Един педал управлява всичко

Пробегът със заредена батерия достига 378 км

Изглежда неизбежно. Електричеството ще измести петрола като източник за енергия в автомобилите. Двигателите с вътрешно горене ще изчезнат, на тяхно място ще работят компактни, тихи и екологични електромотори, а бензиностанциите ще се превърнат в електростанции.  Въпросът е кога ще се случи това и как ще промени живота на хората. Второто поколение Nissan Leaf показва колко бързо напредват и се развиват технологиите в тази посока.

Когато иде реч за електромобили, Nissan Leaf поставя стандартите. Това е най-продаваната кола на ток в историята. От лансирането на първата генерация през 2010 г. до днес са пласирани близо 300 000 екземпляра, като най-активни са купувачите в САЩ и Япония. Новият модел е претърпял солидни подобрения – движи се по-бързо, изминава по-дълъг пробег с едно зареждане, притежава функция за полуавтономно пътуване и изглежда много по-добре.

378 - това е най-важното число в характеристиките на Nissan Leaf. До 378 км пробег с едно зареждане на батериите е много сериозно постижение в сравнение с досегашния Leaf, който изминава 250 км. Конструкторите са увеличили прехода с 51% и капацитета на батерията от 30 на 40 киловатчаса, без изобщо да увеличават размера им. Простите сметки показват, че с нарастването на капацитета на батерията с една трета пробегът нараства значително повече от една трета. Преди края на 2018 г. трябва да бъде готов по-мощният E+ вариант на Leaf с 60-киловатчасова батерия, който ще изминава поне 500 км.

Подобрената енергийна плътност на литиево-йонния акумулаторен пакет оптимизира зарядния процес. При включване в обикновен контакт от електрическата мрежа батерията се пълни на 100% за 16 часа. Времето намалява до 8 часа при използване на АС-устройства, а функцията за бърз заряд позволява на батерията да акумулира ток до 80% от капацитета си за 40 минути.

Инженерите са преработили не само източника на енергия, но и цялата задвижваща система. Новият електромотор вече разполага с мощност от 150 конски сили (досега 110). Въртящият момент също е повишен от 250 на 320 Nm, което неминуемо води до по-добра динамика. Тежащият 1535 кг електромобил ускорява за 7,9 секунди от 0 до 100 км/ч, а досега бяха нужни 11,5 секунди. Максималната скорост остава непроменена – ограничена по електронен път на 144 км/ч. С подобни характеристики Leaf задоволява потребностите на голяма част от водачите. Специално трябва да се акцентира специално върху стремителния спринт, характерен само за електрически коли без скоростни кутии и превключване на предавки.

Новият модел предлага не само по-добро представяне на пътя, но и повече удобства за собствениците. Каросерията е пораснала само с 4 см на дължина до 4,48 см, но обемът на багажника е увеличен от 370 на 435  л, без да се променя междуосието от 2,70 м. По този начин колата става по-практична за всекидневна употреба. По-красива е и отвън със своя елегантен профил, целеустремен външен вид, контрастните детайли по каросерията и LED-фаровете с форма на бумеранг. Интериорът е изцяло нов – футуристичен и функционален едновременно. На предпремиерата в България новият Leaf бе показан в изпълнение за японския пазар с десен волан, както виждаме автомобила на снимките. Усещането в купето е за качествена изработка и спокойна атмосфера зад затъмнените задни стъкла. Цветен TFT дисплей с диаметър 7 инча информират за основните функции на борда, голяма част от които са познати от другите модели в гамата на Nissan. Чрез приложение за смартфони собственикът може да следи постоянно заряда на батерията, да открие най-близката зарядна станция и предварително да настрои температурата на климатичната инсталация в купето.

Пазарното лансиране на Leaf ще се случи в началото на идната година. Тогава в реални условия ще проличи как работят революционните технологични системи на Nissan. Една от тях е иновативният e-Pedal. Той позволява на водача да извършва управлението само с педала на газта – потегляне, ускорение, намаляване и спиране. Когато шофьорът вдигне крак от педала, се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, а при намаляването на скоростта се акумулира енергия в батерията. По този начин може да се спира в 90% от ситуациите. Колата има и конвенционален педал за спирачки, който се използва тогава, когато е необходимо рязко спиране. Без нужда от агресивно промяна на темпото Leaf може да бъде шофиран само с един педал, с което отваря нова страница в автомобилостроенето.

Паркирането се извършва автоматично

Усъвършенстваната електроника на второто поколение Nissan Leaf разширява възможностите на адаптивния темпомат. Той вече се нарича Pro Pilot  и контролира спирането, ускорението и кормилното управление, за да подпомогне водача при движение в една лента в задръстване или на магистрала. При бавно движение на колоната електромобилът сам намалява скоростта или спира изцяло, а след това възобновява следването на колата отпред.

Друга иновативна функция е Pro Pilot Park, която улеснява паркирането. Чрез нея се осъществява прецизно автоматично паркиране, без водачът да извършва никакви действия. На практика Leaf автономно се настанява на набелязаното паркомясто.

Новият Leaf е оборудван с най-новите технологии на Nissan за безопасност, обединени в пакета Safety Shield. Това число влизат аварийната спирачка, предупреждението за обекти в мъртвата зона, при напускане на платното и при напречен трафик на заден ход.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили