Откриха изложба на съвременно българско изкуство в Европейския парламент

15-годишен е открил стрелбата в училището в Кентъки Загинали са момче и момиче

Румен Порожанов: Земеделските производители трябва да получават справедлива цена за продуктите си

България на 56 място в класация на най-добрите страни в света

Скандал със зетя на Орбан може да струва на Унгария €43,7 млн. ОЛАФ готви глоба на Будапеща за злоупотреба с еврофондове

Фалстарт на делото срещу Ченалова

КЕВР: Спекулация са твърденията за драстично поскъпване на тока за бита

Съдът в Румъния определи като неприемливи части от промените в правосъдното законодателство

Предсрочни президентски избори във Венецуела до края на април

Еманюел Макрон ще се срещне с Доналд Тръмп края на април

Разпитаха американския правосъден министър във връзка с евентуалната руска намеса на изборите в САЩ

Българският филм „Ага“ ще закрие кинофестивала „Берлинале“

Организацията “Шалом”: Законът трябва да осигури право на собствена изява

Екатерина Захариева: ЕК е отпуснала средства за комуникационната сигурност на Западните Балкани

Хиляди левове се харчат за спасителни акции у нас

Глоби до 1000 евро по магистралите в Сърбия Полицаи вземат книжката на чужденците, ако не платят санкцията на пункта за тол такса

Глобите се плащат заедно с толтаксата на изхода от магистралите в Сърбия.

Плащането се вписва в касовата бележка за таксата

Глоби до 1000 евро и вземане на книжката на шофьора, ако не бъдат платени. Тези санкции се налагат от 1 септември в Сърбия за движение със средна скорост, по-висока от максимално разрешените 120 км/ч за магистралите в страната. Това предупредиха вчера от Министерството на външните работи, без да уточнят дали вече има случаи с българи, наказани по новите правила.

За засичането сръбските полицаи не използват камери, снимащи номера на автомобила, нито радари за измерване на скоростта. Нарушението се установява със синхронизирани уреди, монтирани на гишетата за плащане на тол такса. Когато леката кола, камионът, или автобусът стъпят на аутобана, системата запомня точния час. Щом автомобилът се яви на гишето за изход, компютър изчислява с каква скорост е минал през отсечката от магистралата. Това става по формулата, която се учи в началните класове – скоростта (V) е равна на пътя (S), разделен на времето (T).

08.inddАко движението е било със средна скорост в диапазона от 121 до 140 км/ч, глобата е 3000 динара, или 25 евро, а от 141 до 160 км/ч – 5000 динара, или 42 евро (виж таблицата). За тези две нарушения има отстъпка, ако бъдат платени веднага, а за останалите няма. Глобата се записва на същата касова бележка за тол таксата в Сърбия.

В България от 2012 г. работи само една система за засичане на средна скорост. Монтирана е на втория тунел на магистрала “Люлин”, но нейният принцип е различен. Тя се състои от две камери. Първата снима всички коли, а втората – само тези, преминали с превишена скорост през тунела. Свързани са със сървър в КАТ, където автоматично се издават електронни фишове по снимка с номера на автомобила.

Както писа “Труд”, системата на “Люлин” не работеше близо 6 месеца заради повреда на часовника. В края на юли обаче е била поправена и пусната.

Засичане на средна скорост по “сръбския метод” може да бъде въведено и у нас, заедно със системата за тол такси от догодина. За целта обаче трябва да бъдат приети и законови промени.

 

Пътната агенция:

Възможна е такава система и у нас

С въвеждането на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства над 3,5 т. (Тол) и на база време за леки автомобили (електронна винетка), не се предвижда осъществяване на подобен контрол, какъвто е въведен в Сърбия. Това съобщиха вчера от Агенция „Пътна инфраструктура” на въпрос на „Труд”.

В бъдещата система е предвидено да има техническа опционалност за въвеждане на такъв контрол. Възможно е съвместно с правоохранителните органи да бъде разгледана и оценена нуждата от въвеждане този вид контрол, добавиха от АПИ.

 

Бивш шеф от КАТ:

В Сърбия няма много радари

Богдан Милчев“Известен факт от години е, че в Сърбия няма достатъчно технически средства за засичане на скорост, – коментира вчера бившият шеф на КАТ-София Богдан Милчев. – Там се кара опасно бързо, затова държавата е потърсила и намерила начин да дисциплинира водачите. В много европейски страни е възприето, такава е и философията на Европейската комисия, че собственикът на пътя – държавата, общините, трябва да носи отговорност за безопасността на движението. У нас отговорността е на самите шофьори”, каза още Милчев.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. В Сърбия винаги е имало такива големи глоби. Аз преди 7 г бях глобен с 1000€ и 6 месечна забрана за влизане в страната за скорост 70 км/ч по-вече от разрешените 120 ! Без малко и у затвору да ида. Тази система я има вече и в Турция, но като спреш някъде по магистралата да пиеш кафе пак не могат да те хванат че ди карал бързо., просто не трябва да пристигаш бързо до пункта !

  2. Tai de ProstBuster – ti karai si s 280 km ama ne zabravai da spresh na benzionstanciata pone za 1 chas i tam da oleknesh v djoba. Hubavo sa go izmislili sarboliata – shofiorite da burzat bavno. Ami v Bulgaristan kakvi merki sha slozat nashti milicioneri? Ako niamat akal da izmisliat – pone da kopirat drugite

    1. ТЕ МЮЛЮЦЕОНЕРИТЕ АКЪЛ ИМАТ АМА ЗАКОНИТЕ ГИ ПРАВЯТ КУРВИТЕ В ПАРЛАМЕНТА.ТЕ НЯМАТ ИНЕТЕРЕС ОТ ТОВА.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.