Община Елена стимулира изрядните данъкоплатци

Хотелиери и ресторантьори започват символични протести

Проф. Тодор Кантарджиев: Първият контакт с вирусa на хепатит А става в училищата

ВМРО: Нужна е цялостна държавна политика спрямо маргиналните групи, за да не се повтарят Галиче, Сотиря и Русе!

В Банско ще заработи учебна база на научно-практически център по туризъм

Григор сам измислил шарения екип

Спасиха възрастна жена от горящата й къща в село Бели Искър

Мъж изгоря при пожар, друг се обеси

Пламен Димитров: 6500 от работещите във ВиК към септември са били на минимална заплата

Три жертви на лошото време в Испания

„Зелените“ пак натискат за опасния тунел край Кресна Рисковият проект за АМ „Струма“ отпадна преди години

Спипаха над 10 младежи с наркотици в Русе за няколко дни

Стари дървета възпитават като скулптури в шуменско училище Четвърта творба краси СУ "Сава Доброплодни"

На 59 млн. лв. възлиза проектобюджетът на Търговище Проектиране на нови улици и ремонти на съществуващи залага кметството

Грипна епидемия в Дупница и Сапарева баня, Пловдив също е заплашен

Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Димитър Маргаритов; Снимка: Архив

Мерките от „Новата сделка“ за потребителите целят повишаване на информираността и вземането на решение, което ще бъде базирано на истината. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНТ във връзка с новия пакет от законодателни мерки на ЕК за потребителите.

По думите му сега законодателството не е толкова лошо, но това, което се предвижда повишава отговорността на тези, които администрират големите платформи. Маргаритов изтъкна, че мерките в „Новата сделка“ са в защита на търговците на пръв поглед, но създават условия за по-малко потребителски спорове.

„Това са няколко неща, които добавят към доста уплътнената в ЕС потребителска защита повече права за хората, които пазаруват. Основно онлайн, но не само“, каза той и уточни, че по отношение на дигиталния пазар новото за потребителите е, че те ще бъдат информирани кой стои срещу тях. Маргаритов изброи, че в полза на търговците се добавят някои текстове, свързани с началото на 14-дневния срок за връщането обратно на парите при упражнено право на отказ.

По думите му се регламентират случаите, в които стоката е само пробвана и кога е употребявана. „Търговецът може да направи някои резерви. Досега нямаше съвсем ясни правила и това създаваше условия за потребителски спорове“, коментира Маргаритов.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.