Мач на кило кръв и метър кожа

“Левски” без загуба вече 21 години

Царица Елеонора се поболява на фронта Дължим спасяването на Боянската църква на втората съпруга на Фердинанд

На 25 април 2018 да почерпят

Д-р ист. Николай Панайотов: Притежаваме единствената в света колекция от ритуални ножове за обрязване Откритият във Варненския халколитен некропол „златен фалос“ всъщност е предпазител /превръзка/ след обрязването

Пускат ток на най-богатите Електрическото „сърце” на най-луксозния SUV издържа 50 километра

Германският министър на външните работи нарече Асад “безчовечен” в реч в ООН

Полицията спря шествията на феновете

Тома Биков: ГЕРБ не се страхува от президента

Ген. Румен Миланов: Колкото по-шумен е един арест, толкова повече грешки се допускат

Арестуваха босненски гражданин с автомобил, пълен с оръжия в Италия

Еманюел Макрон: Франция и САЩ ще работят за ново ядрено споразумение с Иран

Съвместна проверка на плаж „Делфин“ направиха експерти от РИОСВ – Бургас и Министерството на туризма

Лиляна Павлова: Готови сме за клуба на развитите страни

Виетнамците се завръщат Десетки студенти от далечната страна ще се трудят в "Албена"

Депутат от БСП-Пловдив разработва с експерти алтернативни предложения за родното образование

Законът за училищното и предучилищното образование в сегашния му вид не реформира системата на образованието, а единствения я бюрократизира. Тази позиция изразиха експерти в средното образование на работна среща в Пловдив с депутата от коалиция “БСП за България” проф. Иво Христов в рамките на инициатива му “Кога, ако не сега? Кой, ако не ние?”.

Критичните им бележки очертаха драматичното състояние, в което са изпаднали българското училище и учител. Затова приветстваха искането на депутатите от левицата за обявяване на текстове от Закон за предучилищно и училищно образование за противоконституционни. Експертната група се ангажира с разработването на конкретни предложения, които избраният с гласовете на пловдивчани проф. Иво Христов ще внесе в парламентарната комисията и ще отстоява в пленарна зала. Те касаят финансирането, материалната база, възпитателната и обучителна функция на училищната институция, участието на родители в образователния процес.

Експертите настояват за задължителен преглед на образователните стандарти, акцентирайки, че базисните от тях трябва да бъдат част от закона, респективно гласувани в Народното събрание. Идеята за училища “Втори шанс” като мярка за борба с неграмотността изисква политическа воля и ясна технология за реализация, категорични бяха участниците в работната среща. Принципът “парите следват ученика” трябва да бъде преосмислен като се търси диференциран подход на финансиране вместо делегираните бюджети. Дискусията очерта още няколко кръга от проблеми, свързани с наредбите за приобщаващото образование, за диференцираното заплащане, квалификацията и атестацията на преподавателите и директорите и за програмата “Заедно в час”. С нея се наблюдава умишлена подмяна на учителите с преквалифицирани в двумесечно обучение специалисти от други области, алармираха експертите.

Работната група ще формулира алтернативни предложения на база очертаната в дискусията концепция за образованието. “Тази концепция е подчинена на идеята за образованието като фундаментална ценност и смисъл”, обобщи целта на съвместните експертни усилия проф. Иво Христов.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.