Европа и Америка се движат на девет скорости

Jeep Renegade

Неочаквано добра комбинация се получава, когато италианското се смеси с американското. Примери много. В музиката – Франк Синатра, Мадона. В киното – Роберт де Ниро, Франсис Форд Копола. В спорта – Роки Марчиано, Джо ди Маджо. Има ли смисъл от още изброяване? Всеки от вас ще се сети за някоя знаменитост с италианска кръв и американски паспорт. Дори пицата дължи днешната си популярност на факта, че в края на 19 век неаполитански имигранти започват да я предлагат в Ню Йорк и оттогава нейната консумация буквално „експлоадира“ първо в Щатите, а после по целия свят.

Поредният успешен продукт от съчетаването на нещо американско и нещо италианско е култовата офроуд марка Jeep. Познатият по цял свят щатски бранд от няколко години принадлежи на мощната италианска група Fiat и се намира в сериозен подем. Продажбите растат, моделите се увеличават и обновяват. Една от рожбите на брака по сметка между американци и италианци е Jeep Renegade. Лансираният през 2015 г. автомобил е първият Jeep, който се произвежда извън границите на САЩ (в заводи в Италия, Бразилия и Китай) и се предлага на пазарите в Европа, Северна и Южна Америка, Африка и Азия. Когато го погледнеш, разбираш – това е автентична американска кола. Когато го покараш, усещаш италианското в нея.

Renegade e компактен SUV със солидни офроуд възможности. Реално обаче това е автомобил с универсално приложение, който ще прекарва повече време върху асфалта в градска среда, отколкото сред природата. Собствениците му могат да бъдат спокойни, че ще разчитат на много надеждна техника и добра проходимост, когато падне големият сняг или се наложи да бродят в гората по лоши или никакви пътища.

По дизайна спор няма – това е Jeep отвсякъде. Изглежда здрав, внушителен и по-голям, отколкото е всъщност (дължината на каросерията е 4,26 м). Притежава типичната издадена предна броня, масивна радиаторна решетка с вертикални отвори, кръгли фарове и грубовати ъглови форми, които афишират готовността на тази машина да бъде експлоатирана безмилостно във всякакви условия. И макар че двигателите и платформата са италиански, американското двойно предаване и адаптираните към него ходова част и задвижващи системи правят Renegade съвсем различен автомобил от популярните европейски и азиатски „паркетни джипове“. Те по своята същност са малки градски коли с по-висока каросерия и облицовани с със защитна пластмаса калници и прагове. Ако направим аналог със света на музиката – това са изпълнителите на онези масови хитове, които изгряват и залязват за едно лято. Сред тях Renegade е като Джон бон Джоуви (поредният итало-американец), изпъкващ като по-твърд, по-мъжкарски и по-екшън герой с каубойски ботуши, филцова шапка и кожени панталони. Като човека от рекламата на „Марлборо“, поставен в сюжет на италиански уестърн.

Въпреки големите колела, високият клиренс (до 21 см) и сравнително късото междуосие от 2,57 м, автомобилът вози приятно по магистралата. Окачването е не толкова спортно, колкото комфортно с лежерното американско Easy-Rider усещане, което се допълва от удобните седалки с добра странична опора. Пътническата кабина е достатъчно просторна благодарение на кубичната форма на каросерията. Багажникът също е на ниво с обем от 351 л и възможност за увеличаване до 1297 л при сгъване на задните седалки. Използваните в интериора материали са от добро качество и ще отговорят на изискванията на европейските потребители, които в това отношение са по-взискателни от американците.

По техен вкус е и двигателната гама, съставена от ефективни и икономични модерни четирицилиндрови мотори с разумен работен обем до 2,0 л и технология на турбо пълнене. Мощността им варира от 110 до 170 конски сили, а най-пестеливият модел 1,6 MultiJet Diesel 4х2 изминава 100 км с 4,0 л гориво в смесен цикъл (по данни на производителя). Купувачите без необходимост от задвижване на четирите колела могат да изберат вариант с предно предаване. Но предимствата на най-добрите системи 4х4 в сегмента са многобройни и едно от тях е комбинацията с 9-степенната автоматична трансмисия. Renegade е първият автомобил в сегмента с тази комфортна и високотехнологична кутия, която следи температурата, скоростта и активирането на електронния контрол за стабилност, като предлага повече от 20 схеми за смяна на предавките съобразно пътните условия. Ето как Европа и Америка се движат в една кола на девет скорости.

Купувачите имат избор между две системи 4х4. Едната (Jeep Active Drive) е напълно автоматична и без намеса на водача преминава от задвижване на две към четири колела и обратно. Другата (Jeep Active Drive Low) осигурява предавателно число 20:1 при ниска скорост за наистина впечатляваща проходимост в офроуд. Тази система има и разширени възможности с асистент за спускане по наклон и система Select Terrain, при която водачът задава с превключвател до скоростния лост един от пет режима според настилката – автоматичен, за сняг, за пясък, за кал и за камъни. Като добавим защитеното дъно на каросерията, късите надвеси и отлични възможности за атака на наклон, виждаме как Renegade се превръща от един компактен SUV модел в най-добрия офроудър в своята категория. Истински Jeep!

 

Модерна електроника помага на водача

Освен впечатляващите системи 4х4 и режимите за движение по различни настилки, Jeep Renegade разполага с богат набор електронни „помощници” за водача. В оборудването за нивата Limited и Trailhawk влиза цветен 7-инчов дисплей с богата гама опции за персонализиране, който осигурява изображението и от камерата за заден ход. Навигацията е илюстрирана с модерни 3D карти. Jeep предлага също двузонов климатроник, USB и Bluetooth връзка, темпомат, асистенти за паркиране и за движение в избраната лента.

При хубаво време може да се шофира и под открито небе благодарение на подвижните панели на покрива с електрическа функция за накланяне и плъзгане.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили