Митничари откриха анаболни стероиди, укрити в дамска чанта на „Капитан Андреево“

Въвеждат постепенно ВАР в Първа лига

ЕС иска да приключи преговорите за бъдещите отношения между с Великобритания до края на 2020 г.

Грабител рецидивист влиза за две години в затвора

Марк Жирардели: С новия кмет на Банско мислим в една посока за развитието на ски зоната

Росен Желязков: Предлагаме промени в Закона за автомобилните превози в сряда

Стево Пендаровски: Македонският език е лингвистичен факт от десетилетия

Арестуваха 30-годишен шофьор, счупил с пистолет стъклото на друг водач след спречкване в Силистра

Събраха над 36 000 лева от Коледния благотворителен бал на кмета на Велико Търново Даниел Панов Средствата ще бъдат вложени за изграждане на покрита сцена на Летния театър на старата столица

Любо Ганев разкри саботаж на Инженера

Президентството: Точна информация за причините за катастрофата на НСО следва да бъде предоставена от компетентните органи

Захариева: България подкрепя задълбочаването на партньорството между ЕС и ЧИС

“Юнайтед“ и „Интер“ чакат „Лудогорец“

Заловиха наш крадец, издирван в Белгия

Нескопосани крадци станаха за смях в интернет (ВИДЕО)

Димитър Маргаритов: Над 250 проверки е направила КЗП по време на „черния петък”

Над 250 проверки в търговската мрежа е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) на вчерашния „Черен петък”. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред „Дарик“.

„Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания“, посочи той.

Той отново подчерта, че търговци вдигат изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията „черен петък“ и в самия ден обявяват например 30% намаление: „Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията“.

Маргаритов бе категоричен, че масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика. „Има нюанс при поставянето на надпис „ограничени количества”. От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика”, коментира той.

Хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена. Не е разумно да се сключват и договори за услуги само заради възможността да си купят при по-изгодни условия нещо, към което те са „прикачени”. Освен това е добре хората да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и пр.

По думите му хората вече са се научили да търсят Комисията за защита на потребителите тогава, когато смятат, че правата им като потребители са нарушени.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.