„Евробарометър”: Според 81% от българите най-важната роля на жената е да се грижи за дома и семейството

81% от българите смятат, че най-важната роля на жената е да се грижи за дома и семейството, сочи ново проучване на „Евробарометър” за половото равенство в Европейския съюз.

В другия край на класацията са жителите на Швеция, от които едва 11% смятат, че това е най-важната роля на жената е да гледа семейството.

В целия Европейски съюз 54% смятат, че не това е най-важната роля на жената.

От друга страна, 81% от българите смятат, че най-важната роля на мъжа е да печели пари, в сравнение с Швеция, където едва 10% разсъждават по същия начин.

България попада и в челната четворка на общества, които смятат, че е по-вероятно жените да взимат решения, базирани на емоциите си – 83% са отговорили с „да”, което е равно на данните за Чехия и Словакия.

Спаред 62% от българите обаче е допустимо мъжете да плачат, но това не може да бъде Швеция, където 99% от населението са на същото мнение.

Според данните от изследването България е на първо място по полови стереотипи в ЕС.

64% от сънародниците ни пък са на мнение, че в политиката у нас е постигнато полово равенство. С най-висок процент в това отношение са отговорили жителите на Дания – 75%.

Любопитно е, че в другата крайност, на последно място, се намира Франция. Едва 32% от населението смята, че в политиката в страната е постигнато полово равенство. След тях са Унгария – 35%.

Българите отговорят положително и на въпроса дали има полово равенство в работната среда у нас – 67% са отговорили положително на този въпрос. В дъното класацията тук отново са французите, от които 29% смятат, че има полово равенство на работното място.

Намираме на второ място по данни когато става въпрос за постигането на полово равенство по високите позиции на компании и други организации. 62% от българите смятат, че това е постигнато, а на последно място отново са французите с 25%.

Повече от девет от 10 европейци са на мнение, че промотирането на равенство между половете е важно за демократичното общество, но едва 54% от всички участвали смятат, че има проблем с представянето на жените в медиите и рекламите в тяхната страна.

Според 39% представата, създавана от медиите за жените, трябва да бъде обсъдена.

На въпрос дали мъжете трябва да взимат активно участие в промотирането на равенството между половете на първите места са Швеция, Финландия и Испания. Ние се намираме почти в дъното на класацията, на шесто място отзад напред. След нас са Унгария, Латвия, Словакия, Литва и Чехия.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа