На 11 декември 2018 да почерпят

Зрелищен дуел във „Фермата“ отстреля още един участник преди финала

Венецуела и Русия ще проведат съвместни военни учения

Макрон обеща повишение на минималната заплата със 100 евро

Конституционният съд на Молдова отново отстрани Додон

Доналд Туск: Няма да предоговаряме Брекзит, но сме готови да помагаме на Великобритания

Откриха случаи на ку-треска по овце във Видиинско, заразен е и мъж

Проф. Георги Близнашки: Във Франция хората знаят за какво протестират, а у нас имат странни искания

Кметът на Благоевград с послание към децата в „Часът на приказния разказвач“: Няма по-хубаво място от дома

Министър Ангелкова: Туризмът хармонира с екологията, а лифтът е най-екологичния вид транспорт

Европа с отлична оценка за пътищата ни Асфалтът отговаря на всички стандарти, показват взетите проби, анализирани в Италия

Заев до Каракачанов: Мое право е да бъда македонец и да говоря македонски език

Пената и Любко заедно за ЧРД на Ганчев

Станишев: България и Румъния са изпълнили всички критерии за Шенген, играе се непочтена игра

Сайтът за глоби на КАТ рухна заради нов софтуер (обзор) Блокирани са и системите за издаване на шофьорски книжки

Димитър Маргаритов: Потребителите могат да намерят златното сечение цена-качество в българските курорти по Коледа и Нова година

Снимка: Архив

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов разясни правата във връзка с основните проблеми при полет със самолет, който е най-предпочитаният транспорт за придвижване при пътуванията по Коледа и Нова година. Съгласно изнесената от бранша информация над 540 000 българи ще посрещнат предстоящите празници в различни хотели.

Димитър Маргаритов обясни пред БТВ, че при закъснение на полет над 3 часа пасажерите имат право на обезщетение в зависимост от разстоянието между точката на излитане и тази на кацане. Например, до 1500 км продължителност на полета обезщетението може да е до 250 евро. При полет от 1500 до 3500 км разстояние в рамките на Европейския съюз, пътниците могат да получат обезщетение до 400 евро. До 600 евро пък може да достигне паричната компенсация за закъснение при пътуване над 3500 км извън ЕС.

Председателят на КЗП каза още, че ако самолетът не излети до 5 часа, потребителите имат право да се откажат от пътуването, а авиокомпанията да им възстанови в 7-дневен срок средствата за платените билети. „Ако решат за изберат премаршутиране с варианти, предложени от превозвача, имат право на настаняване в хотел, пълната информация през кои точки ще бъде пътуването, колко време ще отнеме и т.н.”, добави той.

„При повреден куфар имаме право на рекламация за това, че авиокомпанията не се отнесла с необходимата грижа към багажа, който е бил предоставен за транспортиране. Веднага след пристигането, когато видим, че багажът ни е пострадал, в отдел „Рекламации” се попълва протокол. Добре е да предоставим документи, които показват стойността на куфара, когато е бил закупен или линк към сайт с цени, за да има база за изчисление на обезщетението”, обясни още председателят на КЗП.

Маргаритов коментира и изчисленията, според които средните цени за настаняването по празниците в чужбина ще са два пъти по-високи от тези в България: „Данните за средностатистическите цени на туристическите пакети за Коледа и Нова година показват, че посрещането на празниците извън дома ще бъде два пъти по-скъпо в чужбина, отколкото в България. Не съм сигурен, че навсякъде, особено в южната част на Европа, където преимуществено ще се ориентират българите, предложеното качество ще бъде два пъти по-високо. Така, че си заслужава човек да помисли дали в България няма да получи едно златно сечение между цена и качество.”

Според него не следва да бъдат пренебрегвани като дестинации и местата в Северния и Северозападния регион на България, където има курорти с минерални извори и места за културен туризъм. Затова той прикани потребителите да помислят и не непременно да изберат примамливите оферти за екзотични дестинации.

В края на разговора Маргаритов напомни, че в случай на възникнал казус, който не е намерил решение в комуникация с авиокомпанията или мястото за настаняване зад граница, потребителите могат да потърсят съдействие от функциониращия към КЗП Европейски потребителски център. При проблеми с български търговци, хората да се обръщат към Комисията.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.