Меркел заяви, че ще направи всичко възможно Великобритания да напусне ЕС със споразумение

България екстрадира в САЩ руски хакер, обвинен в компютърни измами

Броят на загиналите при пожара около мексиканския горивопровод достигна 66

Пожар обхвана три къщи в центъра на Габрово

Съдът остави в ареста убиеца от „Банишора“ Престъплението, за което е обвинен, е умишлено

63-годишен мъж е загинал при пожар в столичния квартал „Христо Ботев“

Серина Уилямс утеши съперничката си след мача на Откритото първенство в Астралия (ВИДЕО)

Петър Захариев: Въвеждането на тол такси за автобусите може да оскъпи билетите за междуградски превози

Шофьор на ТИР е загинал на място при катастрофа

Обвиняемият за убийството в „Банишора” се разплака в съда

Цветан Цветанов участва в първата у нас градска молитвена закуска в Пловдив

Георги Първанов: Неоходима ни е нова енергийна стратегия

Румяна Арнаудова: Шест лица са с обвинения след вчерашната операция на Спецпрокуратурата

Меркел е решена да се бори докрай за Брекзит със споразумение

Полицаи задържаха участник в телефонна измама в Пазарджик

Димитър Маргаритов: В сферата на туризма всеки казус е достатъчно сериозен

Снимка БЛАГОЙ КИРИЛОВ

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред „Дарик”.

„Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации.

„Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.

При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.