8 години решетки за рецидивист, изнасилил жена на улицата

“Тоалетна” зад храст на столичния площад “Света Неделя”

ЧСИ отива на съд за кражба на над 320 000 лв. от длъжници

Разследват палеж на кучкарник на зоозащитници

“Воля” реже Реформаторите и Бареков от избирателните комисии

Един от 10 българи вярва, че Истанбулската конвенция ще ограничи насилието върху жени 70% са срещу гей-браковете

Футболна България се прости с Георги Марков

Условна присъда за педофил, посегнал на 12-годишно момче

Община Разлог е първата община в България, която успешно интегрира регистъра на услуги, с което заслужи адмирации от Министерски съвет

Takeaway.com придоби BGmenu

Евродепутати: ЕС не може да наложи въвеждане на регистрираните партньорства в България

Борис Цветков: Абсурдно е да вдигаш двойна китайска стена от небостъргачи между “Дружба” и “Младост”

Почина 17-годишният младеж, който падна от третия етаж на дом за деца в Роман

Анита Мейзер с нова версия пред съда – мъжът й се самоубил, докато купувала яйца Аз съм единствената осъдена за подкуп на думи, каза скандалната миска

Повишен интерес за лов в България на изложението в Залцбург

Депутатът от БСП Явор Божанков: Тунелите в Търново не са ремонтирани и са опасни

Снимка: Архив

Двата тунела на главния път Свиленград-Русе във Велико Търново въпреки многобройните сигнали, до този момент така и не са ремонтирани и продължават да крият опасност за преминаващите хора и автомобили. Това обяви пред “Труд” депутатът от БСП за Великотърновския регион Явор Божанков.

„В отговор на мой въпрос от парламентарната трибуна преди време, министърът на регионалното развитие Николай Нанков призна, че състоянието на двата тунела под Велико Търново е тежко. Предвид изброените от самия него сериозни проблеми, неговият отговор ни води до остнователна аналогия с тунела Ечемишка. Знаете какво се случи там. Надявам се, че няма заради държавното безхаберие да станем свидетели на поредния инцидент. Мерките , които обаче са предприети са единствено ограничаване на скоростта на преминаващите возила, което съвсем не е достатъчно“, коментира Божанков.

Народният избраник подчерта, че двата тунела се нуждаят от спешно конструктивно укрепване.
Трасето обхваща два тунела – „Велчова завера“ с дължина 178м и „Боруна“ с дължина 141м. Съоръженията са част от международния път I-5(E85) Русе – Велико Търново, част от Общоевропейски коридор №9. Затова преминаващият през тях трафик е интензивен и тежък. Съоръженията са построени в периода 1969 – 1974 година. От пускането на съоръженията в експлоатация до настоящия момент не е извършван основен ремонт. В резултат на това експлоатационното им състояние е незадоволително.

“В своя отговор министърът посочва, че при преглед на тунелите са установени редица нередности. Сред изброените са- наличие на течове, а през зимата и лед по откосите около порталите, облицовката на тунелите е напукана, на места напълно липсва, а на други места се разрушава и пада непосредствено върху пътната настилка. Има теч по сводовете, стените, фугите, порталите и настилката, корозирали стоманени елементи, липси и повреди по вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка, осветлението и всички други инсталации са демонтирани през 2012г. Освен това при зимни условия постоянният теч води до образуването на големи ледени висулки на сводовете и ледено наслояване върху настилката”, допълва Явор Божанков.

Той информира още, че министър Нанков е заявил, че са изготвени краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяване на тунелите.

“Той изброи, че са почистени от инертни материали след края на предходния зимен сезон, че са поставени пътни знаци за ограничаване на скоростта и че служителите на Областното пътно управление постоянно наблюдават тунелите и са готови да отстранят нестабилни части от облицовката, ако видят такива. Това обаче е крайно незадоволителен отговор, тъй като става въпрос за безопасността на преминаващите стотици автомобили и ТИР-ове всеки ден”, коментира Божанков.

Депутатът изтъква, че и пътят от северния изход на Велико Търново е в окаяно състояние и е със сериозни пропадания на места.

“Това касае, както безопасността на пътуващите, така и имиджа на града, който се слави като туристически. През този подход в старата столица преминават много румънски туристи”, казва Божанков.

Народният представител припомни и за други сериозни инфраструктурни проблеми във Великотърновска област. Той изтъкна, че в Павликени има недовършен участък от 1 км на обходен път, който ако бъде направен, ще поеме целият автомобилен трафик и ще го изведе от града. За въпросното трасе обаче са нужни около 1 млн.лв. От години укрепване чака и сериозно свлачище край Сухиндол. Заради пропадането, пътят към Севлиево е затворен и автомобилният поток се пренасочва по обходен път. В тежко състояние е и трасето между Горна Оряховица и селата Първомайци и Поликраище. От укрепване се нуждае и мостът над река Янтра в Първомайци.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. А по времето на Орешарски, колко тунела ремонтирахте че не се сещам.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.