Дават до 500 000 лева за нова визия на София

Стратегията ще е за период до 2050 г. и ще е готова през септември 2018 г.

До 500 хил. лв ще отидат за изработване на стратегия „Визия за София“, която ще бъде основа за актуализация на Общия устройствен план на града, който е не е променян от 2009г. обяви столичния кмет Йорданка Фандъкова. По думите й тези средства са заложени по решение на Столичния общински съвет. Проектът е инициатива на СОС и ще послужи за основа на всички бъдещи стратегии за развитие на града до 2050. Фандъкова присъства на представянето на координационния екип, сформиран от главния архитект на София Здравко Здравков, който има задачата да следи подготвянето на проекта.

Визията за София трябва да бъде готова до септември 2018 г., но предстоят дискусии за това какво ще бъде заложено в нея.

Според Фандъкова акцентите в концепцията ще са три, сред които зелените устойчиви политики. „На второ място са иновативните решения. София има възможност като развиващ се град да използва най-новите технологии и в строителството, и при разработването на инфраструктурни проекти, проекти за строителство на сгради“, каза Фандъкова. Третият акцент е запазването на културно-историческото наследство.

Главният архитект на София Здравко Здравков бе категоричен, че трябва ясен хоризонт накъде върви развитието на столицата.

Екипът, който ще разработва визията, ще се ръководи от новия директор на общинското предприятие „Софпроект“ арх. Любо Георгиев. Той обясни, че още тази седмица ще бъдат обявени обществените поръчки за избор на експерти, които да направят проучвания за града.

 

Обмисля се развитието на подземната железница

Метрото с три нови „пипала“

Вече се обмислят още разширения на метрото, след изграждане на третата му линия, съобщи главния архитект на София Здравко Здравков. Планът е третия лъч на подземната железница да минава от кв. „Левски“, Малък градски театър „Зад канала“, през „Красно село“, кв „Овча купел“ и стига до Горна баня.

Първото идея за по-нататъчно продължение на метрото, която се обмисля, е от МС "Бизнес парк София" на бул. "Александър Малинов" към ИКЕА. Единият от входовете на втората станция ще е между ИКЕА и "Ринг Мол", там, където следва да слезе Симеоновският лифт.

Според Здравков най-належащата за изграждане връзка е в жк. „Люлин“, което да стига от сегашната метростанция „Люлин“ под бул. „Царица Йоанна“ до околовръстното шосе. В района има възможност за оформяне на ново сити, обясни главният архитект.

Другото направление е отклонение от Военна академия в посока спортната зала “Арена армеец“ и оттам по бул. „Цариградско шосе. Засега обаче финансиране проектите няма.

Здравков обясни още идеята за градска железница в столицата, която да улесни

преминаването с влак.

По думите му, за целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще продължават до жп гара Обеля. Предвижда се тя да стане крайна за вътрешните линии на южното направление, а Централна гара за международните линии.

Идеята е влаковете, които идват от южното направление от Пловдив към София да спират на гарите Казичане, Искър, новата при моста Чавдар, Централна жп гара и на гара Обеля, обясни Здравков. От там те ще правят връзка със станциите на метрото.

Фандъкова: Разширяването на сините и зелени зони зависи от гражданите

Разширяването на сините и зелени зони в София е въпрос, който гражданите трябва да поискат, каза столичния кмет Йорданка Фандъкова. Тя обясни, че целта са не повече приходи, а подреждане на паркирането.

„Оттук нататък развитието на зоните оставихме на желанието и мнението на районните кметове и на гражданите. Така че предложенията за разширяването на зелените зони идват именно от по-голямата част от тях", коментира Фандъкова. "Ако хората желаят, ще подкрепя - ако не желаят, няма да разглеждаме разширение", каза още кмета.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България