Корнелия Нинова: ГЕРБ и „Обединени патриоти“ претърпяха провал в интеграцията на ромите

Газпром ще започне да строи инфраструктура в Сърбия за „Турски поток“

Баща и син загинаха от късо съединение в дома си

Броят на убитите при атентата в Богота достигна 21

Повече мощност за електромобил №1 Nissan Leaf разполага с 217 конскти сили и изминава 385 км

Григор Димитров се класира за осминафиналите на Australian Open

Скръбна вест! Отиде си Иван Вуцов

Министър Петков: Хората с увреждания, които досега не са получавали месечна добавка, трябва да подадат заявление затова до края на януари

60% от всички известни видове кафе може да изчезнат в близко бъдеще

Захариева: Страната ни има интерес от визитата на Путин в Сърбия Външният ни министър заяви, че руският президент има покана за посещение у нас

Как извънземните коментирали „Пловдив – европейска столица на културата“?

Стефан Софиянски предлага нова Конституция От 2007 г. сме член на ЕС и трябва да градим по нов начин нашите обществени отношения, заяви бившият кмет на София

От Белия дом официално съобщиха, че Тръмп няма да участва в Световния икономически форум в Давос

Евростат: На 100 хиляди българи се падат 64 общопрактикуващи лекари

Португалия открива специални коридори на летищата си за британците

Екоорганизации бавят мащабната реконструкция на Околовръстното шосе на Пловдив Изграждането на локалните платна ще оскъпи пътя до Асеновград с 20 млн. лв.

Мащабният проект за реконструкция и разширение на Околовръстното шосе на Пловдив се бави от екоорганизации, които го обжалват във Върховния административен съд (ВАС) и едва след като приключи тази процедура, процесът може се отпуши и да започне работа. Това стана ясно на брифинг в областната администрация, на който присъстваха губернаторът на Пловдив Здравко Димитров, шефът на АПИ Дончо Атанасов и проектанти.

5pl4003-1Проектът е приоритет и на правителството, и на АПИ, но и за Околовръстното шосе ще има проблем с локалните платна и отчуждителните процедури на частни имоти и от двете страни на пътя. Той ще е с габаритите на трасето Асеновград – Пловдив. Според експерти и строители проектът за Околовръстното шосе ще се оскъпи с близо 50 млн.лв., ако се реализират подобренията и локалните платна. Тяхното изграждане в отсечката Пловдив-Асеновград пък ще струва 20 млн.лв. върху проекта на стойност от 24,5 млн.лв., но там разстоянието е по-малко в сравнение с Околовръстното шосе, което трябва да бъде разширено чак до автомагистрала „Тракия” и пътят да стане високоскоростен.

„И за Околовръстното шосе има проблем с локалните платна. По принцип те са задължения на общините и стоят като основен проблем пред тях, но държавата би могла да помогне с процесите на отчуждаване, за да може реализацията на проекта да е единна. Има тежки проблеми около жп линията на КЦМ, както има и тежки и сложни инженерни мрежи“, описа ситуацията шефът на АПИ Дончо Атанасов. Финансирането на разширението на Околовръстния път по всяка вероятност ще е с пари от ТОЛ системата, когато тя реално заработи и започне да носи приходи в държавната хазна.

Добрата новина е, че ако хубавото време се запази, разширението на пътя Пловдив-Асеновград ще бъде завършено предсрочно още до края на 2017 г., макар че по план и график това трябва да стане чак през есента догодина. Първата част от реконструкцията обаче ще стане без локалните платна, чието проектиране няма да забави ремонта, тъй като двата процеса ще вървят паралелно.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.