На 23 януари 2019 да почерпят

Мултикулти извращения на номинациите за „Оскар“ Етнически квоти и политически послания с “Черната пантера” и “Зелената книга”

ЕК алармира за БГ гражданството (обзор) Институцията е обезпокоена от схемите за предоставяне на паспорти срещу инвестиции

Палестинец е убит след израелска въздушна атака в Газа

Комисията одобри Преспанския договор, утре влиза в гръцкия парламент

Би Би Си: Дейвид Бауи е най-великият артист на ХХ век За най-велик лидер на ХХ век е избран Нелсън Мандела

Африка спасява Пирин с подписи, събрани от „зелените“ Преброяване на „еколозите” поиска бизнесът

Майк Помпео: Очаквам напредък в ядрените преговори със Северна Корея

Американският заместник-държавен секретар Уес Мичъл подаде оставка

ВМРО предлага: Доброволни отряди срещу циганската престъпност Настояват за „Данък лукс” и преизчисляване на старите пенсии

Водолази търсят потънало 15-годишно момче във водите на микроязовир край Пловдив Детето отишло да се пързаля върху замръзналия водоем, който се пропукал и го погълнал

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 януари 2019

Пешеходец е загинал на място, пометен от кола на входа на Бургас

Проф. Кантарджиев: Недоказуема е точната бройка на починалите от грип

Партенки и манерки продава армията Предлагат се и бичкии

Димитър Маргаритов: С падането на температурите зачестяват поканите на търговци за покупки по време на презентации

„Този способ се прилага все по-често. Особено в зимния сезон той е по-примамлив за уязвимите групи потребители”, отбелязва председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред „Дарик”.

„Трябва да следим дали този, който ни предлага в рамките на въпросната презентация дадените стоки или услуги, дава достатъчно надеждна информация. Ако се говори само за това какви чудодейни въздействия или какъв невероятен ефект имат, то тогава определено трябва да се отнасяме с по-голям скептицизъм. При всяко съмнение, че става въпрос за фалшиво изтъкване на положителните качества на тези продукти, да не прибягваме до покупка”, предупреди той. И допълни, че присъствието там по никакъв начин не задължава потребителите дори и само от куртоазия да направят някакъв разход.

Маргаритов обясни, че при подобен тип маркетинг, без значение дали потребителят е бил достатъчно добре информиран за качествата на предлаганите продукти и за условията на сделката, когато си е купил нещо, той има право да се откаже и да си вземе обратно парите. „В 14-дневен срок трябва да го заяви пред търговеца и да върне стоката. Препоръчваме отказът да се прави писмено, защото доказателствената тежест, че го е направил, е именно у потребителя. И търговецът е длъжен да му върне парите”, каза още той.

Председателят на КЗП направи важно уточнение, че ако по време на презентацията търговецът не е обявил, че при упражняване правото на отказ разходите по връщането на стоката ще са за сметка на потребителя, то той ще трябва да ги поеме.

Важно е да се знае, че законът изключва възможността за отказ от сделки дори и на този принцип в няколко конкретни случая. Един от тях касае продуктите, които поради хигиенни съображения не могат да бъдат върнати. Сред изключенията са и стоките, изработени по конкретни поръчки.

Например, матрак по дадени от клиента размери. Комисията обаче е констатирала и нарушения. „Търговците си спестяват тази информация и по-скоро провокират потребителите да си поръчват индивидуални стоки по размери, които не се срещат в нормалната номенклатура. По този начин те парират възможността потребителят да се откаже от покупката впоследствие”, коментира Маргаритов. Той препоръча, ако не е належащо да се правят подобни поръчки, хората по-скоро да се ориентират към наличните продукти със стандартни параметри.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.