На 22 август 2019 да почерпят

Плоскост от новострояща се сграда падна и удари човек в столицата

Брекзит без сделка е все по-вероятен Меркел против преразглеждане на споразумението

Повдигнаха обвинения на мъжа, който откърти ограничителите по ул. „Граф Игнатиев“

Адските жеги ни връхлитат по-често Данните на програмата на ЕС “Коперник” показват трайно затопляне

Путин: Русия ще разработва ракети със среден и малък обсег

Левицата в Италия иска да прави правителство Президентът започна консултации след оставката на премиера

Огън по глиганите изкомандва министър Танева Ще има норма за отстрел, миграцията пречи на преброяването

Борис Джонсън и Ангела Меркел обсъждат сделката за Брекзит

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 22 август 2019

Електронен отчет на ваксините поискаха лекари Джипитата не са съгласни с предложението да отпаднат някои приеми

НАП сами не си защитили данните от хакери

Владимир Путин: Русия иска да възстанови отношенията си с ЕС

65% от хората у нас резервират онлайн ваканцията си Последни сме по показателя в ЕС

Фабрини моли ЦСКА да го пусне

Гуми с 4 мм грайфер от 15 ноември до 1 март

Водачите на пътни превозни средства са длъжни да карат със зимни гуми или с гуми с грайфер до 4 мм в периода от 15 ноември до 1 март. Тази поправка в Закона за движение по пътищата бе гласувана днес в парламента.

В приемането на текста участваха 75 депутати и в залата имаше почти толкова мнения. Досега българският закон не задължаваше шофьорите да карат със зимни гуми, изискването бе само протекторът да не е по-изтъркан от 1,6 мм. На нашия континент зимните гуми, които са ефикасни при температура под 7 градуса, са задължителни само в скандинавските страни. В Централна Европа изискването е само при снеговалежи и заледявания, а в Южна – изобщо липсва. Предложението за задължителни зимни гуми бе на КАТ, но от полицията не го подкрепиха със статистика колко тежки катастрофи са станали по тази причина.

Напротив – данните са, че най-много злополуки има през юли, август и септември, когато температурите са високи, а пътищата – сухи. Трябваше да мине почти цяла година, докато депутатите осъзнаят, че не могат да обявят за нарушители жителите на Петрич, Сандански или на градовете по Черноморието, където през зимата температурите рядко падат под нулата. Така се стигна до компромис, който позволява колата да е с летни гуми, стига да са с дълбок грайфер.

Днес депутатите приеха още, че каруцарите са длъжни в тъмните часове на денонощието да карат със светлоотразителни жилетки. Такова изискване в момента има само за велосипедистите, които се движат нощем извън населените места.

Забранява се спирането в аварийната лента на магистралите, освен при повреда на автомобила или здравословни проблеми на водача и пътниците, гласи друга от поправките в ЗДвП. Шофьорите нямат право да карат в аварийната лента, срещу посоката на движение, както и да сменят рязко платната. Онези, които возят пътници, ще бъдат задължени преди потегляне да проверят дали е осигурена безопасността на всички в автомобила – предпазни колани, столчета за децата и т.н.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Онези, които возят пътници, ще бъдат задължени преди потегляне да проверят дали е осигурена безопасността на всички в автомобила – предпазни колани, столчета за децата и т.н. – това и т.н. в закона ще го пише ли? Защото ще е много забавно ако ме спре полицай да ме пита дали съм проверил пътниците за и т.н.

    1. Тц. Кат те види само и ще разбере, че е загуба на време да говори с теб. Ще провери дали пътниците са с колани и ако не са ти ще отнесеш глобата…

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.