Напрежение в Нови хан заради пясъчна кариера

Обявиха за издирване испанец заради кражби в с. Бутан

Задържаха двама за телефонна измама, представяли се за зам.-министри

Трус от 6,3 по Рихтер разлюля Северозападно Мексико

Предлагат името на Си Цзинпин да бъде вписано в конституцията

Задържаха собственика на автобуса убиец от „Бакаджика”

„Спартан” аварира на Граф Игнатиево

„Газпром” получи разрешение за втората тръба на „Турски поток”

В Истанбул забраниха пиеса за диктатор, изпълнявана от критик на Ердоган

Представяме се уникално на “Зелената седмица” в Берлин

Референдум срещу скъпотията в Швейцария

Българката Ружа мами с мрежа за криптовалута Спецпрокуратурата, ГДБОП и ДАНС включени в разследване на международна група за пране на пари

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в събота, 20 януари 2018

100 младежи започват работа в Ружинци по програма за заетост

Десислава Атанасова: Докладът на ДАНС ще бъде разсекретен скоро

Гратисчиите намалели след поскъпване на билетчето в София

Снимка: Архив

„След въвеждането на по-високите глоби в столичния градски транспорт през юни, отчитаме общо около 13% намаление на редовните пътници, установени с административни документи“. Това обясни пред БНР Методи Аврамов, директор на дирекция в столичния „Център за градска мобилност“.

След включването на частните съдебни изпълнители за събирането на глобите по наказателно постановление събираемостта също е нарастнала значително, отчете той. Има и сериозен ръст при закупуването на карти за градския транспорт.

„За изминалите 4 месеца имаме над 50% ръст при картите. Тези по редовна тарифа са над 2 пъти повече. Имаме над 13 500 годишни карти, чиято цена беше намалена от 500 на 365 лева. Тоест близо 14 000 карти за 4 месеца. А за цялата минала година имаме само 220 карти. Тридневната карта също стана много популярна“.

Адвокат Валентина Каменарска обясни, че реално по-високите глоби противоречат на законна:

„Тези глоби не са регламентирани със Закона за автомобилните превози, а с наредба на Столична община, с която тя е въвела глоба в размер на 200 лева при нередовен пътник без билет. А в закона за автомобилните превози, в член 101, е предвидена административно-наказателна отговорност за пътник в моторно превозно средство без редовен превозен документ или без билет или друг превозен документ в размер на 10 лева. Тоест с нормативен акт от по-висша степен, какъвто е Законът, са уредени тези отношения и всеки един юрист знае, че когато с по-висок по ранг нормативен акт са уредени отношения, не могат с друг, по-нисък по ранг, каквито са наредбите, да бъдат преуреждани същите, а още по-малко – да се вменява на гражданите нова административно-наказателна отговорност, и то в по-висок размер. Това се допуска от 2008-ма година до настоящия момент. От 2008-ма година досега се водят постоянно дела, в които съдилищата, с най-различни мотиви, но и засягайки това противоречие между закон и наредба, се отменят наказателните постановления, издавани от Столична община, с които налага по-високи глоби от тези, предвидени в Закона. Ако гражданите обжалват наказателните постановления, които им издава Столична община заради това, че те са без билет, има голям шанс наказателните постановления, които са издадени въз основа на актовете, които са им написани, да паднат пред съда“.

Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт също потвърди, че наредбата не е била законна и припомни, че заедно с група граждани обжалва наредбата. Докато това обжалване тече, новата цена на билета не би трябвало да влиза в сила в София, допълни той.

Съдебното дело в Административен съд София-град е насочено за 9 декември т.г. Това ще е първото заседание по това дело, така че казусът смятам, че ще има развитие.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Защо не виждам контрольори в трамваи 8, 10, рейс 72 и други, в които пътуват роми?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.