Лиляна Павлова: За нас е важно да се „прочисти“ системата, дори това да донесе още щети на ГЕРБ

Алисия Викандер пак ще бъде Лара Крофт Актрисата се готви за зрелищно продължение

Иван Гешев: Политически и олигархични интереси направиха делото „Иванчева“ важно

Мистър Бийн продава любимия си Mercedes Актьорът Роуън Аткинсън се разделя с модел 500 Е от 1991 г. с мощност 326 коня

По 7 години затвор за полицаите, обвинени за смъртта на Чората

Военната прокуратура разследва инцидента със срутилата се стена на поделение, която уби човек в Хасково

ЦРУ залага на пари и изобретателност срещу Русия и Северна Корея

Сенаторка поиска процедура по отстраняването на Тръмп

Спецпрокуратурата и ГДБОП в акция срещу група за трафик на хора и пране на пари във Видинско

Как се разваля еротичен сън?

Астероид с размерите на къща мина близо до Земята

Стабилизираха повредената структура на катедралата „Нотр Дам“

Навършват се 143 години от Априлското въстание

17 души пострадаха при горски пожари в Русия

Хиляди хора от цяла Сърбия се събраха снощи в Белград на митинг в подкрепа на Вучич

Депутатът от БСП Явор Божанков: Министърът призна, че тунелите под Велико Търново са опасни като тунела „Ечемишка“

„В отговор на мой въпрос от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие призна, че състоянието на двата тунела под Велико Търново е тежко. Предвид изброените от самия него сериозни проблеми, неговият отговор ни води до остнователна аналогия с тунела Ечемишка. Знаете какво се случи там. Надявам се, че няма заради държавното безхаберие да станем свидетели на поредния инцидент“, заяви народният представител от БСП Явор Божанков пред жители на Велико Търново.

По техен сигнал преди три месеца той внесе в Народното събрание питане до министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков с въпрос за състоянието на двата тунела и за предприетите действия за конструктивното им укрепване.

Трасето обхваща два тунела – „Велчова завера“ с дължина 178м и „Боруна“ с дължина 141м. Те са част от международния път I-5(E85) Русе – Велико Търново, част от Общоевропейски коридор №9. Затова преминаващият през тях трафик е интензивен и тежък. Съоръженията са построени в периода 1969 – 1974г. От пускането на съоръженията в експлоатация до настоящия момент не е извършван основен ремонт. В резултат на това експлоатационното им състояние е незадоволително.

В своя отговор министърът посочва, че при преглед на тунелите са установени редица нередности. Сред изброените са- наличие на течове, а през зимата и лед по откосите около порталите, облицовката на тунелите е напукана, на места напълно липсва, а на други места се разрушава и пада непосредствено върху пътната настилка. Има теч по сводовете, стените, фугите, порталите и настилката, корозирали стоманени елементи, липси и повреди по вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка, осветлението и всички други инсталации са демонтирани през 2012г. Освен това при зимни условия постоянният теч води до образуването на големи ледени висулки на сводовете и ледено наслояване върху настилката.

„Министър Нанков посочва, че са изготвени краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяване на тунелите. Той изброи, че са почистени от инертни материали след края на зимния сезон, че са поставени пътни знаци за ограничаване на скоростта и че служителите на Областното пътно управление постоянно наблюдават тунелите и са готови да отстранят нестабилни части от облицовката, ако видят такива. Това е крайно незадоволителен отговор, предвид това, че става дума за безопасността на преминаващите стотици автомобили и ТИР-ове всеки ден”, коментира Божанков.

Депутатът пита: „На дневен ред е въпросът какво трябва да се случи, за да започне ремонт в тези тунели”?.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.