Вълшебна кутия Новият модел на Citroen е пълен с изненади

Три наземни паркинга изграждат до края на септември в „Младост“

Най-малко 14 пострадаха при инцидент на концерт на „Бекстрийт бойс”

Британският министър за Брекзит отива в Брюксел за нови преговори с Мишел Барние

Израел закрива пропускателния пункт за пешеходци с Ивицата Газа

Обвиниха в опит за убийство мъжа, врязал кола в хора до парламента в Лондон

В Саудитска Арабия започва хаджът – годишното мюсюлманско поклонение

Дмитрий Песков: Политизирането на „Северен поток-2“ е неправилно

Путин направил три сватбени подаръка на австрийската външна министърка

Трус с магнитуд 8.2 в Тихия океан

Путин и Меркел обсъдиха Украйна, Сирия, „Северен поток-2“ и иранския ядрен въпрос

Нов трус от 6.2 по Рихтер удари индонезийския остров Ломбок

Пожар избухна в борова гора над Карлово

Задържаха 60-годишен мъж, застрелял младеж след спор за велосипед

Кои зодии са психопати

Един педал управлява всичко Пробегът със заредена батерия достига 378 км

Изглежда неизбежно. Електричеството ще измести петрола като източник за енергия в автомобилите. Двигателите с вътрешно горене ще изчезнат, на тяхно място ще работят компактни, тихи и екологични електромотори, а бензиностанциите ще се превърнат в електростанции.  Въпросът е кога ще се случи това и как ще промени живота на хората. Второто поколение Nissan Leaf показва колко бързо напредват и се развиват технологиите в тази посока.

Когато иде реч за електромобили, Nissan Leaf поставя стандартите. Това е най-продаваната кола на ток в историята. От лансирането на първата генерация през 2010 г. до днес са пласирани близо 300 000 екземпляра, като най-активни са купувачите в САЩ и Япония. Новият модел е претърпял солидни подобрения – движи се по-бързо, изминава по-дълъг пробег с едно зареждане, притежава функция за полуавтономно пътуване и изглежда много по-добре.

378 – това е най-важното число в характеристиките на Nissan Leaf. До 378 км пробег с едно зареждане на батериите е много сериозно постижение в сравнение с досегашния Leaf, който изминава 250 км. Конструкторите са увеличили прехода с 51% и капацитета на батерията от 30 на 40 киловатчаса, без изобщо да увеличават размера им. Простите сметки показват, че с нарастването на капацитета на батерията с една трета пробегът нараства значително повече от една трета. Преди края на 2018 г. трябва да бъде готов по-мощният E+ вариант на Leaf с 60-киловатчасова батерия, който ще изминава поне 500 км.

Подобрената енергийна плътност на литиево-йонния акумулаторен пакет оптимизира зарядния процес. При включване в обикновен контакт от електрическата мрежа батерията се пълни на 100% за 16 часа. Времето намалява до 8 часа при използване на АС-устройства, а функцията за бърз заряд позволява на батерията да акумулира ток до 80% от капацитета си за 40 минути.

Инженерите са преработили не само източника на енергия, но и цялата задвижваща система. Новият електромотор вече разполага с мощност от 150 конски сили (досега 110). Въртящият момент също е повишен от 250 на 320 Nm, което неминуемо води до по-добра динамика. Тежащият 1535 кг електромобил ускорява за 7,9 секунди от 0 до 100 км/ч, а досега бяха нужни 11,5 секунди. Максималната скорост остава непроменена – ограничена по електронен път на 144 км/ч. С подобни характеристики Leaf задоволява потребностите на голяма част от водачите. Специално трябва да се акцентира специално върху стремителния спринт, характерен само за електрически коли без скоростни кутии и превключване на предавки.

Новият модел предлага не само по-добро представяне на пътя, но и повече удобства за собствениците. Каросерията е пораснала само с 4 см на дължина до 4,48 см, но обемът на багажника е увеличен от 370 на 435  л, без да се променя междуосието от 2,70 м. По този начин колата става по-практична за всекидневна употреба. По-красива е и отвън със своя елегантен профил, целеустремен външен вид, контрастните детайли по каросерията и LED-фаровете с форма на бумеранг. Интериорът е изцяло нов – футуристичен и функционален едновременно. На предпремиерата в България новият Leaf бе показан в изпълнение за японския пазар с десен волан, както виждаме автомобила на снимките. Усещането в купето е за качествена изработка и спокойна атмосфера зад затъмнените задни стъкла. Цветен TFT дисплей с диаметър 7 инча информират за основните функции на борда, голяма част от които са познати от другите модели в гамата на Nissan. Чрез приложение за смартфони собственикът може да следи постоянно заряда на батерията, да открие най-близката зарядна станция и предварително да настрои температурата на климатичната инсталация в купето.

Пазарното лансиране на Leaf ще се случи в началото на идната година. Тогава в реални условия ще проличи как работят революционните технологични системи на Nissan. Една от тях е иновативният e-Pedal. Той позволява на водача да извършва управлението само с педала на газта – потегляне, ускорение, намаляване и спиране. Когато шофьорът вдигне крак от педала, се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, а при намаляването на скоростта се акумулира енергия в батерията. По този начин може да се спира в 90% от ситуациите. Колата има и конвенционален педал за спирачки, който се използва тогава, когато е необходимо рязко спиране. Без нужда от агресивно промяна на темпото Leaf може да бъде шофиран само с един педал, с което отваря нова страница в автомобилостроенето.

Паркирането се извършва автоматично

Усъвършенстваната електроника на второто поколение Nissan Leaf разширява възможностите на адаптивния темпомат. Той вече се нарича Pro Pilot  и контролира спирането, ускорението и кормилното управление, за да подпомогне водача при движение в една лента в задръстване или на магистрала. При бавно движение на колоната електромобилът сам намалява скоростта или спира изцяло, а след това възобновява следването на колата отпред.

Друга иновативна функция е Pro Pilot Park, която улеснява паркирането. Чрез нея се осъществява прецизно автоматично паркиране, без водачът да извършва никакви действия. На практика Leaf автономно се настанява на набелязаното паркомясто.

Новият Leaf е оборудван с най-новите технологии на Nissan за безопасност, обединени в пакета Safety Shield. Това число влизат аварийната спирачка, предупреждението за обекти в мъртвата зона, при напускане на платното и при напречен трафик на заден ход.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.