Австралия признава Йерусалим за столица на Израел

BMW X5 – и по-красив, и по-умен, и по-проходим

Каракачанов: Корупция няма, армията не може да стои гладна "Чашата ми преля за Македония", призна вицепремиерът

Прокурор: Самоубийство е основната версия за смъртта на шефа на КАТ-Казанлък

Валентин Касабов: Манипулация принуди Валери Симеонов да подаде оставка

В Симитли видяха на живо Купата на шампионите, притежание на Реал Мадрид

Спасеният в Пирин младеж: Усетих, че не мога да продължа

Защо Нова година е като тъщата?

ЕК покани Русия и Украйна на преговори за газа

Донецка народна република приведе аемията си в пълна бойна готовност

Валежите продължават и днес

400 оръдия осигуряват ски сезона в Банско Електромобили ще могат да зареждат на две екологични станции

Дидо от Д2 се класира за финала на „Фермата“!

Учени от БАН предлагат нов психотест за шофьори

Заев: Армията на Косово се появява в неподходящо време

Димитър Маргаритов: Нарушенията по Великден са свързани основно с обявяването на цените

Снимка: Архив

Около 20-30 обаждания са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през почивните дни около Великденските празници, съобщи председателят Димитър Маргаритов пред БНТ. Сред тях има и няколко сигнала, свързани с липса на цени, поставяне на две цени за една и съща стока или разминаване между обявена и маркирана на касата цена.

„Нашите проверки установиха, че има нарушения при обявяване на цените. Търговците дават становища, че асортиментът е богат, че може да се получи техническа грешка, особено когато става въпрос за промяна в цените по повод на празниците. Но това не може да бъде уважителна причина, защото се прави опит потребителят да бъде ощетен. Толкова по-добре, че потребителите са внимавали и са установили това разминаване, за да може да бъде извършена проверка, съответно – наложена санкция”, каза Маргаритов.

„Обажданията не са много на брой на фона на това, че стотици хиляди българи пътуваха. Сред тях имаше оплаквания, които срещаме и в делничните дни и които присъстват и в нашата класация ТОП 10 на потребителските жали и сигнали. Например, как да бъде удовлетворена рекламация на дефектна стока или как може да се върне онлайн покупка, ако липсва възможност за обратна връзка с търговеца”, посочи Маргаритов.

Той даде примери и за някои по-нестандартни сигнали: „Опит за канселиране на резервация в хотел в един от зимните ни курорти, защото нямало достатъчно сняг на пистите. Или невъзможност да бъдат върнати празни бирени бутилки, за да се закупи съответното количество пълни.” На телефона на потребителя е позвънила и възмутена гражданка от това, че са пожелали да проверят в магазин съдържанието на чантата и.

„Обикновено по празниците хората са по-чувствителни и дори тогава, когато нещо в обичайното ежедневие не би ги накарало да потърсят нашата институция, в тези дни, особено знаейки че сме на разположение, го правят”, коментира Маргаритов.

По повод влезлите в сила в началото на април нови правила, които позволяват по време на ваканционно пътуване или по работа в страна от Европейския съюз да ползваме предплатено в собствената ни страна онлайн съдържание, председателят на КЗП направи важно уточнение. „Този регламент дава възможност на доставчиците на обществени услуги за електронно съдържание, какъвто например е БНТ, а също така и на всички онези оператори, които предоставят безплатно онлайн съдържание за такъв тип услуги – предавания, филми, книги, игри и т.н., да избират дали да следват неговите правила или да останат на досегашния режим, при който в доста случаи преносимостта не беше възможна. Единственото условие обаче е те да оповестят решението си по достатъчно ясен начин за потребителите в официалните си страници в Интернет”, разясни Маргаритов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.