Ранената полицайка – фен на “Левски”

Без виновен за първото футболно убийство

На 20 април 2018 да почерпят

Лекар, обвинен за смъртта на поп певеца Принс, ще плати 30 000 долара глоба

Изявление на президента Румен Радев след заседание на КСНС на тема „Актуални рискове и заплахи за националната сигурност на Република България. Състояние на Въоръжените сили. Необходими мерки“

Корнелия Нинова: Предложих в модернизацията на армията да се включат Българската отбранителна индустрия и бизнеса

Прессекретариатът на президента срещу Цветан Цветанов: Прокарвал ли е Радев становище срещу НАТО на КСНС

Министър Красимир Каракачанов: Очакваме над 130 млн. лева за отбрана до 2019 г.

Пентагонът: Сирийското правителство запазва ограничена възможност за химическо нападение в бъдеще

Пази ни армия без хора и техника Войникът получава по-ниска заплата от шофьор в градския транспорт

Иракчанка опита да влезе в Румъния с чужд британски паспорт, закупен в България

Пишат как се започва бизнес Въвеждат електронни обществени поръчки

Министър Ангелкова: Това лято очакваме значителен растеж на чуждестранните туристи

ЦСКА в кубчето на Рубик

Мутри изнудили баба да пренася кокаин Банда от 7 врачани вече е зад решетките, един от тях бил беглец от правосъдието

Евростат: 418 коли се падат на 1000 жители в България Най-много са автомобилите на възраст над 20 години

Снимка: БУЛФОТО

Малко над 400 леки автомобила се падат на 1000 жители в България, сочат данни от анализ на Евростат за наличието на стари коли и купуването на нови автомобили в ЕС през 2015 г.

Според анализа, броят на автомобилите в България се увеличава с по около 100 коли на година. През 2011 г. автомобилите у нас са били малко над 2,7 милиона, през 2012 – 2,8 милиона, през 2013 – 2,9 милиона, през 2014 – 3 милиона и през 2015 г. малко над 3,1 милиона броя автомобила.

Броят на закупените от българите нови леки коли е сравнително нисък в сравнение с вноса на автомобили “втора употреба”. През 2016 г. у нас са били продадени 26 370 нови автомобила, през 2015 г. – 23 000, през 2014 г. – 20 356, през 2013 г. – 19 352 броя.

Към момента у нас най-много на брой са автомобилите на възраст над 20 години – над 1,7 млн. броя. Най-голям е броят и на автомобилите с бензинови двигатели – над 1,8 млн. броя, дизеловите автомобили са 1,6 млн. броя, а останалите коли са на газ или хибридни.

Страната ни е и на едно от последните места в ЕС по брой на електроавтомобили – средно на 20 хиляди автомобила се пада по 1 кола с електрозадвижване. През 2013 г. у нас е имало 123 електромобила, през 2016 г. техният брой е достигнал малко над 320 броя.

Сравнително нисък е и броят на автомобилите, ползващи комбинация от бензинов двигател и електромотор – 1862 броя. В момента у нас се предлагат 18 вида електроавтомобили от различни марки, като цената им варира от 35 000 – до 100 000 евро.

Най-много автомобили – над 660 броя на 1000 души население са регистрирани в Люксембург, сочат данните от Евростат. Други страни-членки на ЕС, които са силно моторизирани, са Малта – 634 автомобила на 1000 души, Италия – 610 коли, Финландия – 600 коли и Кипър – 590 коли на 1000 души население. По този показател най-нисък е делът на регистрираните автомобили на 1000 души в Румъния – едва 261, Унгария – 325 и Латвия – 345.

Предпочитанията за това, дали нов лек автомобил трябва да се задвижва от бензинов или дизелов двигател, варира в различните държави-членки на ЕС. В около две трети от държавите-членки, за които има налични данни, регистрациите на нови леки пътнически автомобили, задвижвани от дизелови двигатели, надхвърлят броя на новите автомобили, задвижвани с бензин. Най-висок процент нови дизелови автомобили е регистриран в Хърватия – 75 на сто от всички автомобили там, Литва – 74 на сто и Ирландия – 70 на сто от всички продадени нови автомобили са били с дизелов двигател.

Значително нараства в някои страни-членки на ЕС и броят на автомобилите, задвижвани с алтернативни горива – така например най-голям ръст е отчетен в Италия – близо 15 на сто, Норвегия – 12 на сто, Полша – 8 на сто и др. Една от причините за това е разнообразието от правителствени стимули за стимулиране на дела на автомобилите с по-ниски въглеродни емисии. Тези стимули включват данъчни облекчения, субсидии или специфични привилегии като достъп до ленти, запазени за обществен транспорт, безплатен паркинг и др.

Най-много автомобили с над 20-годишна възраст има в Полша – 33 на сто, Естония – 26 на сто и Латвия – 22 на сто. Страни, които имат регистриран най-висок дял от нови автомобили на възраст от 1 до 2 години, са Люксембург – 33 на сто, Белгия и Ирландия – по 20 на сто и Австрия – 18 на сто.

В ЕС през 2015 г. са били продадени около 15 млн. нови автомобила, като рекордът по продажби през 2007 – над 16 млн. нови автомобила, все още не е достигнат, отбелязва европейската статистика.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.