Скъпа „Гражданска“ само след катастрофа Цена на полицата от 156 лв. за шофьори без нарушения

Заснеха водно торнадо в югозападна Италия (ВИДЕО)

Изтеглиха локомотива, който се вряза в паднала скала в Кресненското дефиле

Харчим 17% повече за екскурзии в чужбина Даваме по 1100 лв. за командировка зад граница

Искат затвор за частен съдия изпълнител

Депутат гледа пищни мадами, докато текат дебатите за нов вицепремиер в парламента

ДАНС, митниците и НАП със спецоперация в петролна складова база във Враца

Робърт де Ниро се развежда със съпругата си

Шефът на НСО разпореди проверка заради спрян от катаджия Мерцедес на службата (ВИДЕО)

Френската прокуратура разследва част от финансирането на кампанията на Макрон

Спря сайтът на Министерството на финансите

Косово налага 100% мита за внос на стоки от Сърбия

Новият хеликоптер на Тръмп кацна пробно пред Белия дом

Вдигнаха цената за боклук на шуменското сметище

Условно за убит велосипедист

Дунав достигна критично ниски нива по цялото си поречие, на места корабоплаването е спряло

Снимка: Архив

Река Дунав достигна критично ниски нива по цялото си поречие и на места корабоплаването е спряло. В български води при Свищов има заседнал кораб вече от 3 седмици и екипажът му бедства. Заради ниското ниво круизни кораби са блокирани в Унгария, Австрия и Германия, предаде БНТ.

Нивото на Дунав по целия корабоплавателен път критично се понижава и прогнозата е да продължава да пада. Притоците в Горен Дунав също са маловодни, от 3 месеца не е имало валежи, няма и прогноза за дъжд и ситуацията с всеки изминал ден се усложнява. В българския участък има 16 прага.

„Като критичност може би приближаваме 2003 г. , тъй като вече при пегел Русе наблюдаваме стойност минус 11, което показва, че водните нива са почти метър под ниското корабоплавателно ниво. Това е характерно не само за българския участък“, коменитир инж. Павлин Цонев – изп. директор на АППД.

Блокирано е корабоплаването в Горен Дунав. Русенска компания е прекратила екскурзиите на пасажерите си заради невъзможност плавателните съдове да се придвижват. А пътниците ще трябва да бъдат компенсирани за провалените круизи.

„Миналата седмица във Виена целият кей за пасажерски кораби беше затрупан от пасажерски кораби, които престояват и именно заради тези ниски водни стоежи и невъзможността да преминат участъка от Виена до Братислава. Такива проблеми има и в района на Вахау, където реката е свободно течаща“, каза Цонев.

Търговските кораби също трудно се придвижват. До заседналия при Свищов кораб може да се стигне само с лодка, за да се доставят провизии на екипажа. Заради ниското ниво само една от русенските търговски компании е правила ремонти на два от корабите си. Бави се превозването и на товарите.

„Ние се опитваме да изпълняваме нашите търговски договори с цената на страшно много усилия и загуби някои път… Товарите са на поне 50% по-малки и самият транспорт става неефективен“, коменира Валентин Пашанов – ръководител отдел „Експлоатация на флота“.

Според специалистите една от причините за маловодието, което периодично се наблюдава през последните 40 години, се дължи на икономическата дейност в района на реката.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.