Депутатът от БСП Явор Божанков: Тунелите в Търново не са ремонтирани и са опасни

Двата тунела на главния път Свиленград-Русе във Велико Търново въпреки многобройните сигнали, до този момент така и не са ремонтирани и продължават да крият опасност за преминаващите хора и автомобили. Това обяви пред "Труд" депутатът от БСП за Великотърновския регион Явор Божанков.

„В отговор на мой въпрос от парламентарната трибуна преди време, министърът на регионалното развитие Николай Нанков призна, че състоянието на двата тунела под Велико Търново е тежко. Предвид изброените от самия него сериозни проблеми, неговият отговор ни води до остнователна аналогия с тунела Ечемишка. Знаете какво се случи там. Надявам се, че няма заради държавното безхаберие да станем свидетели на поредния инцидент. Мерките , които обаче са предприети са единствено ограничаване на скоростта на преминаващите возила, което съвсем не е достатъчно“, коментира Божанков.

Народният избраник подчерта, че двата тунела се нуждаят от спешно конструктивно укрепване.

Трасето обхваща два тунела – „Велчова завера“ с дължина 178м и „Боруна“ с дължина 141м. Съоръженията са част от международния път I-5(E85) Русе – Велико Търново, част от Общоевропейски коридор №9. Затова преминаващият през тях трафик е интензивен и тежък. Съоръженията са построени в периода 1969 – 1974 година. От пускането на съоръженията в експлоатация до настоящия момент не е извършван основен ремонт. В резултат на това експлоатационното им състояние е незадоволително.

"В своя отговор министърът посочва, че при преглед на тунелите са установени редица нередности. Сред изброените са- наличие на течове, а през зимата и лед по откосите около порталите, облицовката на тунелите е напукана, на места напълно липсва, а на други места се разрушава и пада непосредствено върху пътната настилка. Има теч по сводовете, стените, фугите, порталите и настилката, корозирали стоманени елементи, липси и повреди по вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка, осветлението и всички други инсталации са демонтирани през 2012г. Освен това при зимни условия постоянният теч води до образуването на големи ледени висулки на сводовете и ледено наслояване върху настилката", допълва Явор Божанков.

Той информира още, че министър Нанков е заявил, че са изготвени краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяване на тунелите.

"Той изброи, че са почистени от инертни материали след края на предходния зимен сезон, че са поставени пътни знаци за ограничаване на скоростта и че служителите на Областното пътно управление постоянно наблюдават тунелите и са готови да отстранят нестабилни части от облицовката, ако видят такива. Това обаче е крайно незадоволителен отговор, тъй като става въпрос за безопасността на преминаващите стотици автомобили и ТИР-ове всеки ден”, коментира Божанков.

Депутатът изтъква, че и пътят от северния изход на Велико Търново е в окаяно състояние и е със сериозни пропадания на места.

"Това касае, както безопасността на пътуващите, така и имиджа на града, който се слави като туристически. През този подход в старата столица преминават много румънски туристи", казва Божанков.

Народният представител припомни и за други сериозни инфраструктурни проблеми във Великотърновска област. Той изтъкна, че в Павликени има недовършен участък от 1 км на обходен път, който ако бъде направен, ще поеме целият автомобилен трафик и ще го изведе от града. За въпросното трасе обаче са нужни около 1 млн.лв. От години укрепване чака и сериозно свлачище край Сухиндол. Заради пропадането, пътят към Севлиево е затворен и автомобилният поток се пренасочва по обходен път. В тежко състояние е и трасето между Горна Оряховица и селата Първомайци и Поликраище. От укрепване се нуждае и мостът над река Янтра в Първомайци.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България