Нови коли за скиорите Радослав Янков, Алберт Попов и Владимир Зографски ще карат Audi Q5

Джип отнесе светофар в столичния кв. Овча купел

Борисов присъства на първото заседание на лидерите на ЕНП, ръководено от новия президент Доналд Туск

Хиляди алжирци излязоха на протест срещу провеждащите се президентски избори

БАБХ ще взема проби на всяка пратка с птиче месо и субпродукти с произход Полша, предназначени за България

Топлофикация Русе плаща 80 000 лв. обезщетение на жена, паднала в изкоп с вряла вода

Комисар Венелин Младенов е новият началник на „Пътна полиция“ в Пловдив

Арестуваха пловдивски антимафиот за търговия със стоки менте

Рекордни 19 номинации за „Треньор №1“

Президентът Радев: България високо цени приноса на Суверенния Малтийски орден за отстояване на хуманизма и солидарността

Елизабет Втора купи подаръци за персонала на Бъкингамския дворец

Мега турнирът на УЕФА

Пожар избухна на руския самолетоносач „Адмирал Кузнецов“, пострадалите са десет

Шофьор загина след катастрофа Блъснал го пиян водач на микробус

Полицията задържа извършители на въоръжени грабежи от магазини

Европа отряза „зелените“ за Кресна Комисията по петициите в Европарламента затвори подписката на „еколозите“ срещу магистрала „Струма“

Председателката на Комисията Долорес Монсерат (в средата) заяви, че очевидно има мнозинство в защита на „Струма“ и без да подлага казуса на гласуване затвори подписката.

Радан Кънев от „Демократична България“ не присъства на заседанието

Всички български евродепутати в залата се обединиха в защита на аутобана

Комисията по петициите в Европейския парламент затвори петицията на „зелените“ срещу изграждането на автомагистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле.

В залата всички присъстващи български евродепутати се обединиха в защита на аутобана. А Радан Кънев от „Демократична България“, който придвижи петицията в ЕП и я защитаваше дори не присъства на заседанието – вместо него там бяха трима природозащитници, които се представиха като коалиция „Да спасим Кресненското дефиле“.

Дебатът за петицията започна малко след 17:10 българско време. Първо бе дадена думата на вносителите на петицията – Димитър Василев – Велин и Десислава Стоянова. Двамата опитаха да заблудят членовете на Комисията по петициите как магистрала през пролома ще унищожи природата в него. Именно с това твърдение „еколозите“ повече от 10 години спираха изграждането на участъка от магистралата край Кресна. Но твърденията на „природозащитниците“ бяха оборени.

Думата взе Аурелио Сесилио от Генералната дирекция „Регионална и градска политика“ в ЕК. Той разясни, че Европейската комисия е в непрестанна комуникация с българските власти относно АМ „Струма“ и до 15 януари трябва да се реши какво еврофинансиране ще отпусне Брюксел за аутобана в района на дефилето.

Впоследствие един след друг се изказаха българските евродепутати Андрей Новаков, Ангел Джамбазки, Илхан Кючук Андрей Слабаков, Емил Радев, Александър Йорданов. Те опровергаха „зелените“ и настояха петицията да бъде затворена и ЕП повече да не се занимава с този казус.

„От 2010 до 2019 година в съществуващия пътен участък през пролома при 531 тежки катастрофи живота си са изгубили 235 души – по 27 на година, по двама на месец“, обяви Андрей Новаков и настоя, че АМ „Струма“ трябва да бъде довършена. Той бе подкрепен от колегите си.

„Никога не трябва да забравяме, че човекът е част от биоразнообразието. В тези 15 километра през пролома в момента най-застрашеният вид са хората – те умират там“, каза Андрей Слабаков.

„За последните години са обсъдени над 20 варианта на магистралата край Кресна и този, който дискутираме, е най-екологично щадящият“, потвърди Ангел Джамбазки.

Емил Радев, Илхан Кючук и Александър Йорданов подкрепиха колегите си. Това направиха и почти всички евродепутати от Комисията по петициите. Затова председателката на Комисията Долорес Монсерат заяви, че очевидно има мнозинство и без да подлага казуса на гласуване затвори подписката.

Така случаят за ЕП е приключен и остава българските власти и Европейската комисия да постигнат съгласие за финансирането от Брюксел.

Изказванията

Ето какво казаха вносителите представителите на „зелените“ и българските евродепутати по време на дебата в Комисията по петициите:

Андрей Новаков, ГЕРБ/ЕНП:

След редица протести на еколози плановете за изграждане на магистралата бяха направни спрямо всички европейски изисквания. Трази магистрала трябва да я има. Защото от 2010 до 2019 година даннните са следните при 531 тежки ПТП-та 235 души са загинали. По 27 на година, по двама на месец. Не знам какво още трябва да стане, за да се построи магистралата. Основното искане на зелените е да няма магистрала в дефилето. Призовавам петицията да бъде затворена.

Ангел Джамбазки, ВМРО/ЕКР:

Тази петиция трябва да бъде еднозначно затворена. Тя се използва за политически натиск в България и за натиск върху ЕК. Този път е от българския национален интерес, както и европейски. По него пътуват стотици хиляди европейски граждани. Тези хора минават през това дефиле – стават задръствания, катастрофи. А на проекта се пречи, защото крайният срок е 2024 г. Прави се всичко възможно проектът да бъде спрян, за да не бъде финансиран от ЕК. Всички административни, правни и съдебни процедури в България са спазени и категорично е доказано, че проектът не нарушава българските и европейските закни. Направени са 20 варианта за 20 години и това е проектът, който най-много щади природата. В самата петиция има много неверни неща – хората, които са ги писали, не са заблудени, а са искали да ни излъжат.

Андрей Слабаков ВМРО/ЕКР:

Има едно писмо, аз съм го представил – то е в защита на проекта и е подписано от 17 екоорганизации в България. Те искат да се построи „Струма“. Не знам зад петицията колко организации има.

Никога не трябва да забравяме, че човекът е част от биоразнообразието. В тези 15 километра са застрашени хората. Няма друго такова място в ЕС, където да стават толкова катастрофи. Идеята на „еколозите“ да се изкара горе на платото цялата магистрала е турбонеекологична – ще се влезе в поне в 12-14% от Натура 2000.
След затварянето на петицията Слабаков написа във фейсбук: Само преди минути успяхме да спрем петицията на отровнозелените срещу изграждането на магистрала „Струма“! Петиция, която щеше да коства на всяко българско семейство близо по 2000 лв. Благодаря на всички български евродепутати, които подкрепиха националния интерес!

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.