Джендър диверсия в българското училище

Платформата за дигитализация е достигнала до 900 школа у нас

Джендъризмът влиза в българските училищата чрез анкета на Европейската комисия, която пробутва въпрос за третия пол на деветгодишни деца. Тя е част платформата за дигитализация в образованието, наречена SELFIE, и е достигнала до 900 наши училища, с подкрепата на Министерството на образованието и науката (МОН).

В 28 страни членки на ЕС, сред които и България, анкетата съдържа въпрос за пола, като възможните отговори са четири. Освен “момче” и “момиче”, има опции “друго” и “предпочитам да не казвам”.

Проверка в системата показва, че достъпът до нея е ограничен. В нея могат да влязат учители, директори или служители в училищата, но не и обикновени потребители, които искат да се запознаят с въпросите и възможните отговори към тях.

“Министерството на образованието и науката не е участвало в разработването и одобряването на въпросите в анкетата. Целта й не е определянето на половата принадлежност. По информацията, с която разполагаме – причината да има такъв вариант за отговор е, че някои държави са го възприели, включително и нормативно. Инструментът SELFIE съдържа въпроси, които са еднакви за всички страни, разработен е от Европейската комисия. Министерството на образованието и науката е разпространило анкетата, в която са участвали над 900 училища. Този въпрос не можеше да бъде махнат от анкетата, която не е преведена в България”, посочиха в позиция за “Труд” от МОН.

Очаква се утре министър Красимир Вълчев да изпрати писмо, в което да поиска от Европейската комисия да премахне опцията “друго” от възможните отговори на въпроса.

“Аз винаги съм казвал, че не подкрепям проповядването на джендър идеологията в училище (...) Инструментът SELFIE съдържа еднакви елементи за всички страни в ЕС, разработен е от ЕК. Ние сме разпространили инструмента, над 900 училища са участвали в тази самооценка в ерата на дигиталността. Тя е много важна за политиките, които провеждаме в системата, за самите училища. Първоначалната информация, която имаме е, че причината да има и такъв отговор е, че някои страни са възприели допълнителни нормативни решения. Има такава възможност”, обясни министър Вълчев.

Оказва се, че сигналът за странния въпрос, който фигурира в системата, е бил един-единствен. До този момент никой не му е обърнал внимание, въпреки че във всички РУО има обучени експерти, които могат да окажат подкрепа на всяко училище, желаещо да се включи в системата.

Според психолози и педагогически съветници наличието на въпроса е крайно неподходящо за деца в трети клас. “Всичко зависи от сексуалната зрялост и развитието на детето. Преди да е съзряло, това са насочващи и подвеждащи въпроси. Така само може да се внесе смут и несигурност в идентичността му”, обясни пред “Труд” психологът Ани Владимирова.

SELFIE беше представен пилотно у нас в края на ноември миналата година, а първите резултати от него се очакват през март. Според описанието му, чрез него учители и ученици от цялата страна могат да направят оценка на дигиталната среда в училищата и на придобитите в клас дигитални. Всички отговори са анонимни, а попълването отнема между 20 и 30 минути, се посочва на сайта на платформата.

 

Изявление на Европейската комисия:

SELFIE е анонимен инструмент

Както виждате, уважаеми читатели, Eвропейската комисия твърди, че анкетата є е доброволна и анонимна.

Никой не задължава училища, учители, чиновници от просветно министерство, депутати да подлагат българските деца на еднополово или всякакво полово мислене.

“Труд” ще посвети своите страници на окончателното изхвърляне на джендър инструментариума от живота на българското общество.

През последните няколко дни в българското публично пространство се разпространи твърдението, че Европейската комисия се опитва да “наложи” понятието “трети пол” в българските училища. Беше написано, че предлагайки инструмента SELFIE на училищата в България, Комисията “проповядва джендър идеология”.

Всички тези твърдения са неверни. Ето защо Комисията би желала да изясни следното:

Само държавите членки на ЕС са компетентни да решават въпроси, свързани с каквато и да било терминология за определяне на пола съгласно техните конституции.

SELFIE е доброволен и анонимен инструмент в подкрепа на училищата при употребата на цифрови технологии за преподавана и обучение. Всички заинтересовани училища могат да се регистрират на платформата и да направят самооценката, и резултатите от SELFIE остават само за съответното училище и не се споделят другаде.

SELFIE беше разработен в тясно сътрудничество с експерти по образованието и над 5000 училищни ръководители, учители и ученици. Първата версия на инструмента беше тествана в 650 училища в 14 държави.

