2500 евро/кв. в най-желания жилищен район на София В центъра има сделки за 2000 евро/кв.м.

Жълт код за сняг и поледици в осем области на страната утре

Владо Николов се завръща във „Фермата“

Жалко! Националният стадион остана празен за мача на годината

Магнитски може да е бил отровен

Четиримата пострадали при дерайлирането на влака са без опасност за живота

Алергии мъчат 40% от българите Случаите на белодробна недостатъчност зачестяват

Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с патрулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Могат ли да ме уволнят дисциплинарно от разстояние?

„Гражданска“ до 2 пъти по-скъпа за камионите Опитни шофьори ще плащат много по-висока цена заради ефекта на натрупването

Цената на “Гражданска отговорност” може да нараства всяка година дори за хора, които не са причинили катастрофа и не променят начина си на шофиране.

И без катастрофа полицата поскъпва

Цената на застраховката „Гражданска отговорност” за камиони над 12 тона и за превозни средства за пътници с над 8 места ще нараства по-малко от два пъти, без значение какъв е броят на нарушенията, извършени от шофьора или автобуса. С въвеждането на системата „бонус-малус” цената на полицата за големи камиони и за рейсове може да намалява до 80% и да нараства до 190% от базовата цена според рисковия клас на шофьора и превозното средство. Това е записано в наредба на КФН, приета на първо четене.

За колите цената на полицата ще се движи в доста по-широки граници – от 75% до 400% от базовата цена, т.е. при много нарушения ще нарасне до 4 пъти. Въпреки че най-тежките инциденти с много жертви стават именно с участието на големи камиони.

Шофьори с дълъг стаж пък ще трябва да плащат значително повече за полицата, дори без да са направили нито една катастрофа, ако ги снимат с превишена скорост заради ефекта на натрупването. Например шофьор има 10-годишен опит зад волана и не е причинил нито една катастрофа. Всяка година обаче при пътуване до морето някоя камера го снима как превишава ограничението на скоростта с 10 км./ч. За това нарушение е предвидена една наказателна точка, т.е. рисковият клас на водача се вдига с едно ниво. При стартиране на системата „бонус-малус” този водач ще бъде с базово ниво на риск както всички останали шофьори – клас 8. Без да променя начина си на каране и без да причинява катастрофи, след две години вече ще бъде в клас 10, ако веднъж годишно камера го снима с превишена скорост. 10 години след старта на „бонус-малус” вече ще бъде в клас 18 и ще плаща 340% повече за „Гражданска отговорност”, въпреки че не е станал по-рисков шофьор, а дори е натрупал още опит. Оказва се, че младите шофьори ще имат базов клас, а хора с опит може да плащат доста повече.

 

Плащаш 5 г. за рязко потегляне

Еднакви наказания за пияни и нерваци

190% завишение за опасна маневра

Пияни шофьори и нерваци зад волана ще плащат еднаква цена за застраховката “Гражданска отговорност”, става ясно от наредба на Комисията за финансов надзор за въвеждане на системата “бонус-малус”, приета на първо четене.

За шофиране в нетрезво състояние с алкохол в кръвта под 1,2 на хиляда на водача ще се дават 5 наказателни точки, което ще увеличава рисковия му профил и ще води до 190% поскъпване на задължителната полица, предвижда наредбата.

Същата цена на застраховката ще трябва да плати и човек, който отнеме предимство, не спазва дистанция или извърши опасни маневри като рязко смени лентата на движение или рязко се включи в движението от мястото, където е паркирал. А за намаляване на рисковия профил на шофьора с едно ниво той трябва да изкара цяла година без никакво нарушение на пътя. Така за рязка смяна на лентата шофьорът след това ще трябва 5 години поред да плаща по-скъпа полица, преди оценката за шофирането му да се върне на базовото ниво.

 

Проблем ще има и при лизинга

Стари коли стават непродаваеми

Нивото на риск върви с автомобила

Колите, с които са направени тежки нарушения, ще може да се продадат само за части.
Колите, с които са направени тежки нарушения, ще може да се продадат само за части.

Колите, с които са направени много нарушения, ще станат непродаваеми, ако наредбата на КФН за въвеждане на системата “бонус-малус” за цената на “Гражданска отговорност” бъде приета окончателно в настоящия й вид. Наредбата предвижда при нарушение да се вдига нивото на риск както за шофьора, така и за самия автомобил.

А при прехвърляне на собствеността рискът на колата се запазва и цената на полицата ще се определя според по-високия риск – на новия собственик или на превозното средство. Така, ако хванат шофьор да кара след употреба на малко алкохол и цената на полицата за него е завишена 190%, старата му кола ще се съгласи да купи само по-рисков шофьор, който е хванат например с алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда и за него цената така или иначе е завишена 220%.

Проблем ще има и за колите на лизинг, които не са нови. Много хора взимат нова кола, карат я на лизинг три години и я сменят с по-нова. Сега обаче тази кола ще върви с историята за нарушенията на първия водач, който я е ползвал. И този, който иска да купи 3-годишна кола на лизинг ще трябва да плаща за провиненията на пътя на предишния ползвател.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Значи на шофьора на автобуса убиец от Своге не може да му бъде увеличена полицата повече от 2 пъти, макар и да уби 20 човека, а на мене щото ченгетата са решили че тръгвам много бързо на светофара, а не чакам до 15 секунда от зеленото за да тръгна ще ми праснат пак същото двойно увеличение! Но пък съм ултра-прецизен 5 години ще ми дадът це-е-е-е-е-е-е-ели 25 % отстъпка! Това е пълен абсурд и невероятна глупост!

  2. КФН се е загрижила за дисциплината на водачите. Не е ли това работа на КАТ? Какво ги бърка тях, че са хванали някой да кара пиян без да е причинил щети, които те да изплащат.

  3. Nyamat krai idiotiite v Bulgaristan. Vseki den vse po-debilno stave. Kak da ne izbyaga chovek ot mutrenskia rai. Mutrite nali sega sa zastrahovateli – napravo da vuvedat Bonus Kliopus – demek pravil, ne pravil narushenia vsyaka godina da se vdiga 400% zastrahovkata da moje da kliopat poveche. Che Boko I Pashata trea da imat kinti da harchat. A typite podstigani ovci – narecheni BG narod izvestni I kato elektorat da si bleiat, rupat trevica /ako ima/ I da si traykat – zer nali sa dobre podstrigani. Golema kliopachka se zaformia – to ne sa ceni na goriva, zastrahovki, danaci ….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.