82-ма българи чакат да бъдат превозени от Италия Един от нашенците дал положителна проба за COVID-19 на блокиран круизен кораб

Туркиня на 86 години е успяла да пребори коронавируса

Италиански професор: Коронавирусът поразява всички органи в последния си стадий Жените са по-малко податливи на заразата, твърди експертът

Песков: Русия подкрепя конструктивен диалог за петрола

Германия отчете трети пореден спад на новозаразените с коронавирус за ден

Алергични и автоимунни болести се овладяват със здравословно хранене

Пристанище „Варна“ е затворено заради силен вятър

Полицията в Бургас: Актове за 11 души, играли карти в едно помещение Общината осигурява тестване на спешните медици

Папа Франциск отслужи онлайн литургия по повод Палмова неделя

Агенция по заетостта е обслужила по електронен път 1890 безработни от началото на извънредното положение

160 пожара с един загинал са станали за месец в Търновско На 230 сигнала за оказване на техническа помощ са се отзовали огнеборците

Каракачанов към Нинова: Всеки некадърен политик се познава по това, че първо посяга на армията

Росен Желязков: Товарният транспорт работи на максимум, пътническият е замръзнал

Бременната годеница на Борис Джонсън е заразена с коронавирус

Полицаи написаха 14 акта за посещения на стадиони и паркове

Димитър Маргаритов: В сферата на туризма всеки казус е достатъчно сериозен

Снимка БЛАГОЙ КИРИЛОВ

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред „Дарик”.

„Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации.

„Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.

При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.