На 16 ноември 2018 г. да почерпят

Тереза Мей: Вярвам, че курсът, която съм поела, е правилният за нашата страна

Митко от „Фермата“ разказа шокиращи детайли за мутренското си минало

Цветан Цветанов: Системната политическа атака на БСП към нас е изградена с фалшиви новини

Технология запазва косата при химиотерапия Лекувани са над 100 000 пациенти в 35 различни държави

Родители алармират: Охранител на училищен автобус обижда и бие деца

САЩ може да изгубят война срещу Русия Иран и КНДР са новите заплахи

Свалят цените на горивата с нови мерки Фирмите от сектора ще продължат да работят с минимална печалба

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Тайните на ръката – хиромантия Купи утре заедно с „Труд“ само за 14.90 лв. уникалната книга

Премиерите Борисов и Ципрас дискутираха проекти в секторите транспорт и енергетика

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 16 ноември 2018

До 5 г. затвор за тормоз вкъщи И роза върху колата можела да доведе до убийство или самоубийство

Петър Иванов: Проблемът на американския бизнес е, че той идва в Европа през дружества в Холандия или в Ирландия

Самоубиец скочи от виадукт „Бебреш”

Двойно повече убити колоездачи през 2017 г. Има ръст и при загиналите пешеходци

Областите Пловдив, София и Ловеч водят черната статистика по жертви на пътя

Двойно повече велосипедисти са били убити при катастрофи у нас през миналата година. Това обявиха в доклад за пътната обстановка у нас през 2017 г. от държавно-обществената комисия по безопасност на движението.

Както писа “Труд”, 682 са жертвите по българските пътища през м.г., което прави 95 загинали на 1 млн. души от населението. Страната ни се нарежда на второ място в черната статистика на Европейския съюз след Румъния, където убитите са 96 на 1 млн. души.

22 са загиналите и 349 ранените колоездачи за м.г., докато през 2016 г. те са били съответно 11 и 159 (таблица 1). Обяснението в доклада е, че велосипедистите са станали повече, както и че все по-често те вършат нарушения – карат без светлоотразителни жилетки и знаци, фарове, срещу посоката на движение и т.н.

Увеличение на жертвите има и при мотористите, като през 2017 г. убитите водачи на мотопеди са 10, а на мотоциклети – 41. През 2016 г. броят им е бил съответно 7 и 36.

157 са пешеходците, загинали през 2017 година, като броят им е от най-големите за последните 7 години (с изключение на 2015 г.), през които у нас действа стратегията 2011-2020 г. за двойно намаление на жертвите по пътищата (виж таблица 2).

Най-много загинали – 60 души, за миналата година има в Пловдивска област, София област – 49, Старозагорско – 45, Бургаско и Ловешко– 42, Сливенско – 38, Варненско и София-град – по 37.

На първо място обаче в черната статистика, която отчита броя на загиналите спрямо 100 000 души от населението, е област Ловеч, където има 42-ма загинали на 129 222 жители. Следват София област с 49 загинали на 234 185 жители и област Сливен с 38 на 189 788 жители.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Като гледам как карат мотоциклетистите смятам, че Господ е българин- рокер! Мислят се за безсмъртни!

  2. Не полагат изпит по закона за движение по пътищата. Не го и знаят. Не плащат застраховки нито пътен данък. Карат по тротуарите. Не носят светлоотразителни жилетки и повечето нощем са без светлини-Те имат всички ПРАВА и никакви ЗАДЪЛЖЕНИЯ. Идиоти, които се мислят за велики, защото това им го внушават най големите идиоти -управляващите. За мотоциклетистите не говоря изобщо.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.