Министър Горанов обсъди с Кристалина Георгиева глобалното икономическо развитие

Пасквил поруга Христо Ботев „Чий е Ботев?” води класацията на литературния позор

Бял дим за данъчните облекчения в Гърция, отменят ДДС за строителство

DBX захапва асфалта със силата на 550 коня Първият SUV на Aston Martin излиза с двигател V8 от Mercedes AMG

Александър Сано: Не очаквай от чашка 200 грама да извадиш литър

Джулиана Гани ще се снима гола и след раждането

Как се спира женска кавга

Пожар избухна във влак с футболни фенове в Берлин

Опозицията в Албания поиска оставката на Еди Рама

Борис Джонсън е изпратил на ЕС неподписано писмо за отлагане на Брекзит

Швейцария ще гласува за нов парламент

„Луфтханза” стачкува днес

Лоши комбинации за зодии-родители

Дневен хороскоп на Алена за неделя, 20.10.2019

Димитър Маргаритов: Не бива да се доверяваме на продукти, представяни като панацея

Снимка БЛАГОЙ КИРИЛОВ

Председател на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов коментира пред БНР предлагането на продукти, които се представят като панацея, „които чудодейно и необратимо лекуват всякакви заболявания“: „Очевидно в случаите, в които не може да бъде доказан този ефект, а той почти никога не може да бъде доказан, това показват и нашите проверки, става въпрос за нелоялни търговски практики, които ние санкционираме разбира се. Но по-важното може би тук от гледна точка на самите уязвими потребители е да ги посъветваме да не се поддават на такъв тип анонси, дори когато става въпрос за много изгодни цени и това няма много съществено да засегне тяхната разходна част или намаления. Да не забравяме, че това може все пак да се отрази точно по обратния начин на здравословното състояние от това, което се твърди и всички знаем, че нещо, което звучи прекалено изкусително и има някакви чудодейни характеристики, най-вероятно е измислица, така че не бива да се доверяваме на това“, допълни Димитър Маргаритов.

Той коментира и въпроса за използването на т.нар. „бисквитки“ („cookies“) от сайтовете. Европейският съд внесе яснота в изискванията за даването на съгласие от потребителите за използването на бисквитки. Съгласието за приемането на бисквитки трябва да бъде изрично. Според съда доставчикът на услуги трябва да съобщи на потребителя какъв е срокът на действие на тези бисквитки, както и дали събраните данни се преотстъпват. „Доколкото ми е известно, направеното официално запитване касае един спор в Германия, където определен сайт, мисля че за промоция на електронни игри, всъщност предварително маркира съгласието. И потребителят може дори да не забележи за какво точно се съгласява. Тогава, когато всъщност се обърне, както е и по изискванията на директивата, тази тежест, а именно, че търговецът не може от името на потребителя да маркира каквото и да било, а трябва самият потребител да го направи, макар и само с една отметка, без да е задължително прочел всички условия, които всъщност са предявени, за да могат да бъдат използвани въпросните данни от най-различно естество, тогава ние говорим по-скоро за волеизявление, направено от потребителя“, заяви Маргаритов.

Той даде пример с телекомуникационния сектор: „Освен, че там има все повече и повече най-различни услуги – нов тип, иновативни, технологично на високо ниво, които се предлагат и понякога тези потребители не могат да се ориентират много добре във всички предимства, респективно недостатъци на този тип услуги, там се забелязва едно малко по-агресивно облъчване, понеже, както е известно, днес всеки е потребител на някакъв тип телекомуникационна услуга, целта е да може, едва ли не, в един пакет, който се предлага на потребителя – пенсионер, например да бъдат включени комплекс от услуги, не само телефон, но и интернет, кабелна телевизия, всичко това да бъде в един интегрален договор с определен срок, но често пъти това не е необходимо за този потребител, тъй като той по дефиниция почти не използва интернет или, когато говори по телефона, по-често го търсят, отколкото той набира своите контакти, но някак си той е поставен в едни условия, в които под влиянието на отправените анонси, той се съгласява с едно простичко да и едва ли не в последствие разбира, че много голяма част или съществена част от нещата, за които плаща, не ги използва“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.