Медицинският университет с най-модерното обучение за стоматолози в региона Откриха нови зали с 50 дентални симулатора

Оставиха в ареста тримата, обвинени за трафик на жени

Съдът пусна предсрочно убиеца Джок Полфрийман

Горан Брегович обеща лудо шоу у нас

„Интерпол“ арестува лица, заподозрени в тероризъм, при международна операция

„Дубльор за Ада” пътува към Лондон

Есенна „Флора“ отваря врати в Бургас

Осъдиха болницата във Враца да плати на друга 342 618 лв.

ALMA с още една песен по MTV

Попфолк певицата Бони изобличи измамници

Двама кандидат-кметове на Карлово в един ден пред Темида

Съперникът на Нетаняху в изборите Бени Ганц: Възнамерявам да съставя широко либерално правителство и да го оглавя

Над 10-километрова опашка от тирове се е образувала на ГКПП „Капитан Андреево”

Варненските социалисти искат оставката на Кирил Добрев Тежката артилерия на БСП иска ново заседание на НС

Система за видеонаблюдение за над 1 млн.лева вече работи в Сливен

Димитър Маргаритов: 70 обаждания в КЗП през Коледните празници

Около 70 граждани са потърсили Комисията за защита на потребителите (КЗП) през петте почивни дни за Коледните празници, съобщи пред Нова телевизия председателят на институцията Димитър Маргаритов.

„Сигналите основно са отказ на търговците да уважат рекламация за дефектна стока. Има и консултации за това как могат да бъдат върнати подаръци, които са се оказали не особено подходящи”, даде пример Маргаритов. Той разясни, че закупените през интернет подаръци с представянето на платежен документ могат да бъдат върнати безпроблемно в предвидения по закон срок от 14 дни. „В търговската мрежа се предлагат различни варианти – замяна на стока, предоставяне на ваучер, включително и връщане на пари”, добави Маргаритов.

Той предупреди, че е възможно при повече почивните дни наличностите в банкоматите да се изчерпат, поради софтуерни или други технически проблеми да бъде отчетена трансакция или пък банкоматът да глътне картата. „В такива случаи най-важното е да се запази спокойствие, да се свържат с колцентъра на съответната банка, за да потърсят съвет за действие от служителите на финансовата институция. Но ако това не се случи, ние сме на разположение. Към нас функционира Помирителната комисия за платежни спорове”, информира той.

В 8-10% от случаите проверките на КЗП установяват нарушения, посочи още председателят на КЗП. Сред тях са неуважаване претенциите на потребителите за рекламация на дефектни стоки, неспазване на 14-дневния срок за възстановяване на парите при упражнено право на отказ от онлайн покупка и др. Срещат се и нелоялни търговски практики като недостатъчни наличности на промоционални стоки или опити клиентът да бъде принуден да си купи нещо в комплект с друго уж на по-изгодна цена, а да се окаже, че може и поотделно по-евтино. По думите на Маргаритов такива случаи са по-чести по време на празници.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.