Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Димитър Маргаритов; Снимка: Архив

Мерките от „Новата сделка“ за потребителите целят повишаване на информираността и вземането на решение, което ще бъде базирано на истината. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНТ във връзка с новия пакет от законодателни мерки на ЕК за потребителите.

По думите му сега законодателството не е толкова лошо, но това, което се предвижда повишава отговорността на тези, които администрират големите платформи. Маргаритов изтъкна, че мерките в „Новата сделка“ са в защита на търговците на пръв поглед, но създават условия за по-малко потребителски спорове.

„Това са няколко неща, които добавят към доста уплътнената в ЕС потребителска защита повече права за хората, които пазаруват. Основно онлайн, но не само“, каза той и уточни, че по отношение на дигиталния пазар новото за потребителите е, че те ще бъдат информирани кой стои срещу тях. Маргаритов изброи, че в полза на търговците се добавят някои текстове, свързани с началото на 14-дневния срок за връщането обратно на парите при упражнено право на отказ.

По думите му се регламентират случаите, в които стоката е само пробвана и кога е употребявана. „Търговецът може да направи някои резерви. Досега нямаше съвсем ясни правила и това създаваше условия за потребителски спорове“, коментира Маргаритов.

 

Коментари

Задължително поле