Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Aварирал ТИР край Драгоман запуши пътя за Калотина

166 снегорина чистят софийските улици

Отмениха бедственото положение в община Баните

Сирия се рекламира като туристическа дестинация

Хванаха шофьора, който прегази мъж край Нови Искър и избяга

Близо 100 000 лв. са събрани за доизграждането на храма във ВТУ Почетоха Деня на Свети Евтимий, Патриарх Търновски

Австралия приветства експериментален спасителен дрон В проекта са инвестирани стотици хиляди долари

$ 70 млн. награда за откриването на малайзийския самолет МН370 Тексаска компания възобновява търсенето на изчезналия боинг

През обектива на „Труд“: Как Борисов и Меркел отговарят на медиите (СНИМКИ)

Синдикатите срещу поскъпването на тока, предвиждат фалити КНСБ и КТ „Подкрепа“ излязоха със съвместна позиция в подкрепа на работодателите

Борисов отговаря на „Труд“: Лидерите от Западните Балкани трябва колкото се може по-бързо да покрият критериите за членство в ЕС

ЦСКА бие с голове на новите

Димитър Маргаритов: Покрай празниците отново ще има опити за нелоялни търговски практики

Снимка: КЗП

Покрай празниците отново ще има опити на търговци за нелоялни търговски практики. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БТВ. „Хората трябва да знаят, че в този период около празниците ще има опити на търговци да ги измамят – с фалшиви намаления, с изкуствени промоции, с това, че уж ви подаряват нещо към това, което купувате, а всъщност плащате повече, с това да ви привлекат в търговския обект с някаква шумна реклама за евтини елхички например, а след това се оказва, че такива не са налични и вие си купувате нещо друго на по-висока цена.

Това са основните рискове“, обясни той и уточни, че в онлайн средата също съществуват нелоялни търговски практики. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определени стоки, за да може на следващия ден да анонсира едно „намаление“ от тази цена, а намалението всъщност трябва да бъде от цената, на която стоката се е продавала поне един месец преди това“, каза Маргаритов.
По думите му, когато пазаруват онлайн, потребителите трябва да знаят, че винаги имат право да откажат покупката, ако тя не дойде в определения за доставка срок, или да върнат стоката в срок от 14 дни. „Това е най-динамичният терен, защото хората постоянно пазаруват и статистиката показва, че през 2017 г. са се увеличили с 20% онлайн магазините на български търговци“, каза още Маргаритов. Той уточни, че КЗП следи активно търговската мрежа, онлайн пространството и коледните пазари. „Предстои да направим проверки и на ски пистите, за да можем да гарантираме на потребителите едно спокойно изкарване на зимния туристически сезон“, обясни той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.