварят тръбата в посока София на тунел „Витиня“ утре

Мохамед в „Левски“ за 3 години

Плащаме за паркиране с мобилно приложение

Данаил Кирилов: Няма да номинирам кандидат за главен прокурор

Нови 10 млн. евро ще бъдат инвестирани в пограничния регион между България и Турция

Д-р Емил Илиев, организатор на Джаз фестивала в Банско: Джаз фестът в Банско привлича туристи от цял свят

Главният архитект на София Здравко Здравков: На първо място сме в Европа по автомобили на глава от населението

„На първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението“, сподели главният архитект на София Здравко Здравков по време на двудневния „Обществен форум за зелена столица“, който се провежда днес и утре във Френския културен институт.

Главният архитект изрази желание София да не се превръща в град, в който автомобилът е цар. Той съобщи, че в столицата ни с един автомобил пътуват средно по 1,1 човека. По думите му, през 1961 г. София е планирана за 80 коли на 1000 души.

„Няма как да променим начина си на планиране, ако не променим приоритетите на града. В Париж от 2006 г. се работи за смяна на градското планиране в посока промяна на приоритетите. Като създаваме един дисперсен град и ангажираме ежедневното увличане на автомобили, ние създаваме град, в който автомобилът е цар“, констатира Здравков. Той даде примери с 10 европейски града като дялове от трафика. Копенхаген и Амстердам са с 40% велосипедно движение, а структурата на Париж е дала възможност за пешеходно движение около 53%. „Нашата мечта е да превърнем София в зелен, икономичен, умен град“, сподели още Здравков.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Това не са автомобили, а трошки! Докато не се забрани притежаването на автомобил без гараж или паркомясто, така ще е! И аз не спя на улицата, нали? Защо някои трябва да инвестираме в гаражи, а други си трясват трошляка ей така просто на улицата?

  2. Г-не гл.архитект първо санкционирайте и премахнете всички неправилно паркирали в нарушение на закона трошляци, премахнете безплатното (за безплатни неща са мечтаели социалистите утописти) паркиране и София, а и другите градове ще придобият нормален вид и не се страхувайте, няма да загубите, а ще спечелите избиратели.

  3. аааа,не така-не са необходими гаражи,а платена такса за влизане в центъра на града-ха,да видим тарикатите ,какво ще правят ?

  4. Аз пък искам огромни паркинги на входните метро-станции, за да не си тровя нервите със софийските „шофьори“, липсата на места за паркиране до институции и болници или транспортни възли.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.