На 23 февруари 2019 да почерпят

Корнелия Нинова: Имаше див пазарлък по стаите за Изборния кодекс

Цветан Цветанов за преференциите: В политиката не можеш да правиш законодателство на инат

Венецуела затвори границата с Бразилия Мадуро и Гуайдо се надпреварват с концерти

България и Македония вече са с единна нивелачна мрежа

Хиляди цивилни още в капана на халифата (ИНФОГРАФИКА) Офанзивата срещу последния анклав в Сирия е към края си

Бразилски самолет докара 23 тона хуманитарна помощ на границата с Венецуела

Предупредителен код за валежи и силен вятър в цялата страна утре

Евродепутати лобират за крупен измамник в Молдова “Бизнесменът” е участник в “обира на века”

Министър Кралев откри Световната купа по ски в Банско

Президентът на Таджикистан забрани да го възхваляват Рахмон притеснен от прекаленото му популяризиране

ЕС очаква Тереза Мей да поиска тримесечно отлагане на Брекзит

Русия забранява отглеждането на мечки, паяци и скорпиони за домашни любимци

400 американски военни идват на учение на полигона „Ново село“

Масови протести на магистрати в Румъния

Джордж Маргонис: Бизнесът и правителствата трябва да си сътрудничат Компанията вярва, че чрез иновации и съвместни действия с регулаторите могат да се решат проблемите, свързани с пушенето и общественото здраве

– Г-н Маргонис, тази година ФМИ присъства за първи път в своята история на Световния икономически форум в Давос. Какво ви отведе в Давос – място, където световните лидери се събират, за да решават най-важните световни проблеми?
– Световният икономически форум в Давос събира лидери от целия свят, за да намерят решения на най-големите предизвикателства, пред които е изправен светът. Хората очакват бизнесът и правителствата да си сътрудничат за преодоляване на тези предизвикателства и ние сме готови да направим това за 1.1 милиарда пушачи по света. Ние вярваме, че тютюневата индустрия и по специално нашата компания може, чрез иновации и открит диалог, да окаже полезно и положително въздействие за решаването на проблеми, свързани с пушенето и общественото здраве.

Твърде много внимание се обръща на войната между индустрията и организациите, които се борят против тютюнопушенето. Това е много опростенческо мислене. То не отчита това, което е най-важно за хората, които пушат и които в противен случай биха продължили да пушат.

През 1987 г. например Ню Йорк Таймс призовава тютюневите компании да разработят по-добри алтернативи на цигарите и задава важния въпрос: „Защо активистите за борба с тютюнопушенето, които преди заклеймяваха неспособността на индустрията да създаде по-безвредна цигара, сега толкова силно ѝ се противопоставят?“ Днес, 30 години по-късно 1.1 милиард души по света продължават да пушат.

Тези хора заслужават да имат достъп и информация за по-добрите алтернативи на цигарите. Всички ние дължим това на тези хора и техните семейства.

– Говорите за по-добро обществено здраве, но продължавате да продавате цигари. Планирате ли да излезете от този бизнес и кога?
– Да. Планираме да спрем да продаваме цигари. Но, ако спрем да продаваме цигари днес, някой друг ще ги продава, защото хората все още ги купуват. Затова не мисля, че ако ФМИ спре да предлага цигари днес, това би имало какъвто и да е ефект върху общественото здраве и върху здравето на хората. По-смисленият подход е това, което правим. Ние инвестирахме над 4.5 милиарда долара, за да направим бездимните продукти реалност.

Сега е времето да осигурим на мъжете и жените, които в противен случай биха продължили да пушат, достъп и информация за тези продукти. Регулаторните органи, учените, застъпниците за по-добро обществено здраве и корпорациите имат своята роля в това да насърчат хората, които няма да се откажат от никотина и тютюна, да преминат на по-добри алтернативи сега.

Нашата амбиция е да заменим цигарите с по-добри алтернативи за пушачите, които продължават да пушат, възможно най-скоро. Ние сме поели този ангажимент към нашите служители и нашите акционери. И ще го изпълним, като изпълним дългосрочната си визия за успех.

– Системата за нагряване IQOS печели все повече популярност сред пушачите в България. Какви са резултатите за 2018 г.?
– Пушачите търсят по-добър избор. Те искат да знаят повече и търсят най-добрите алтернативи в съответствие с личните си предпочитания.

