Земетресение от 4,8 по Рихтер край Асеновград тази нощ

Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Грешка на втория пилот е причинила катастрофата на руския самолет край Сочи

Снимка: Уикипедия

Грешка на втория пилот е станала причината за катастрофата на руския самолет над Черно море, недалеч от Сочи, която се случи на 25-и декември, предаде руският сайт LiveNews. Това показва разследване на руските военни експерти за причините, довели до трагедията, при която загинаха 92 души. Сред тях бяха членове на военния хор “Александров” и журналисти.

На третата минута от началото на полета, когато самолетът се е намирал на 450 метра от пистата на летището край Сочи и е бил вече над Черно море, са сработили датчиците, показващи устойчивостта му. Тогава рязко самолетът започва да губи височина, заради проблеми със закрилките. Това пишат днес медиите в Москва, като цитират заключенията на експертите от руското военно министерство, което разследва катастрофата с ТУ-154. Те смятат, че причината за случилото се е грешката на втория пилот Александър Ровенски, който е объркал лостовете за прибирането на колесника с този на задкрилките. От този момент нататък самолетът е започнал за губи височина, а екипажът се опитал да го върне на летището, но това не е било възможно да се случи.

Според опитния пилот Виктор Саженин в самолетите “Туполев” въпросните два лоста се намират над пилотите в кабината им и е напълно възможно това да е грешката, особено ако вторият пилот се е разсеял или уморил, когато самолетът е набирал височина.

Според експертите самолетът е бил претоварен. За това говори и фактът, че първо при падането опашката на самолета се отделила от него, след което и дясното крило на самолета се е отделило и е паднало в морето.

В същото време обаче преди дни експерт в авиационното дело заяви пред независимия телевизионен канал РБК, че е възможно на борда да е имало взрив, тъй като вероятно самолетът е бил натоварен и с въоръжение за руската база в Латакия, Сирия, накъдето е пътувал. Той изключи възможността да става дума за терористична атака срещу самолета.

По време на катастрофата загинаха 92 души, между които членове на военния хор “Александров” и редица журналисти, които пътуваха да отразят концерта на хора в освободения от джихадистите северен сирийски град Алепо.

Публикацията на LiveNews бе опровергана от комисията по разследване на инцидента. Пред ТАСС от комисията заявиха, че още няма никакво заключение за причините на катастрофата и разследването продължава.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. “въпросните два лоста се намират над пилотите в кабината им и е напълно възможно това да е грешката, особено ако вторият пилот се е разсеял или уморил” А факторът ВОДКА отчетен ли е?

Отговорете