Микробус се преобърна край Разлог

Осъдиха родители, държали бебето си на веганска диета

Британска телевизия прави филм за Путин Разказва как той е променил света

Известни турски актьори изгряват на малкия екран

Макрон и Джонсън обсъдиха Споразумението за Брекзит в Париж

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 23 август 2019

24 домашни стопанства не са изпълнили предписанията срещу африканската чума по свинете

Арест за снимки под женски поли в Испания

„Елаците-Мед” чества две годишнини От 20 години те са в групата на “Геотехмин”

Няколко души загинаха от мълния при внезапна буря в Полша

България приема еврото най-рано през 2023 г.

Фандъкова проверява ремонта на Северен парк

В кожата на „Комисар Рекс” са влизали пет немски овчарки

Италия опитва да избегне избори Левицата постави пет условия за коалиция с „Пет звезди”

КАТ свали табелите на автомобил и ги загуби Собственичка на кола от Кърджали 6 месеца чака справедливост

Деница Сачева: Предвижда се национална програма за връщане на децата в училище от 2018 г.

17 297 деца, които са от набор 2001 година до набор 2012 година, се върнаха обратно в клас, съобщи пред БНР Деница Сачева, заместник-министър на образованието.

„Трудности имаше, но тази дейност по връщането на децата обратно в клас не е спряла. Тя продължава и ще бъде непрекъсната. Трудностите бяха много. Причините, поради които обикновено децата отпадат от образователната система са социално-икономически, свързани с миграцията, която е както вътрешна, така и външна. Има и причини, свързани с невладеене на български език като майчин, както и такива, свързани с транспорта. За всички проблеми, които бяха идентифицирани, започваме да търсим съвместно решение с останалите институции. Имаме много ясен план за действие и предвиждаме и национална програма от следващата година, която да работи в подкрепа на този механизъм, така че дейността ни тепърва продължава в тази насока.“, обясни Сачева.

Мерките за задържане на децата в училище са много и са комплексни, защото нито един от проблемите на децата и на семействата, които бяха идентифицирани, не са такива, че да могат да намерят едно единствено решение, добави още Сачева.

„Подкрепящите мерки към семейството са свързани най-вече със съвместната работа между образователната и социалната система, насочване към конкретни социални услуги, подкрепа на семействата, включително и там, където е необходимо, се търси работа. На места вероятно ще бъдат необходими и програми, свързани с ограмотяване на цялото семейство, защото има такива случаи, в които не само децата са отпаднали от образователната система, но и техните родители не са получили съответната степен на образование.“, каза заместник-министърът на образованието.

На 24 ноември в София ще бъде представен доклад на Еврокомисията за образованието в страната. По предварителни данни, той ще посочи, че всяко трето дете в селата у нас е извън училище.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.