Той не е стар капитан, с лула и брада, кръстосвал цял живот моретата. Но често изпитва желание да се качи на някой кораб и да прекоси по вода разстоянието от Бургас до Одеса, за да си припомни младежките години. Това е шефът на Бургаското пристанище Диян Димов, за когото казват, че е новатор и вятърът на промяната винаги е в платната му.
Изкачвал се е постепенно до шефския пост. Тази година прави юбилейните 30 години стаж в пристанището.
Завършва Одеския институт за инженери по морски транспорт със специалност “Експлоатация и управление на морския транспорт” и започва кариерата си от ниското стъпало “нормировчик” на Пристанище - Бургас. На тази длъжност е близо 4 години, после работи в отдел “Труд и работна заплата” и стига през 2009 г. в йерархията до поста на изпълнителен директор на пристанището. През 2013 г., заради смяната на правителствата, е принуден да напусне поста, а след по- малко от година го заема отново.
Ако допреди четири години портът- гордостта на Бургас, приличаше на затворено селище, сега пристанището се отвори към града. Вдигнаха се нови ГКПП-та, построена беше красива Морска гара. Там накацаха кафенета, оттам тръгват атрактивните катамарани- корабчета и радват погледа до близкия остров “Света Анастасия”.
Вече всеки може свободно да се разхожда край вълнолома, да наблюдава отсреща товаренето и разтоварването на корабите и живописното им движение в залива. Всичко това се съгради главно по времето на Диян Димов, който действаше в пряко сътрудничество с Община Бургас.
Освен Морска гара и красивото пространство за разходки около нея, на територията на порта бе открита и “Магазия 1”- голямо хале, в което се подреждат изложби и се изнасят концерти.
Димов носи две дини под една мишница- той е и общински съветник от ГЕРБ, председател на комисията по транспорт в общината.
Наскоро даде полезна идея на бургазлии, които имат проблеми с паркирането край морето.
В зоната за обществен достъп до този момент са обособени 300 паркоместа, но скоро ще има и нов паркинг, до бившия Тютюнев склад, който ще е за 150 автомобила.
“Дотам ще се стига чрез новия пробив към пристанището, който ще започва от кръговото кръстовище на хотел “Приморец”, обясни Димов.
Изпълнителният директор на Бургаското пристанище е ревностен радетел за това портът трябва да посреща повече круизни кораби. И се бори това да стане.
Някои го упрекват, че прекалено много е заложил на круизните превози, които миналата година например са били само два. Гласове срещу него се чуват и за това, че отваряйки максимално пристанището, вървял де факто към частен монопол върху него. В морския град, твърдят опонентите му, имало достатъчно голяма морска градина, не било нужно да се правят толкова нови развлекателни площи.
Димов обаче вярва, че е на прав път и каузата, за която се бори, си заслужава.
Никой не го е чувал да повишава тон, казват неговите подчинени. На коравите стари докери това им се струва странно, те смятат, че шефът трябва да има по-здрава ръка.
През май миналата година беше чествана 114-годишнината на порта. Паметна плоча, изработена от марсилски камък, беше поставен пред входа на “Магазия -1”. Върху нея е изсечен силуетът на сградата на магазията, а от двете страни са отличителните знаци на Пристанище Бургас и на Порта в Марсилия. Изображението символизира връзките между двете пристанища в миналото и днес.
“ Аз винаги съм мислил, че първата лодка, пуснала котва на бургаския бряг е поставила началото на бургаското пристанище. Отбелязването на точната дата е календарно отчитане на славния и труден морски път, който сме извървели оттагава.. Въодушевлението на бургаската общност през 1903-та година все още не е отминало! Ентусиазмът на обновленито все още е движеща сила”, казва той.
По думите му товарите, които се обработват в пристанищния регион, нарастват непрекъснато и пристанище Бургас е част от транспортната мрежа (TEN-T) на Европейския Съюз и естествена връзка между Изтока и Запада.
А ето я и най- голямата мечта на пристанищния директор: “Имаме всички дадености за двойно увеличение на товарооборота и за обслужване на два пасажерски кораба едновременно. През 2015 година имаше заявен интерес от круизна фирма пристанището да се превърне в хъб, тоест да стане начална и крайна точка на круизна линия. След влошаването на геополитическата обстановка в Черно море това не можа да се осъществи, но условията за реализирането на тази идея са налице. И аз съм убеден, че това ще се случи.”
Гмуркач и тенисист
Маска, плавници и шнорхел, велосипед и тенис- ракета - това му е нужно на Диян Димов за разтоварване след всекидневните задачи. Това си е неговият релакс, в зависимост от сезона.
Когато пасажерският кораб “Изумрудената принцеса” или друг лайнер, акостира на Морска гара, той е винаги сред туристите, които се скупчват на кея, за да им се порадват. Ако е събота или неделя никой от познатите му не го забелязва - той е неузнаваем в облеклото на колоездач, който върти педали по алеята.
ЗА НЕГО
Справя се
отлично
Пристанището вече работи с печалба. Диян Димов се справя отлично. Той помага на много спортни клубове, активно участва в обществения живот на града.
Димитър Николов
кмет на Бургас
Направи много
за круизите
Добър шеф на пристанището е. Той направи много за круизите, иска да отвори линията Бургас-Истанбул-Одеса. Раздаваше помощи за наводненията, когато през миналия октомври, водна стихия остави много хора без дом в общините Камено и Бургас. Винаги ни помага.
Кап. Христо Мушков
председател
на “Клуб на моряка”
Има опит
и знания
При всички положения му давам положителна оценка. Той е човек с достатъчно опит и знания. През последните години показа добри резултати. Стои стабилно и пристанището има един добър ръководител в негово лице.
Иван Вълков,
депутат от ГЕРБ
Като съветник
е активен
Какъв е Диян Димов, като шеф на пристанището, нямам преки наблюдения, вероятно се справя. Аз мога да говоря за него като за общински съветник. Той е председател на комисията по транспорт, прави изказвания, активен е. В комисията непрпекъснато се разглеждат докладни и се решават проблемите на бургазлии.
Константин Луков
председател на
Общинския съвет в Бургас
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш