Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Махат незаконни билбордове в София Столичният инспекторат откри 14 такива само по бул. „Черни връх“

Ципрас: Македонска нация никога не е имало Ще е абсурдно обаче в името на страната да няма Македония, смята гръцкият премиер

Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Григор искал да е бегач и да знае френски език

„Господари на ефира“ спечели дело срещу „Шоуто на Слави“

 

„Господари на ефира“ са спечелили делото, което от „Шоуто на Слави“ започнаха срещу предаването преди повече от 9 години. Това съобщиха на страницата си в интернет от предаването на  продуцента Джуди Халваджиян.

С окончателно /без право на обжалване/ решение от 02.08.2017 г. Върховният касационен съд постанови, че използването на откъси от „Шоуто на Слави Трифонов“ в „Господари на ефира“ не нарушава Закона за авторското право и сродните му права и отхвърли изцяло исковете, предявени от продуцентската компания на Слави „Седем осми“ АД.

„В изминалите години по спора са постановени 9 съдебни решения, болшинството от които приемат, че използването на откъси от „Шоуто на Слави“ е допустима от закона форма на хумористична критика, за която не е нужно съгласието на продуцента „Седем осми“ АД и заплащането на възнаграждение. Решението на Върховния касационен съд слага точка на спора, като приема, че в „Господари на ефира“ „се подлагат на критика лични и обществени недъзи, които биват осмивани, като по този начин постигат целта си – обсъждането на тези явления и тяхното отричане“. Пак според съда „интерес от обозначаване на носителя на правото върху цитираното произведение има само критикуващият, тъй като негов е интересът, с оглед преследваната цел на критиката, да индивидуализира адресата й“, коментират от „Господари на ефира“.

„Изключително радостни сме, че върховните съдии прозряха същината на спора и отсъдиха по съвест едно справедливо решение. Опакован в прозаичен амбалаж на дело за нарушени имуществени права, спорът по същество е за свободата на словото и правото на изразяване на мисли, идеи, убеждения и възгледи, включително по отношение на чужд авторски продукт. Чест прави на българския съд, че не позволи с късогледо тълкуване законът да се използва като инструмент за заглушаване на критични гласове.“

 

Върховният касационен съд защити свободата на творческо изразяване и доказа, че е на висотата на този завет“, коментираха адвокатите, които работеха по случая.

„На десетата година от съдебната сага най-сетне справедливостта възтържествува. От самото начало на тази тежка битка, не сме се съмнявали в обективността и безпристрастието на Съда защото вярвахме, че Правото е на наша страна“, сподели продуцентът Джуди Халваджиян.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.