В момента над 6 милиона пушачи по света са преминали на IQOS. Данните показват, че 70% до 80% от потребителите на IQOS са спрели напълно да пушат цигари. На нашия най-развит и голям пазар – Япония – където стартирахме голямата си трансформация и пуснахме за първи път системата IQOS на пазара, вече имаме около 16% пазарен дял, като интересът към бездимни алтернативи с потенциал за намален риск за пушачите расте и в световен мащаб.

Щастливи сме, че пушачите в България проявяват интерес към иновациите, технологиите и науката в основата на бездимните продукти. Радвам се, че имаме страхотен екип от мотивирани хора, които само за една година превърнаха нашата смела визия за бъдеще без дим в реалност.

– Какви са основните разлики между цигарите и IQOS? Бихте ли ни представили някои от основните научни резултати?
– Основната разлика между цигарите и IQOS е фактът, че при IQOS не протича процес на горене. Тютюнът в цигарата изгаря при температура от над 600 градуса. При този процес се образува дим. Комбинацията от различни вредни вещества в дима е основната причина за появата на заболявания, свързани с пушенето. IQOS, от друга страна, образува аерозол, който е много различен от цигарения дим, тъй като съдържа средно 90 процента по-ниски концентрации на токсични вещества в сравнение с цигарения дим.

Вече е налице широк консенсус в научните среди, който се споделя от водещи здравни организации, че основната причина за вредата от пушенето са вредните химикали в дима, а повечето от тях се образуват в процеса на горене. Бездимните продукти, като тютюневите изделия с нагряване, не формират огромното мнозинство от тези вещества и следователно имат несъмнен потенциал да бъдат по-малко вредни варианти за пушачите, които не искат да се откажат от пушенето.

Съвкупността от научни доказателства, включващи клинични данни на ФМИ, резултати за химичния състав на аерозола и неклинични данни, показва, че пълното преминаване на IQOS, макар че не е без риск, представлява по-малък риск в сравнение с продължителното пушене на цигари.

Вече има над 60 независими изследвания на трети страни, като половината от тях са проведени от държавни изследователски центрове или здравни власти в държави като САЩ, Великобритания, Япония, Русия, Германия, Холандия наред с много други. Огромното мнозинство от тях потвърждават важните елементи от научните изследвания на ФМИ, свързани например с аерозола на IQOS: че той съдържа значително намалени концентрации на вредни вещества в сравнение с цигарите.

– В България вече имате конкуренция на пазара на тютюневи продукти с нагряване. Как гледате на това и Вашият продукт по-добър ли е?
– Аз не мога да коментирам конкурентите, но ние се радваме, че и други компании инвестират в бездимни продукти. Това е правилната посока.

Бих добавил и, че IQOS се приема добре от пълнолетните пушачи, защото отговаря на една основна тяхна потребност, която досега не е била адресирана – продукт с потенциал да бъде значително по-добър в сравнение с цигарите за пушачите, които избират да продължат да пушат. Към момента на всички пазари се наблюдават високи проценти на преминаване на IQOS. Тези високи проценти на преминаване са от съществено значение, защото показват, че потребителите са доволни от продукта. От регулаторна гледна точка това е възможност за подобряване на общественото здраве, тъй като настоящите пушачи избират по-добрите алтернативи на цигарите.

Ние ще продължим да спазваме поетия твърд ангажимент за постоянни подобрения и иновации. Нашата отдаденост и стремеж към отлични научни и технически постижения са ключов фактор за изпълнение на смелата ни визия за бъдеще без дим.

Нашият гост
Джордж Маргонис е генерален мениджър на „Филип Морис България“от 2016 г. Той има близо 17 години опит във Philip Morris International. Кариерата му в компанията започва в отдел „Продажби“ в „Папастратос“ – гръцкия филиал на концерна. По това време той заема различни позиции в отдел „Продажби, промоционални активности и управление на бранда“. През 2009 г. се мести в централата на компанията в Лозана, Швейцария, където заема позицията регионален мениджър „Стратегии за продажбите“ за региона на Европейския съюз. През 2014 г. е назначен като директор „Продажби и дистрибуция“ за Гърция, Кипър и Малта. Маргонис е завършил маркетинг и мениджмънт в Технологичния образователен институт (Technological Educational Institute) в Атина. Има магистърска степен по бизнес администрация от университета „Кингстън“ (Kingston) във Великобритания.

Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.