На 21 ноември 2018 да почерпят

България – от аутсайдер до фактор

Арестуван е бившият шеф на контраразузнаването в Македония

Благотворителен концерт събира пари за възстановяване на паметника на Шести артилерийски полк в Сливен

Обучаваха общинари да помагат на домоуправители

Президентът удостои с плакет „Св. св. Кирил и Методий“ Съюза на българските писатели (СНИМКИ)

Тръмп: САЩ остават стабилен партньор на Саудитска Арабия въпреки съмненията покрай смъртта на Хашоги

Българите зад граница искат да ги представляват нови организации

Столична община: Изтича срокът за такса смет

Нов препъникамък за Брекзит – Гибралтар Испания плаши с вето споразумението за напускане

Все повече млади в САЩ предпочитат съвместно съжителство без брак

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Премиерът на Испания обяви, че може да насрочи предсрочни избори

Менте намаления дебнат този Черен петък Ако на витрината пише “- 70%”, всички стоки трябва да са със 70 на сто по-ниски

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 21 ноември 2018

Димитър Маргаритов: Българите, блокирани на летището в Тимишоара, могат да си търсят правата

Снимка БЛАГОЙ КИРИЛОВ

Разбира се, че българите, които бяха изоставени на летището в Тимишоара, могат да си търсят правата и винаги съветвам хората да предприемат действия, за да защитят правата и да бъдат обезщетени, ако са претърпели конкретни вреди. Това заяви пред БТВ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Това е един изключително неприятен случай, който се дължи на лошото време и на това, че този конкретен пилот е взел решение да отиде в Тимишоара. По информация, която имаме, по същото време на летището в София е имало още шест или седем самолета, които в крайна сметка са кацнали. Според мен би трябвало и нашите власти, в лицето на Гражданска въздухоплавателна администрация, в контакт със съответната агенция в Ирландия да изясни причините за това решение, коментира той.

Маргаритов посочи, че макар да е нискотарифна, компанията трябва да поеме грижата за хората в подобна ситуация. Има регламент, който важи на територията на целия Европейски съюз, и в него ясно и точно са описани правата на пътниците в такива случаи. Хората имат право на храни, напитки, а когато става въпрос за закъснение с повече от пет часа, те имат право и да се откажат от пътуването изобщо, да получат парите си обратно, като сами организират придвижването си оттам нататък. Когато става въпрос за закъснял или отменен полет, говорим и за обезщетение от порядъка на 250 – 600 евро в зависимост от дестинацията.

По думита на Маргаритов няма значение дали са нискотарифни или високотарифни – това са авиокомпании, които действат съгласно общоевропейска рамка и са длъжни да обезщетяват пътниците си, когато настъпват подобни хипотези, вкл. когато това се дължи на обективни причини, каквито са лошите метеорологични условия, подчерта Маргаритов.

На сайта на Европейския потребителски център има калкулатор, с който всеки може да изчисли какво обезщетение трябва да получи.

Всички пътници, които са засегнати и смятат, че правата им не са били удовлетворени, трябва да пазят всякакви документи за разходи, които им се е наложило да правят и да ги предявят с иска към авиокомпанията. Ако не срещнат разбиране, да се обърнат към КЗП, Европейския потребителски център, омбудсмана, препоръча Маргаритов.

Отговорът и обезщетенията трябва да бъдат получени до шест седмици.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.