Спас Гърневски: Фаловете на Валери Жаблянов са три и трябва да получи червен картон

Спас Русев: Надявам се на трофей още тази година

Петнадесетото издание на “Българската Коледа” събра близо 2,5 млн. лева

Главното мюфтийство изрази безпокойство от състоялия се Луковмарш в София

Кремъл отхвърли обвиненията за намеса в американските избори

Наказаха две “мулета” на измамника бай Митко 5560 лв. са върнати на старец от Велики Преслав

9,3% е ръстът на приходите от международен туризъм през 2017 г.

Арести за серийни крадци на коли Шиндлера и Таратора отвлекли „Мерцедес” по метода „скъпа баничка”

Ердоган и Путин обсъдиха ситуацията в Сирия

Осъждан се маскира като катаджия 1000 лева глоба за разходка с униформа в Берковица

Нова британска партия опитва да спре Брекзит

Дъщерята, убила майка си, получила инсулт “Мъките свършиха”, написала жената

Сотир Цацаров възложи делото за прегазената жена в село Търнава на Софийската окръжна прокуратура

Григор след загубата от Федерер в Ротердам: Дадох всичко и ето какво стана…

Изригна вулканът Синабунг на остров Суматра

Гуми с 4 мм грайфер от 15 ноември до 1 март

Катаджиите мерят със специален уред дълбочината на грайфера на гумите.

Водачите на пътни превозни средства са длъжни да карат със зимни гуми или с гуми с грайфер до 4 мм в периода от 15 ноември до 1 март. Тази поправка в Закона за движение по пътищата бе гласувана днес в парламента.

В приемането на текста участваха 75 депутати и в залата имаше почти толкова мнения. Досега българският закон не задължаваше шофьорите да карат със зимни гуми, изискването бе само протекторът да не е по-изтъркан от 1,6 мм. На нашия континент зимните гуми, които са ефикасни при температура под 7 градуса, са задължителни само в скандинавските страни. В Централна Европа изискването е само при снеговалежи и заледявания, а в Южна – изобщо липсва. Предложението за задължителни зимни гуми бе на КАТ, но от полицията не го подкрепиха със статистика колко тежки катастрофи са станали по тази причина.

Напротив – данните са, че най-много злополуки има през юли, август и септември, когато температурите са високи, а пътищата – сухи. Трябваше да мине почти цяла година, докато депутатите осъзнаят, че не могат да обявят за нарушители жителите на Петрич, Сандански или на градовете по Черноморието, където през зимата температурите рядко падат под нулата. Така се стигна до компромис, който позволява колата да е с летни гуми, стига да са с дълбок грайфер.

Днес депутатите приеха още, че каруцарите са длъжни в тъмните часове на денонощието да карат със светлоотразителни жилетки. Такова изискване в момента има само за велосипедистите, които се движат нощем извън населените места.

Забранява се спирането в аварийната лента на магистралите, освен при повреда на автомобила или здравословни проблеми на водача и пътниците, гласи друга от поправките в ЗДвП. Шофьорите нямат право да карат в аварийната лента, срещу посоката на движение, както и да сменят рязко платната. Онези, които возят пътници, ще бъдат задължени преди потегляне да проверят дали е осигурена безопасността на всички в автомобила – предпазни колани, столчета за децата и т.н.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Онези, които возят пътници, ще бъдат задължени преди потегляне да проверят дали е осигурена безопасността на всички в автомобила – предпазни колани, столчета за децата и т.н. – това и т.н. в закона ще го пише ли? Защото ще е много забавно ако ме спре полицай да ме пита дали съм проверил пътниците за и т.н.

    1. Тц. Кат те види само и ще разбере, че е загуба на време да говори с теб. Ще провери дали пътниците са с колани и ако не са ти ще отнесеш глобата…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.