Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Хипнотизираща меланхолия с Баришников в България Четири биса за великия балетист

Д-р Десислава Кателиева: Трябва да се приеме стандарт за спешната медицина

Трябва да се приеме стандарт за спешна медицина, защото от март няма нормативен акт за спешните отделения. Настояваме да се направи реорганизация на дейността ни. Надяваме се да стартира център за обучение по спешна медицина и пациентите да разберат, че спешна помощ не е медицинска въобще, а за хора в застрашаващи състояние и когато екипите ни ходят на пациенти с хрема, ощетяваме хора, които може би им изтичат последни минути от живота. Това каза пред БНТ д-р Десислава Кателиева, председател на Националната асоциацията на работещите в спешна помощ.

Д-р Кателиева заяви още, че сред основни проблеми в медицината са заплащането, растящата агресия, която отблъсква медицинските лица и реализацията. „Много е трудно да работиш и да специализираш в спешна помощ едновременно.“, каза още тя.

Самата тя сподели, че е ставала жертва както на закъсняла линейка, така и на агресия в спешната помощ и не трябва да има пропаст между лекари и пациенти.

„Не трябва да има пропаст между нас и пациентите ни. Ние сме там да го правим, друг е въпросът какви са условията ни да го правим. Има проблем с организацията на дейността. Никой не е обучил колегите как да работят с триажни протоколи. Ако диспечера беше водил разговори с уплашените хора,присъствали на събитието до пристигане на екипа, нямаше да има такава ескалация на емоции. Проблеми със закъсняване на екипи има в цял свят, но по тази причина световната практика е помислила варианти да се помага и до пристигане на екипа. Ние имаме проблеми с как да прилагаме диспечерска помощ, триажни протоколи. Никой не може да каже къде трябва да са екипите.“

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.