Еврокомисар Авромопулос: Преспанският договор е „под въпрос“

Гръцките фермери излизат на протест, блокират ГКПП „Кулата”

Идат силни дъждове и сняг Около 90 л/кв. м ще се изсипят над Югозападна България

Дете на година е починало в Плевен от усложнение след вирусна инфекция

Поройни дъждове и наводнения убиха 26 души в Индонезия, над 3000 са евакуирани

Турски ТИР се заби в къща в село Самоводене

Нищо лично в цензурата

На 24 януари 2019 да почерпят

Тръмп призна Хуан Гуайдо за временен президент на Венецуела

Путин и Ердоган обещаха да довършат „Турски поток“ до края на 2019 г. Двете страни ще засилят сътрудничеството си за стабилизиране на Сирия

И уискито жертва на Брекзит без сделка Производители предупреждават за оскъпяване на напитката и проблеми с износа й

Русия представи ракетата „нарушител“ на пакта със САЩ 9М729 накара Вашингтон да обяви, че излиза от подписания през 1987 г. договор с Москва

Швейцарският WWF с намеса в държавната политика за туризма „Зелената“ офшорка пробутва на Министерския съвет стар и манипулативен доклад за Пирин. Вместо ски предлагат археологически екскурзии и фото разходки

Висока лавинна опасност през следващите дни, ПСС съветва да бъдем внимателни в планината

Здравето опасно за българските лекари Поне четири са нападенията в спешни центрове последните дни

Грешни пости качват килограмите

Снимка: Архив

Средно 2 килограма качват неправилно постещите по време на въздържанието от животински храни, което започва от днес и продължава до Великден. Специалистите по хранене казват, че през този период много хора трупат килограми заради прекомерната консумация на калорични въглехидратни храни.

„Много хора увеличават теглото си, защото заместват засищащите животински храни като яйца или сирене с тестени храни от бяло брашно, които често са мазни. Това не е добре, особено вечер, когато гладът надделява, защото тогава организмът се стресира и няма време да ги разгради“, каза пред „Труд“ специалистът по хранене проф. Донка Байкова.
Тя посочи, че постите не са просто диета, а начин за прочистване и е добре, преди да ги започнат, хората да се подготвят.

„В момента температурите са променливи и благоприятстват за разпространението на простудни фактори, затова е важно да имаме силна имунна система. Ако някой не е в добро здраве, трябва да се консултира с лекар колко време е безопасно да пости“, каза още проф. Байкова.

По-думите й по време на въздържанието се понижават нивата на редица важни хранителни елементи като белтъци, желязо и калций, затова е много важно да се консумира разнообразна храна.

„Дефицитни ще бъдат есенциалните аминокиселини – онези съставки на белтъка, които в една или друга форма липсват в различните растения, а са много важни за обновяването на клетките. Това изисква да комбинираме бобова и зърнена храна в един прием – дефицитната аминокиселина лизин в зърнените е добре представена в бобовите, а метонин е дефицитен в бобовите, но добре представен в зърнените и така балансираме качествения състав на растителния белтък и го доближаваме до този на месото“, обясни Байкова. Тя даде пример, че е добре да ядем заедно продукти като боб и хляб, леща и ориз, нахут и киноа или елда.„Хлябът трябва да бъде пълнозърнест, а не бял, защото обвивката на зърната има най-много биоусвояемо желязо, което традиционно набавяме от месото, рибата и жълтъка“, обясни диетологът.

Важно е да се консумират и двойно повече плодове и зеленчуци от обикновено – по 400 г на ден, защото помагат за усвояването на важни микроелементи.

„Важно е да пием чай всеки ден – черен или зелен, защото помага за изчистването от токсините, които сме натрупали през зимата от консумацията на наденички и пържени меса“, каза още проф. Байкова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.