Пожар избухна на два кораба в Черно море, 10 души загинаха

Легализиране на проституцията и притежаването на оръжие иска главният прокурор на Украйна

Великомъченик Славиша

На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Държавата клечи пред Тома Белев и жена му „Еколозите“ усвояват 100 милиона евро за биоразнообразие

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Двудневен траур за трагедията в Генуа (обзор) 440 евакуирани заради опасност от ново срутване

Хеликоптери на пожарната служба облитат мястото на трагичния инцидент в Генуа. Докторка, която шофирала по моста „Моранди” разказа, че избегнала смъртта на косъм. Усещайки разтърсване, излязла от колата и побегнала назад. Оказало се, че автомобилът й е на 20 м от зейналата при рухването пропаст.

Жертвите нараснаха до 39, 12 ранени са в тежко състояние

Двудневен траур започна днес в северния италиански град Генуа, сполетян от трагедия ден по-рано. Във вторник 100-метров участък от моста “Моранди” рухна върху сгради, включително и жилищни, жп релси и река Полчевера. Заедно с тоновете бетон от близо 50 метра паднали и 35 автомобила и 3 камиона, които преминавали по срутения участък.

Официално потвърдените днес жертви бяха 39, сред които три деца на 8, 12 и 13 години. 16 ранени са откарани в болница, като състоянието на 12 от тях е тежко.

Спасители неуморно разриват останките, но надеждите да бъдат открити оцелели са минимални.
Спасители неуморно разриват останките, но надеждите да бъдат открити оцелели са минимални.

Над 400 пожарникари, полицаи и спасители работиха неуморно цялата нощ срещу сряда, а също и днес, за да разриват отломките, някои от които с големината на тежкотоварен камион. Надеждите за откриване на оцелели обаче са почти нулеви, от италианския Червен кръст признали пред Би Би Си, че намират само трупове.

Междувременно 440 души бяха евакуирани, тъй като обитават общински жилища в близост до една от подпорните колони. Експертите обаче се съмняват, че тя може да поддаде и да предизвика нови срутвания.

Именно поддала подпорна колона е една от версиите за трагичния инцидент. Специалисти отхвърлят подозренията, че пръст в случилото се може да има внезапно разразилата се във вторник преди обяд силна буря с поройни дъждове. Разследването се върти основно около версията за технически проблем. Но и в нея вариантите са различни – недостатъци още в проектирането (строежът на моста започва през 1963 г. и завършва през 1967 г.), или лоша поддръжка, заради което властта в Рим остро критикува Autostrade per l’Italia – фирмата концесионер на магистрала А10, част от която е мостът “Моранди” (виж вдясно и карето долу – бел. ред.).

37 от жертвите са идентифицирани. Повечето от тях са италианци, но има и чилийци и французи. Местните медии посочват подробности за някои от загиналите – семейство с дете, които пътували в кола по фаталния участък от моста, двама работници в общинска фирма, чийто ван бил затрупан от паднали парчета бетон.

Впечатляващ е късметът на Давиде Капело (33 г.) бивш вратар на футболния отбор Каляри. С колата си той паднал заедно с рухналия участък, но се приземил в ниша между други останки и останал невредим.

DISASTER: Italian highway bridge collapse

 

Взетата на мушка от Рим компания

„Атлантия“ – гигант на магистралите

Управлява над 5000 километра аутобани

Autostrade per l’Italia – компанията, която Рим заплаши с отнемане на консецията за магистрали след трагедията в Генуа, е част от “Атлантия” – истински италиански гигант на аутобаните.

“Атлантия” управлява над 5000 км магистрали, предимно в Италия, но също и в Бразилия, Чили, Индия и Полша. На сайта си компанията посочва, че от 1997 г. е похарчила 11,4 милиарда евро за подобрения на мрежата си в Италия. Тези инвестиции са част от строителна програма за 24,4 млрд. евро за 923 км аутобани. В рамките на програмата “Атлантия” предлага и заобикаляне на Генуа, за което чака разрешение от властите.

Оборотът на компанията за 2017 г. е 5,97 млрд. евро, а печалбата – 1,17 млрд. евро, което е ръст спрямо предходната година със съответно 8,9% и 4,5%. “Атлантия” присъства и в сектора на въздушния транспорт с двете летища на Рим – “Фиумичино” и “Чампино”.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.