Eнергийни напитки или кафе? Масираната реклама дава повод за основателна тревога

На 27 май 2018 да почерпят

Велик Бейл и комични вратарски грешки – “Реал” отново е футболният крал на Европа (СНИМКИ и ВИДЕО) Кралският клуб спечели финала срещу "Ливърпул" с 3:1

Най-високият човек в историята

Съюзът на колекционерите в България: Сбогом, Маестро Светлин Русев!

Нападение срещу център на “Белите каски” в Сирия, петима спасители са убити

Швеция тества електрически път Участъкът от 2 км е първият по рода си в света

ОПЕК и Русия се договарят да увеличат добива на петрол

Израелски военен, ранен на Западния бряг, почина в болница

Вирусът Нипа – новата Ебола СЗО го постави в Топ 10 на най-опасните патогени

Шофьорът на камиона, в който бяха открити 191 кг хероин, остава в ареста

Съобщенията от институциите да са само на роден език, предлагат патриотите

30 годишен бургазлия се хвърли от 7 етаж

Акция „Бира за смет“ чисти плажа Срещу 100 кенчета кехлибарена течност доброволци събраха 2 тона боклук

Пиян съсипа картина в известна московска галерия

Димитър Ганев: Ефект от уволненията в АПИ няма да има

Снимка: Труд, Архив

Ефект от уволненията в Агенция “Пътна инфраструктура”, последвали трагичния инцидент в тунел “Ечемишка”, няма да има, каза пред БНР Димитър Ганев, председател на Сдружение “Обществен съвет за пътна безопасност”.

Защото не е взето отношение към правилните хора – първо, и второ – няма доказателства защо тези хора са отстранени. И ще се окаже така, че ще дойде следващото правителство и ще ги върне, защото просто не са това хората.

Ганев подчерта, че трябва сериозна реорганизация в АПИ и въобще в пътното дело в България и посочи, че не е оптимист, че отговорност за случая в “Ечемишка”, при който част от конструкцията на осветлението в тунела падна върху движеща се кола и уби пътничка, ще бъде потърсена от когото трябва.

Димитър Ганев беше категоричен, че отговорността е на ръководствата на АПИ през годините и допълни, че според него финансовите интереси са в дъното на това, което се случва в агенцията.

Нормативите ги има – проблемът е в неизпълнението на тези нормативи. Или в това, че отдолу нагоре или отгоре надолу, както и да го разгледаме, хората, които са на различните нива на управление и действие по отношение на пътната инфраструктура, не си вършат работа. Проблемът е, че през АПИ минават много пари – много пари, и тези пари не е ясно къде отиват.

По отношение на отговорността за инцидента Ганев коментира още, че безхаберието в цялостното ръководство, управление на пътната инфраструктура е от години – не от вчера и от онзи ден.

“Наредбата за тунелите казва категорично, че председателят на Управителния съвет трябва да назначи едно специализирано звено, което да прави инспекция на тунелите. И доклад от това звено трябва да има и в този доклад трябва да е написано годни ли са за употреба тези тунели, или не са. Тези хора не са ясни – не е ясно дали са назначени, не е ясно има ли доклад от тяхната работа. Затова казвам, че докато това не се изясни, мисля, че не могат да се предприемат и правилни действия.

Ако състоянието на тунела е такова, че застрашава човешки живот, то движението по него трябва да се спре, подчерта Димитър Ганев и допълни:

“Само че Агенцията трябва да свърши една друга работа – тя трябва да знае, че в момента, когато се прекъсне движението по магистралата, трябва да има алтернативен маршрут. Вижте какво се получи в момента – има един път, който е в окаяно състояние, и който не може да поеме трафика.”

Ганев допълни, че не смята, че досегашният шеф на АПИ Дончо Атанасов би трябвало да остане член на Управителния съвет на Агенцията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.