Макрон и премиерът Едуар Филип уверено си връщат общественото доверие във Франция

Активността в местния референдум за добива на газ в Генерал Тошево прехвърли необходимите 40%

Принц Хари е интервюирал Барак Обама

Евтина Коледа, скъпа Нова Година От 100 до 2000 лева за една вечер плащат българи за прекарване на празниците в чужбина

Намериха мъртва служителка на британското посолство в Ливан

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 18 декември 2017

7-годишно момиченце убито зверски в дома му (обзор) Разследват версиите за грабеж, престъпление на педофил, или отмъщение към семейството

Информация на ЦРУ е помогнала на руските служби за сигурност да предотвратят атентата в Санкт Петербург Владимир Путин благодари на Доналд Тръмп по телефона

Словак отмъсти с огън на бившата си изгора Жената искала издръжка за нея и детето им

92 спортни изненади в София през 2018 г. От скейтборд до планинарски песни включват разнообразните събития

БАН на протест след Нова година (обзор) Исканията са допълнително финансиране и по-високо заплащане за докторанти и млади учени

Лъсна схемата с лекарствата на двете свати Веска Марешка и Нина Катченко в ревизия на НАП за източен ДДС

Наемат ВИП самолет за европредседателството Обществената поръчка е за 100 000 лв. и е обявена от Авиоотряд 28

Стрелба с пистолет след спор в столицата, един мъж е пострадал

Полицаи тръгват по пенсионерските клубове

Динята и доматите ни пазят от слънцето

Динята е сред храните, които са най-подходящи за хапване през лятото. Освен, че хидратира организма, тя ни предпазва и от вредните лъчи.

Важно е какво консумираме през лятото, не само каква козметика ползваме, съветват специалистите

Лятото неслучайно е сезонът на пресните плодове и зеленчуци. Оказва се, че не само козметиката, но и храната, която приемаме, може да ни опази от вредното слънце. Допълнителната защита е повече от ефективна, ако междувременно спазваме лекарските предупреждения и използваме лъчите на плажа правилно и в подходящите часове.

Според науката няколко суперхрани, след известно натрупване в тялото, водят до понижаване на риска от изгаряне и поява на онкологични образувания по кожата.

На първо място това са морковите и вече не така екзотичното за родните пазари авокадо. Почти няма слънцезащитен продукт, в състава на който да не присъстват каротеноиди или бета каротин. Морковите са на челно място по съдържание на бета каротин. Той предпазва кожата от увреждане от свободните радикали. Най-добре работи в комбинация с витамин Е. Авокадото, от своя страна, съдържа витамин А и Е, освен дългият списък от каротеноиди. Ако целта ви е здрава и сияйна кожа, салата от тези два зеленчука е точният избор.

Следващите в списъка са катехините. Те са полифеноли и са номер едно в борбата с неутрализирането на свободните радикали, което ги прави едни от най-мощните антиоксиданти. Намират се в изобилие в зеления чай. Те укрепват стените на капилярите и в същото време улесняват усвояването на витамин С. Свързват се със свободните радикали в тялото, токсични съединения, тежки метали. Последните данни от изследвания показват, че катехините спират разрастването на туморите в тялото, особено ефективни са срещу рак на гърдата и предпазват от рак на кожата.

Напитката съдържа и танини, каквито има и в ягодите. Те успокояват кожата след излагане на слънце. 2 чаши зелен чай на ден са достатъчни, за да защитите кожата си.

Списъкът продължава бадемите, които са богати на витамин Е. Той предпазва кожата от изгаряне и помага да оздравее, ако има увреждания. В ядките се съдържа и кверцетин – антиоксидант, който предпазва мозъчните клетки от вредното въздействие на свободните радикали.

Доматите са суперхрана, която можем да консумираме на воля през горещините.
Доматите са суперхрана, която можем да консумираме на воля през горещините.

Оказва се, че едни от най-популярните у нас храни през цялото са сред най-добрите срещу опасното слънце. Доматите и динята имат ликопен. Той е каротеноид и антиоксидант, неутрализира свободните радикали, образуващи се от прекалено много слънце, намалява възпалителната реакция на тялото при ултравиолетовите лъчи. Лекарите препоръчват да се консумира обработен домат – сготвен или печен, защото ликопенът става по-лесно усвоим.

В менюто ни може да включим и нар, цитруси, червено грозде, куркума, ленено семе и да не се лишаваме от зеленолистни зеленчуци като маруля, спанак, кейл – богати са на лутеин и зеаксантин.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.