На 21 април 2018 да почерпят

Химическите инспектори на ООН все още не са посетили Дума

Гергана Орлова след инцидента с ранената полицайка: Върнах се в миналото незабавно. Бях изненадана и разочарована През 2003 г. жената преживява същия ужас

И в България се открива Институт за изучаване на Холокоста

Италиански съд наложи тежки присъди на мафиоти и бивши държавни служители

Вдигат паметник на кан Тервел около НДК Грандиозни чествания за 1300г. от победата над арабите при Константинопол

Азербайджанска красавица фенка на 100 Кила Певицата беше на двудневно посещение в България, за да представи песента си „X My Heart“

САЩ определи Русия и Китай като „дестабилизиращи сили“

Турската Централна банка е изнесла златния си резерв от Федералния резерв на САЩ

Антитерористично учение се състоя на полигона „Ново село“

Три нарушения – пак на изпит за книжка МВР организира курсове и прави регистър на джигитите

Парите за пенсия носят доход до 6,1% Инфлацията изяжда спестяванията за старини

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 21 април 2018

Министър Ангелкова пред WTTC: В последните две години туризмът в България отчита ръст от над 25% Във всеки проект за развитие на туризма участват местните хора, общините и бранша

Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Двойно повече убити колоездачи през 2017 г. Има ръст и при загиналите пешеходци

Областите Пловдив, София и Ловеч водят черната статистика по жертви на пътя

Двойно повече велосипедисти са били убити при катастрофи у нас през миналата година. Това обявиха в доклад за пътната обстановка у нас през 2017 г. от държавно-обществената комисия по безопасност на движението.

Както писа “Труд”, 682 са жертвите по българските пътища през м.г., което прави 95 загинали на 1 млн. души от населението. Страната ни се нарежда на второ място в черната статистика на Европейския съюз след Румъния, където убитите са 96 на 1 млн. души.

22 са загиналите и 349 ранените колоездачи за м.г., докато през 2016 г. те са били съответно 11 и 159 (таблица 1). Обяснението в доклада е, че велосипедистите са станали повече, както и че все по-често те вършат нарушения – карат без светлоотразителни жилетки и знаци, фарове, срещу посоката на движение и т.н.

Увеличение на жертвите има и при мотористите, като през 2017 г. убитите водачи на мотопеди са 10, а на мотоциклети – 41. През 2016 г. броят им е бил съответно 7 и 36.

157 са пешеходците, загинали през 2017 година, като броят им е от най-големите за последните 7 години (с изключение на 2015 г.), през които у нас действа стратегията 2011-2020 г. за двойно намаление на жертвите по пътищата (виж таблица 2).

Най-много загинали – 60 души, за миналата година има в Пловдивска област, София област – 49, Старозагорско – 45, Бургаско и Ловешко– 42, Сливенско – 38, Варненско и София-град – по 37.

На първо място обаче в черната статистика, която отчита броя на загиналите спрямо 100 000 души от населението, е област Ловеч, където има 42-ма загинали на 129 222 жители. Следват София област с 49 загинали на 234 185 жители и област Сливен с 38 на 189 788 жители.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Като гледам как карат мотоциклетистите смятам, че Господ е българин- рокер! Мислят се за безсмъртни!

  2. Не полагат изпит по закона за движение по пътищата. Не го и знаят. Не плащат застраховки нито пътен данък. Карат по тротуарите. Не носят светлоотразителни жилетки и повечето нощем са без светлини-Те имат всички ПРАВА и никакви ЗАДЪЛЖЕНИЯ. Идиоти, които се мислят за велики, защото това им го внушават най големите идиоти -управляващите. За мотоциклетистите не говоря изобщо.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.