На 20 октомври 2018 да почерпят

В „Локо“ (София) учат японски след скандала

Възстановява се редовното движение на метрото през метростанция “Васил Левски”

Сноудън не бил в безопасност в Русия Издайникът на ЦРУ брани свободата на медиите

И емигрантката Роси на дуел във „Фермата“ с подкрепата на Данчо Йовчев

Напрежение между Вашингтон и Рияд (ИНФОГРАФИКА) Тръмп допуска, че Хашоги е мъртъв, заплаши със “сериозен отговор”

Роксана възроди първите чалга хитове

Испания мисли да легализира канабиса

Пресни плодове сменят бурканите Доходите растат по-бързо от цените на храните

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Мъж се хвърли на релсите в метрото

Коалицията на Меркел с ново дъно по рейтинг Одобрението към партиите в кабинета пада с по 1%

В Шуменско търсят общи работници

90 години библиотеката на София

Виновен съм и съжалявам, плаче Северин в съда (обзор) Искал да е в килия, защото се страхувал за живота си

Деница Сачева: Приобщаващото образование ще бъде приоритетна тема по време на европредседателството ни

Снимка: МОН

Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин по време на регионална среща „Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата”, организирана от Националната асоциация по приемна грижа. Тя посочи необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях.

Заместник-министърът подчерта, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата „Еразъм+”, като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги. Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, посочи заместник-министър Сачева.

Тя заяви, че екипът на МОН полага много усилия институциите да работят в синхрон, защото проблемите на образованието не са изолирани от социално-икономическите проблеми. Заместник-министърът коментира и резултатите от координационния механизъм за обхващане на децата в образователната система. По него екипите са обходили над 170 000 адреса, като 17 000 деца са върнати в училище и детска градина. 80 на сто от децата са в чужбина.

Съветникът на министъра на образованието и науката Мария Семерджиева представи пред участниците акцентите в новата наредба за приобщаващото образование, като посочи, че в нея са предвидени мерки за обща и допълнителна подкрепа на децата. Предвидено е и повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в тази област.

 

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.