Близки на убит за 50 ст. искат по-високо наказание

Петиция от Банско за втори кабинков лифт Най-големият ни зимен курорт откри новия ски сезон

Министрите на туризма и спорта пожелаха на Банско добър зимен сезон

Стотици домакинства в столичния квартал „Младост“ останаха без парно и топла вода заради авария

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 17 декември 2017

Цар Симеон II присъства на поклонението пред тленните останки на румънския крал Михай (СНИМКИ)

Русия обвини САЩ, че подготвят ново въоръжено формирование в Сирия, което да се сражава срещу правителствените сили

Обявиха думите на 2017 година “Младотресение” е изборът на Оксфордския речник

МВР обяви конкурси за над 5000 служители на реда

„Челси“ се залепи за „Юнайтед“

В Австрия няма да има референдум за излизане от ЕС

Късна драма в Бундеслигата

Идат сняг и студ

„Интер“ със звучна издънка

Банско откри сезона преди всички (СНИМКИ) Гедина прескочи финала, тръгва си с часовник и чукче за пържоли

ДАЗД: Агресивното дете от 19-то СУ „Елин Пелин“ е свръхинтелигентно

Индивидуалната оценка на 9-годишното дете от 19-то СУ „Елин Пелин“ в София, което е проявило агресия, показва, че то е свръхинтелигентно. Това казва председателят на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) Офелия Кънева в интервю за агенция БГНЕС.

Казусът с ученика възникна в края на януари, когато родители отказаха да пускат децата си ни училище заради редовни прояви на агресия от негова страна. Когато и учители заплашиха с протест МОН се намеси и реши да премести детето в друго школо с ресурсни учители, със съгласието на майката.

„Много е важно в такива случаи да имаме ясно очертан индивидуален подход към всяко дете. В конкретния случай това беше едно от обстоятелствата, които забавиха развоя на събитията, защото индивидуалната оценка не беше готова“, обясни Офелия Кънева.

„Тя вече е факт и показва по категоричен начин, че детето има определено по-висока степен на интелигентност, над средната за страната за неговата възраст и той има много по-високи очаквания от образователния процес, в който е въвлечен и съответно неангажирането му по адекватен начин предизвиква усещане на изолираност, което у всяко дете буди реакция на агресия в тази възраст“, каза шефът на ДАЗД.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (10)

  1. Чудесно е, че ДАЗД е оценила интелигентността на детето с проблеми. Тук казусът е дали да пазим правата на единицата срещу цената да пазим правата и здравето на останалите деца ?
    Ето тук институциите издишат. Интелигентното дете като не му понася в час – да стане частен ученик и да ходи само да си взима изпитите. Даже да взима 2-3 години наведнъж. Така ще стане студент на 12-15 години. И гражданите ще си отдъхнат. Проблемът е какво правим ако и в университета не му понесе ?

    1. Напълно споделям вашето мнение – в края на краищата макар и много интелигентно , това дете пречи както се оказва на цяло училище – може би с няколко стотици деца . Все още важи природният закон – мнозинството има предимство при решаване на проблемите на цялата общност , а и човешката цивилизация се основава на общност , не на индивидуалност . Сам човешки индивид , колкото и да е интелигентен просто ще загине – рано или късно , по-вероятно рано .

    2. точно казано по въпроса СНОБКА….три месеца изминаха от както сезирахме институциите и едва на 27.01.2017г. получихме хронология за събитията….разбира се пред свършен факт! Смешно, на фона на заплахите, които отправяха към нас…Но както и да е – както казахте, какво тук е поставено за равносметка – едно крайно агресивно и жестоко дете, пък даже да било интелигентно само на 9 години въздействайки върху психиката на 25 съученици, хайде да спрем с възхвалите и да погледнем фактите … който се съмнява да погледне записите от камерите и тогава да оценява…от ДАЗД не и секунда видяли записите, как тогава излизат със становище. Крайна некомпетентност, нисък или никакъв професионализъм и на края детето било свръх интелигентно….Офелия там където се подписва трябва да чете преди да поставя подписа си, въобще знае ли какво подписва, ако не,…. не и там мястото….как е възможно хора с такива възлови позиции да не знаят в детайли естеството на проблема….оставете, но даже ни заплашваше с глоби…пълно безхаберие….

  2. демек, с проявената асоциалност покрива изискванията за дете на демокрацията ….

  3. Така казваха и за борчетата от разните групировки през 1989-96г.Че били свръхинтелигентни.Повечето от тях отдавна изфирясаха в чужбината. Не искали да посещават университет.

  4. Това, че детето е с висок интелект е добре!!! НО!!! Защо има тежки проблеми с възпитанието??? Къде са родителите, къде са спали досега учителите??? Защото високият интелект може да се използува и за пъклени дела, нали????

  5. Все учителски мнения.Сега ДАЗД са виновни!Защо,господа учители,никой от Вас не поеме поне малко отговорност?Просто не Ви се работи с по- различни деца,а и Ви липсва потенциал за това.
    С този начин на мислене и действие,децата ще бягат от училище,ще нарушават дисциплината,ще неглежират учебният процес!
    Не съм от родителите,които не възпитават децата си в спазване на правила и норми.А, и всички добре знаем,че децата в училище се държат по различен начин,отколкото в къщи и на други обществени места.Защо ли?

  6. И доктор Лектър е с 3 кила мозък ама закусва с човешки бъбреци. Тая от ДАЗД не е в час.

  7. Протоколите от съдебното дело в 20 училище изобщо не коментират Димитър като по-интелигентен от другите деца и изобщо не е свръхинтелигентен. Едно дете със симптоматика като болно от Разстройство в поведението. Имаме доказателства за нанасяне системно на телесни повреди и опити за убийство на околните и посегателства върху вещите им. Нямаме доказателства да е печелил олимпиади и други интелектуални състезания.
    Офелия Кънева, Димитър кога стана свръхинтелигентен? Може би през лятната ваканция? И защо хич го няма по математика?
    Обиждате съучениците му, а те имат също изследвания за интелекта им и не са по-слаби от на Димитър мозъка. Мисля, че заради тези Ваши твърдения трябва да си подадете оставката. Димитър изобщо не е свръхинтелигентен. Няма доказателства за това. Съучениците му също имат документи от психолози, бяха Ви изпратени с останалата документация.
    И понеже нямате опит в работата с деца и сте отскоро в ДАЗД, поне се запознайте със съвременните (след 1990г) тестове за интелигентност, изследват се вече и двете полукълба на мозъка и връзките между тях, а не само части от логическото мислене. Наизустил Димитър някои отговори.
    Причината да обърнете внимание на 19 училище е намесата на медиите и смяната на властта. Не е защото сте мислили четири месеца за свръхинтелигентния ученик Димитър, на практика болен от Разстройство в поведението.
    Подайте си оставката като директорката Арнаудова и да видим дали и за Вас ще има подписка да се върнете на работа.
    Кога ще отговорите на сигнала за агресия във Варна? И там ли агресивния епилептик в първи клас е свръхинтелигентен? Чакаме Ви.

    1. Татков, ти си злобен, а това също е разстройство на поведението. И след като си написал името на детето и искаш оставки защо не си написал истинското ти име? Детето 100% е по – интелигентно и се откроява от посредствената еднаква маса, която видях в репортажа.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.