На 21 януари 2019 да почерпят

Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Двойно повече убити колоездачи през 2017 г. Има ръст и при загиналите пешеходци

Областите Пловдив, София и Ловеч водят черната статистика по жертви на пътя

Двойно повече велосипедисти са били убити при катастрофи у нас през миналата година. Това обявиха в доклад за пътната обстановка у нас през 2017 г. от държавно-обществената комисия по безопасност на движението.

Както писа “Труд”, 682 са жертвите по българските пътища през м.г., което прави 95 загинали на 1 млн. души от населението. Страната ни се нарежда на второ място в черната статистика на Европейския съюз след Румъния, където убитите са 96 на 1 млн. души.

22 са загиналите и 349 ранените колоездачи за м.г., докато през 2016 г. те са били съответно 11 и 159 (таблица 1). Обяснението в доклада е, че велосипедистите са станали повече, както и че все по-често те вършат нарушения – карат без светлоотразителни жилетки и знаци, фарове, срещу посоката на движение и т.н.

Увеличение на жертвите има и при мотористите, като през 2017 г. убитите водачи на мотопеди са 10, а на мотоциклети – 41. През 2016 г. броят им е бил съответно 7 и 36.

157 са пешеходците, загинали през 2017 година, като броят им е от най-големите за последните 7 години (с изключение на 2015 г.), през които у нас действа стратегията 2011-2020 г. за двойно намаление на жертвите по пътищата (виж таблица 2).

Най-много загинали – 60 души, за миналата година има в Пловдивска област, София област – 49, Старозагорско – 45, Бургаско и Ловешко– 42, Сливенско – 38, Варненско и София-град – по 37.

На първо място обаче в черната статистика, която отчита броя на загиналите спрямо 100 000 души от населението, е област Ловеч, където има 42-ма загинали на 129 222 жители. Следват София област с 49 загинали на 234 185 жители и област Сливен с 38 на 189 788 жители.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Като гледам как карат мотоциклетистите смятам, че Господ е българин- рокер! Мислят се за безсмъртни!

  2. Не полагат изпит по закона за движение по пътищата. Не го и знаят. Не плащат застраховки нито пътен данък. Карат по тротуарите. Не носят светлоотразителни жилетки и повечето нощем са без светлини-Те имат всички ПРАВА и никакви ЗАДЪЛЖЕНИЯ. Идиоти, които се мислят за велики, защото това им го внушават най големите идиоти -управляващите. За мотоциклетистите не говоря изобщо.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.