Вулкан изригна на малък остров в Япония Изригването не е причинило щети и няма жертви

Пожар от незагасена цигара евакуира жилищен блок в Перник, изгорял е 48-годишен мъж

Красимир Вълчев: 419 училища са в грипна ваканция, очаква се днес да бъде обявена в още учебни заведения

134 млн. евро са преките чуждестранни инвестиции във Веаликотърновска област за година Най-много са вложените средства в промишлеността

Апаши разкостват монтанско село

Газови бутилки избухнаха в библиотеката на Лионския университет, сградата гори По първоначална информация има един пострадал

Жена загина при катастрофа край Варна

Вицепремиерът Марияна Николова към бизнеса: Нашето сътрудничество създава „добавена стойност“

Повдигнаха обвинение на двама за притежание на близо 5 килограма коноп

Националното ни малцинство в Сърбия може да използва женски фамилни имена по правилата на българския език

Дават две данъчни облекчения за деца с увреждания

Отменен полет за Барселона остави близо 200 пътници на Летище София

Адвокатът на Харви Уайнстийн отказа да го защитава

Заловиха невръстен крадец, измъкнал ловко 400 лева от магазин Хлапакът влизал в бакалията като отварял секретната ключалка, а на излизане отново заключвал

Министър Вълчев: През следващите десетилетия постъпващите на пазара на труда млади хора ще бъдат едва 2/3 от навлизащите в пенсионна възраст

„Гражданска“ до 2 пъти по-скъпа за камионите Опитни шофьори ще плащат много по-висока цена заради ефекта на натрупването

Цената на “Гражданска отговорност” може да нараства всяка година дори за хора, които не са причинили катастрофа и не променят начина си на шофиране.

И без катастрофа полицата поскъпва

Цената на застраховката „Гражданска отговорност” за камиони над 12 тона и за превозни средства за пътници с над 8 места ще нараства по-малко от два пъти, без значение какъв е броят на нарушенията, извършени от шофьора или автобуса. С въвеждането на системата „бонус-малус” цената на полицата за големи камиони и за рейсове може да намалява до 80% и да нараства до 190% от базовата цена според рисковия клас на шофьора и превозното средство. Това е записано в наредба на КФН, приета на първо четене.

За колите цената на полицата ще се движи в доста по-широки граници – от 75% до 400% от базовата цена, т.е. при много нарушения ще нарасне до 4 пъти. Въпреки че най-тежките инциденти с много жертви стават именно с участието на големи камиони.

Шофьори с дълъг стаж пък ще трябва да плащат значително повече за полицата, дори без да са направили нито една катастрофа, ако ги снимат с превишена скорост заради ефекта на натрупването. Например шофьор има 10-годишен опит зад волана и не е причинил нито една катастрофа. Всяка година обаче при пътуване до морето някоя камера го снима как превишава ограничението на скоростта с 10 км./ч. За това нарушение е предвидена една наказателна точка, т.е. рисковият клас на водача се вдига с едно ниво. При стартиране на системата „бонус-малус” този водач ще бъде с базово ниво на риск както всички останали шофьори – клас 8. Без да променя начина си на каране и без да причинява катастрофи, след две години вече ще бъде в клас 10, ако веднъж годишно камера го снима с превишена скорост. 10 години след старта на „бонус-малус” вече ще бъде в клас 18 и ще плаща 340% повече за „Гражданска отговорност”, въпреки че не е станал по-рисков шофьор, а дори е натрупал още опит. Оказва се, че младите шофьори ще имат базов клас, а хора с опит може да плащат доста повече.

 

Плащаш 5 г. за рязко потегляне

Еднакви наказания за пияни и нерваци

190% завишение за опасна маневра

Пияни шофьори и нерваци зад волана ще плащат еднаква цена за застраховката “Гражданска отговорност”, става ясно от наредба на Комисията за финансов надзор за въвеждане на системата “бонус-малус”, приета на първо четене.

За шофиране в нетрезво състояние с алкохол в кръвта под 1,2 на хиляда на водача ще се дават 5 наказателни точки, което ще увеличава рисковия му профил и ще води до 190% поскъпване на задължителната полица, предвижда наредбата.

Същата цена на застраховката ще трябва да плати и човек, който отнеме предимство, не спазва дистанция или извърши опасни маневри като рязко смени лентата на движение или рязко се включи в движението от мястото, където е паркирал. А за намаляване на рисковия профил на шофьора с едно ниво той трябва да изкара цяла година без никакво нарушение на пътя. Така за рязка смяна на лентата шофьорът след това ще трябва 5 години поред да плаща по-скъпа полица, преди оценката за шофирането му да се върне на базовото ниво.

 

Проблем ще има и при лизинга

Стари коли стават непродаваеми

Нивото на риск върви с автомобила

Колите, с които са направени тежки нарушения, ще може да се продадат само за части.
Колите, с които са направени тежки нарушения, ще може да се продадат само за части.

Колите, с които са направени много нарушения, ще станат непродаваеми, ако наредбата на КФН за въвеждане на системата “бонус-малус” за цената на “Гражданска отговорност” бъде приета окончателно в настоящия й вид. Наредбата предвижда при нарушение да се вдига нивото на риск както за шофьора, така и за самия автомобил.

А при прехвърляне на собствеността рискът на колата се запазва и цената на полицата ще се определя според по-високия риск – на новия собственик или на превозното средство. Така, ако хванат шофьор да кара след употреба на малко алкохол и цената на полицата за него е завишена 190%, старата му кола ще се съгласи да купи само по-рисков шофьор, който е хванат например с алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда и за него цената така или иначе е завишена 220%.

Проблем ще има и за колите на лизинг, които не са нови. Много хора взимат нова кола, карат я на лизинг три години и я сменят с по-нова. Сега обаче тази кола ще върви с историята за нарушенията на първия водач, който я е ползвал. И този, който иска да купи 3-годишна кола на лизинг ще трябва да плаща за провиненията на пътя на предишния ползвател.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Значи на шофьора на автобуса убиец от Своге не може да му бъде увеличена полицата повече от 2 пъти, макар и да уби 20 човека, а на мене щото ченгетата са решили че тръгвам много бързо на светофара, а не чакам до 15 секунда от зеленото за да тръгна ще ми праснат пак същото двойно увеличение! Но пък съм ултра-прецизен 5 години ще ми дадът це-е-е-е-е-е-е-ели 25 % отстъпка! Това е пълен абсурд и невероятна глупост!

  2. КФН се е загрижила за дисциплината на водачите. Не е ли това работа на КАТ? Какво ги бърка тях, че са хванали някой да кара пиян без да е причинил щети, които те да изплащат.

  3. Nyamat krai idiotiite v Bulgaristan. Vseki den vse po-debilno stave. Kak da ne izbyaga chovek ot mutrenskia rai. Mutrite nali sega sa zastrahovateli – napravo da vuvedat Bonus Kliopus – demek pravil, ne pravil narushenia vsyaka godina da se vdiga 400% zastrahovkata da moje da kliopat poveche. Che Boko I Pashata trea da imat kinti da harchat. A typite podstigani ovci – narecheni BG narod izvestni I kato elektorat da si bleiat, rupat trevica /ako ima/ I da si traykat – zer nali sa dobre podstrigani. Golema kliopachka se zaformia – to ne sa ceni na goriva, zastrahovki, danaci ….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.