Динята и доматите ни пазят от слънцето

Динята е сред храните, които са най-подходящи за хапване през лятото. Освен, че хидратира организма, тя ни предпазва и от вредните лъчи.

Важно е какво консумираме през лятото, не само каква козметика ползваме, съветват специалистите

Лятото неслучайно е сезонът на пресните плодове и зеленчуци. Оказва се, че не само козметиката, но и храната, която приемаме, може да ни опази от вредното слънце. Допълнителната защита е повече от ефективна, ако междувременно спазваме лекарските предупреждения и използваме лъчите на плажа правилно и в подходящите часове.

Според науката няколко суперхрани, след известно натрупване в тялото, водят до понижаване на риска от изгаряне и поява на онкологични образувания по кожата.

На първо място това са морковите и вече не така екзотичното за родните пазари авокадо. Почти няма слънцезащитен продукт, в състава на който да не присъстват каротеноиди или бета каротин. Морковите са на челно място по съдържание на бета каротин. Той предпазва кожата от увреждане от свободните радикали. Най-добре работи в комбинация с витамин Е. Авокадото, от своя страна, съдържа витамин А и Е, освен дългият списък от каротеноиди. Ако целта ви е здрава и сияйна кожа, салата от тези два зеленчука е точният избор.

Следващите в списъка са катехините. Те са полифеноли и са номер едно в борбата с неутрализирането на свободните радикали, което ги прави едни от най-мощните антиоксиданти. Намират се в изобилие в зеления чай. Те укрепват стените на капилярите и в същото време улесняват усвояването на витамин С. Свързват се със свободните радикали в тялото, токсични съединения, тежки метали. Последните данни от изследвания показват, че катехините спират разрастването на туморите в тялото, особено ефективни са срещу рак на гърдата и предпазват от рак на кожата.

Напитката съдържа и танини, каквито има и в ягодите. Те успокояват кожата след излагане на слънце. 2 чаши зелен чай на ден са достатъчни, за да защитите кожата си.

Списъкът продължава бадемите, които са богати на витамин Е. Той предпазва кожата от изгаряне и помага да оздравее, ако има увреждания. В ядките се съдържа и кверцетин – антиоксидант, който предпазва мозъчните клетки от вредното въздействие на свободните радикали.

Доматите са суперхрана, която можем да консумираме на воля през горещините.
Доматите са суперхрана, която можем да консумираме на воля през горещините.

Оказва се, че едни от най-популярните у нас храни през цялото са сред най-добрите срещу опасното слънце. Доматите и динята имат ликопен. Той е каротеноид и антиоксидант, неутрализира свободните радикали, образуващи се от прекалено много слънце, намалява възпалителната реакция на тялото при ултравиолетовите лъчи. Лекарите препоръчват да се консумира обработен домат – сготвен или печен, защото ликопенът става по-лесно усвоим.

В менюто ни може да включим и нар, цитруси, червено грозде, куркума, ленено семе и да не се лишаваме от зеленолистни зеленчуци като маруля, спанак, кейл – богати са на лутеин и зеаксантин.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.