10-те най-поръчвани питиета за 2019 година в цял свят

Джъстин Трюдо призова Иран да предаде черните кутии от сваления самолет на Франция

Томислав Дончев: 10-15 млрд. лв. са необходимите инвестиции във водния сектор

3,6 млрд. евро са приходите от международен туризъм за периода януари-ноември 2019 г.

Емил Димитров: Няма вредни емисии от изгарянето на отпадъци в ТЕЦ „Бобов дол“

Групата GRECO поздрави България за борбата с корупцията Страната ни е изпълнила общо 16 от 19 препоръки, отправени през 2015 година

Конър – милиардер на 35?

83-годишна жена почина след удар от кола в Разград

САЩ готвят нови санкции срещу Венецуела

Зеленски не прие оставката на премиера Гончарук

Протестит срещу пенсионната реформа затвори Лувъра

„Студена” източена с подпис на Димов от „Стомана” Синдикатите настоявали да не се спира водата на дружествата

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Министър Танева: 203 хиляди свине са евтанизирани у нас заради свинската чума

Деница Сачева: От 2009 г. досега са дадени над 500 млн. лв. за лични асистенти

Димитър Маргаритов: С падането на температурите зачестяват поканите на търговци за покупки по време на презентации

Димитър Маргаритов; Снимка: Архив

„Този способ се прилага все по-често. Особено в зимния сезон той е по-примамлив за уязвимите групи потребители”, отбелязва председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред „Дарик”.

„Трябва да следим дали този, който ни предлага в рамките на въпросната презентация дадените стоки или услуги, дава достатъчно надеждна информация. Ако се говори само за това какви чудодейни въздействия или какъв невероятен ефект имат, то тогава определено трябва да се отнасяме с по-голям скептицизъм. При всяко съмнение, че става въпрос за фалшиво изтъкване на положителните качества на тези продукти, да не прибягваме до покупка”, предупреди той. И допълни, че присъствието там по никакъв начин не задължава потребителите дори и само от куртоазия да направят някакъв разход.

Маргаритов обясни, че при подобен тип маркетинг, без значение дали потребителят е бил достатъчно добре информиран за качествата на предлаганите продукти и за условията на сделката, когато си е купил нещо, той има право да се откаже и да си вземе обратно парите. „В 14-дневен срок трябва да го заяви пред търговеца и да върне стоката. Препоръчваме отказът да се прави писмено, защото доказателствената тежест, че го е направил, е именно у потребителя. И търговецът е длъжен да му върне парите”, каза още той.

Председателят на КЗП направи важно уточнение, че ако по време на презентацията търговецът не е обявил, че при упражняване правото на отказ разходите по връщането на стоката ще са за сметка на потребителя, то той ще трябва да ги поеме.

Важно е да се знае, че законът изключва възможността за отказ от сделки дори и на този принцип в няколко конкретни случая. Един от тях касае продуктите, които поради хигиенни съображения не могат да бъдат върнати. Сред изключенията са и стоките, изработени по конкретни поръчки.

Например, матрак по дадени от клиента размери. Комисията обаче е констатирала и нарушения. „Търговците си спестяват тази информация и по-скоро провокират потребителите да си поръчват индивидуални стоки по размери, които не се срещат в нормалната номенклатура. По този начин те парират възможността потребителят да се откаже от покупката впоследствие”, коментира Маргаритов. Той препоръча, ако не е належащо да се правят подобни поръчки, хората по-скоро да се ориентират към наличните продукти със стандартни параметри.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.