Тереза Мей: Вярвам, че курсът, която съм поела, е правилният за нашата страна

Митко от „Фермата“ разказа шокиращи детайли за мутренското си минало

Цветан Цветанов: Системната политическа атака на БСП към нас е изградена с фалшиви новини

Технология запазва косата при химиотерапия Лекувани са над 100 000 пациенти в 35 различни държави

Родители алармират: Охранител на училищен автобус обижда и бие деца

САЩ може да изгубят война срещу Русия Иран и КНДР са новите заплахи

Свалят цените на горивата с нови мерки Фирмите от сектора ще продължат да работят с минимална печалба

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Тайните на ръката – хиромантия Купи утре заедно с „Труд“ само за 14.90 лв. уникалната книга

Премиерите Борисов и Ципрас дискутираха проекти в секторите транспорт и енергетика

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 16 ноември 2018

До 5 г. затвор за тормоз вкъщи И роза върху колата можела да доведе до убийство или самоубийство

Петър Иванов: Проблемът на американския бизнес е, че той идва в Европа през дружества в Холандия или в Ирландия

Самоубиец скочи от виадукт „Бебреш”

Министър Петков: Исканията на майките на деца с увреждания се удовлетворяват

Демонтират елементи от бракуваната тролейбусна мрежа в Търново

Демонтират елементи и съоръжения от бракуваната тролейбусна мрежа във Велико Търново. За броени дни са премахнати близо 80 конзоли, стрелки и обтегателни въжета. Дейността е възложена от Общината и се извършва по график и след предварително обезопасяване на участъците, в които се работи и регулиране на движението от страна на сектор „Пътна полиция”.
Смъкнати са всички конзоли по ул. „Оборище”, както и отделни елементи в района на Съдебната палата. Общият брой на съоръженията, които държаха контактната мрежа, е 455. Стрелките са 17 на брой.

През 1997 година ползването и стопанисването на цялата тролейбусна инфраструктура е отдадено на частна фирма, която става собственик на тролеите. През 2010 година Община Велико Търново си връща стопанисването. Комисия установява и заверява с протокол, че от три токоизправителни станции годна за работа е била само първата, а от ТИС 2 е извършена кражба.

Завареното от Общината лошо състояние на амортизираната тролейбусна инфраструктура и кражбите правят възстановяването й неоправдано висок разход, предвид развитието на технологиите и навлизането на електрически автобуси, за чието движение не е нужна контактна мрежа. Затова през 2014 година е взето решение за бракуването на мрежата. При проведени няколко търга лева със стартова цена от 723 000 лева не се явиха кандидати. С последващо решение Общинският съвет разрешава демонтажа на мрежата. Свалените елементи от надземната инфраструктура са оценени приблизително на 280 000 лева и са продадени след публичен търг.

Екологичният транспорт във Велико Търново ще бъде възстановен с проект за интегриран градски транспорт по оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Една от мерките е внедряването на електрически автобуси. Бяха направени тестове на електробуси с два типа задвижващи системи, които Тестовете се справят добре при нашите условия. Финансирането за реализацията на проекта е гарантирано.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.