Мей призова консерваторите да подкрепят споразумението за Брекзит в Камарата на общините

Изборът на Тръмп за посланик на ООН се оттегля след „изтощителни“ два месеца

Заев и Ципрас получиха наградата на Мюнхенската конференция за сигурност

Къде да търсят зодиите щастието

На 17 февруари 2019 да почерпят

Путин и Макрон обсъдиха положението в Сирия

Вижте 16-ия поход Луковмарш в София през обектива на „Труд“

Близо 700 пътници бяха свалени от влак в Германия заради намерен пистолет

Мирослав Ангелов от Враца: Плодове и чай ме спасиха дори от язва на стомаха Плодолечението е много полезно, но трудно без опитен водач

Френски изкушения в „Живот нависоко“ Жулиет Бинош пак при Клер Дени

Няма хора под развалините на университетската сграда в Санкт Петербург

Румяна Бъчварова: Истината за спасяването на българските евреи може да ни обедини като нация

Арестуваха 8 души за срутената мина в Бразилия

Специализираният съд остави в ареста Димитър Желязков-Очите

Областният управител на Пловдив Здравко Димитров информира премиера Борисов за ситуацията около инцидента с влак

Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Мерките от „Новата сделка“ за потребителите целят повишаване на информираността и вземането на решение, което ще бъде базирано на истината. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНТ във връзка с новия пакет от законодателни мерки на ЕК за потребителите.

По думите му сега законодателството не е толкова лошо, но това, което се предвижда повишава отговорността на тези, които администрират големите платформи. Маргаритов изтъкна, че мерките в „Новата сделка“ са в защита на търговците на пръв поглед, но създават условия за по-малко потребителски спорове.

„Това са няколко неща, които добавят към доста уплътнената в ЕС потребителска защита повече права за хората, които пазаруват. Основно онлайн, но не само“, каза той и уточни, че по отношение на дигиталния пазар новото за потребителите е, че те ще бъдат информирани кой стои срещу тях. Маргаритов изброи, че в полза на търговците се добавят някои текстове, свързани с началото на 14-дневния срок за връщането обратно на парите при упражнено право на отказ.

По думите му се регламентират случаите, в които стоката е само пробвана и кога е употребявана. „Търговецът може да направи някои резерви. Досега нямаше съвсем ясни правила и това създаваше условия за потребителски спорове“, коментира Маргаритов.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.