Премиерът Борисов ще се срещне с чешкия си колега Андрей Бабиш

Дамаск осъди турската операция в град Африн

Цецка Цачева: Няма да се въвежда трети пол и да се признават еднополови бракове

Катастрофа затапи пътя за „Капитан Андреево“ край Харманли

Министър Ангелкова: Всички 5-звездни хотели са резервирани на 90% за летния сезон

Щурмови хеликоптер „Апачи“ се разби в САЩ Двамата пилоти са загинали

Турция праща и сухопътни сили в операцията в Северна Сирия

Пост на турски език се появи в профила на президента във Фейсбук

„Ауди“ изтегля 127 000 нови автомобила заради проблеми с емисиите

Лео Кадели: Приятели, помагайте

„Епъл“ може да спре iPhone X още през лятото Потребителите в Китай не го харесват

Ликвидирани са нападателите на хотела в Кабул Акцията продължи 12 часа

Статуята на свободата затвори за посетители

Холандската полиция ще конфискува скъпи дрехи от младежи, ако не обяснят как са платили за тях

Времето ще е облачно, с валежи от дъжд и сняг

Дизеловите леки коли мърсят повече от тир

Модерните дизелови леки автомобили замърсяват околната среда с токсични газове 10 пъти повече от големите товарни камиони и автобусите в ЕС, сочи ново проучване, цитирано от в. “Гардиън”.

Огромната разлика в отделяните азотни оксиди се дължи на далеч по-стриктните тестове, прилагани за големите превозни средства, смятат изследователите, съставили новия доклад на Международния съвет за чист транспорт (МСЧТ). Според тях същите стриктни мерки трябва да бъдат прилагани и за леките коли.
Емисиите азотни оксиди са отговорни за десетки хиляди ранни смъртни случаи в Европа. Голяма част от замърсяването идва от дизелови двигатели, които на пътя отделят около 6 пъти повече вредни газове от допустимото в официалните лабораторни тестове – 500 мг/км.

След т.нар. скандал “Дизелгейт” с “Фолксваген”, който бе разкрит именно от МСЧТ, проверките на автомобилите ще бъдат затегнати, но активисти за промяната заявяват, че реформите не са достатъчни.

Официалните тестове в ЕС в момента са ограничени до лабораторни измервания на прототипи на леките коли и данните от тях се разминават с тези в реални условия, подчертава още докладът.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. Тая информация прилича на лобистка поддръжка – за новите , но изключително скъпи електромобили . Много е добър електромобила , обаче цената е непосилна за обикновен човек , още повече обикновен българин .

  2. май тия лабораторни тестове ще излезят чиста шашма. КАК Е възможно огромните двигатели на камиони да имат по-малко вредни емисии от една дизелова форд фиеста ИЛИ ПОЛО. Това просто е абсурд.

  3. Отговор на Ереван
    Тук се касае до коефициент между литър гориво и полезен товар на км.

  4. Ес е организация на платени подлоги споделящи единствено евроатлантическата ценност „повече еврос“. Факт е, че са знаели, че швабите лъжат, но са си мълчали. Добре, че са янките да лyпат урoдливите европейски демократи!

  5. янките и те лъжат. Това с Фолксваген е номер…ясно защо….да има кой да им купува американските безумия

    1. Естествено, че и те лъжат. Да съм намеквал обратното?
      А това с фолксваген – номер или не, важното е, че показа и на простите гoведа у нас какви мошеници са швабите.

  6. Глупости! Руснаците са хакнали софтуеъра на швабестерите за да тровят пиндосите!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.