 

Писателят Димитър Томов:

Дълбоко безнравствено питане на ЕК

Има българска поговорка, която казва: Ти го гониш през вратата, то ти влиза през комина. Изключително е неприемливо да се поставя такава дилема сред учениците и подрастващите въобще - да се определят като нещо друго в съзнанието си освен като мъжки и женски пол. Дълбоко безнравствено е и че се дава от Еврокомисията, което показва чудовищното нахалство на нейните членове. Всичко това е далече и от традиционните европейски ценности, а дали са древни или християнски е без значение. Как може в тази крехка възраст да зареждат децата със съмнение, че може да има и друг вид пол?

 

Председателят на СБП Боян Ангелов:

Недопустимо е да се тероризира съзнанието на децата

Недопустимо е да се тероризира съзнанието на децата с тази анкета. В нашата декларация тогава се казваше: „Съществуват достатъчно правни основания в европейското и национално законодателство, които защитават правата на гражданите и равенството между половете. Всяко волунтаристично тълкуване води до объркване, дори до дискриминация. Българският народ повече от хилядолетие е съхранил изконните християнски ценности, които са ни опазили от разнопосочни асимилаторски инвазии. Мъдростта на народната памет е по-силна от всякакви експерименти с човешкия морал. Понятието „трети пол” е дискриминация и към мъжкото, и към женското начало.

 

Историкът акад. Георги Марков:

В разрез с традициите и църквата ни

Имам абсолютно отрицателно отношение към европейската политика за т.нар. джендърство. Всичко, което правят, е свързано и с тази Истанбулска конвенция, която ние категорично заявихме, че не приемаме. От министерството на образованието ни казват, че тази платформа на Еврокомисията била задължителна.

Как така ще се съгласяват, като това е в разрез с църквата и с традициите ни! Та всеки един от някоя фондацийка или НПО може да даде на някое детенце 10-20 лева и да му каже да посочи някой друг пол, това е толкова лесно да стане. Тази анкета, представена по този начин, е абсолютно неприемлива за нашите деца.

 

Началният учител Здравка Господинова:

Въпроси за пола объркват децата

Подобна анкета не е получавана за попълване в СУ “П.Волов” в Шумен, каза преподавателката Здравка Господинова, главен учител, преподава на втори клас. Според нея обаче, въпрос за пола с подобни отговори би объркал учениците.

“Дори и 9-10-годишни деца са малки още за такъв въпрос. Ще се породи объркване”, казва педагогът.

Най-малкото, което би се получило е, че децата веднага ще започнат да питат и да искат обяснение от учителя, който пуска анкетата: “Госпожо, какво е това?” “Тогава какво ще им обясниш?”, пита риторично учителката.

 

Емил Радев, евродепутат от ГЕРБ/ЕНП:

Това е чиста провокация

Най-вероятно анкетата е пригодена за някои от държавите, позволяващи в законодателството си такъв тип определяне на децата.

Недопустимо е да се използват във всички държави членки на ЕС проучвания с подобен елемент. Няма европейско законодателство в тази посока.

За мен въпросната анкета е чиста провокация към страните от Централна и Източна Европа. Интересно е дали формулярът наистина е на Европейската комисия, или някоя неправителствена организация по своя инициатива е използвала такъв формуляр.

 

Кристиан Вигенин (БСП), председател на комисията по европейски въпроси в НС:

Чиновниците да мислят с главите си

Въпросът, който е поставен в анкетата на МОН, не е от съществено значение за съдържанието и резултатите от тази анкета. От отговорите на този въпрос не следва нищо съществено. Дори и текстовете да са написани от ЕК, от МОН е можело да редуцират единия възможен отговор. Тези формуляри би трябвало да се съобразяват с нашето законодателство и с нашите условия. Нищо не налага да се правят буквални преводи от Брюксел. Оправданията с ЕК са несъстоятелни, а чиновниците, които разпространяват тези формуляри, би трябвало да мислят повече с главата си.

 

Писателят акад. Антон Дончев:

Не пипайте крилата на пеперудите!

Една от най-големите опасности е да се разруши детският свят – това е един полуреален, деликатен, богат свят.

Децата са най-изящните пеперуди. Те летят от цвят на цвят и ако ги докоснете, върху пръстите ви ще остане само мръсотия, а пеперудите ще отлетят с грозните си, ципести крила.

Джендър идеологията, третият пол ще посегне на приказното.

И ние сме били деца. В детските приказки много ясно е посочено мястото на мъжа и жената.

Защо създаваме изкуствени проблеми? Не пипайте крилата на пеперудите!

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование