Пентагонът подкрепи решението на Тръмп да покани Путин в САЩ

Протестиращите в Шарково се разграничиха от политическите партии

Голям залък Какво обичат да си похапват световните лидери

Близо 240 преселници без документи задържаха в Турция

Премиерът Борисов откри „Арена Шумен“ (СНИМКИ) През август стартира "Хемус" от Белокопитово до Търговище

ВМРО чества в Смилево годишнината от Илинденското въстание

Руските балерини отслабвали с бяло вино

„Арена Шумен“ – впечатляваща архитектура и функционалност

И днес не взеха втора проба за чума в Болярово

Гръцка туристка падна от лифта в Драгалевци, няма опасност за живота й

Протести в Австралия заради мерките срещу нелегалната имиграция

Нови случаи на африканска чума по свинете в Румъния

Откриха следи от аварията във Фукушима в калифорнийско вино

Щракнете перфектното селфи час преди залез Дръжте телефона на нивото на лицето или малко по-нагоре, никога отдолу

Али Хаменей: Преговорите с Вашингтон ще бъдат очевидна грешка

Екоорганизации бавят мащабната реконструкция на Околовръстното шосе на Пловдив Изграждането на локалните платна ще оскъпи пътя до Асеновград с 20 млн. лв.

Мащабният проект за реконструкция и разширение на Околовръстното шосе на Пловдив се бави от екоорганизации, които го обжалват във Върховния административен съд (ВАС) и едва след като приключи тази процедура, процесът може се отпуши и да започне работа. Това стана ясно на брифинг в областната администрация, на който присъстваха губернаторът на Пловдив Здравко Димитров, шефът на АПИ Дончо Атанасов и проектанти.

5pl4003-1Проектът е приоритет и на правителството, и на АПИ, но и за Околовръстното шосе ще има проблем с локалните платна и отчуждителните процедури на частни имоти и от двете страни на пътя. Той ще е с габаритите на трасето Асеновград – Пловдив. Според експерти и строители проектът за Околовръстното шосе ще се оскъпи с близо 50 млн.лв., ако се реализират подобренията и локалните платна. Тяхното изграждане в отсечката Пловдив-Асеновград пък ще струва 20 млн.лв. върху проекта на стойност от 24,5 млн.лв., но там разстоянието е по-малко в сравнение с Околовръстното шосе, което трябва да бъде разширено чак до автомагистрала „Тракия” и пътят да стане високоскоростен.

„И за Околовръстното шосе има проблем с локалните платна. По принцип те са задължения на общините и стоят като основен проблем пред тях, но държавата би могла да помогне с процесите на отчуждаване, за да може реализацията на проекта да е единна. Има тежки проблеми около жп линията на КЦМ, както има и тежки и сложни инженерни мрежи“, описа ситуацията шефът на АПИ Дончо Атанасов. Финансирането на разширението на Околовръстния път по всяка вероятност ще е с пари от ТОЛ системата, когато тя реално заработи и започне да носи приходи в държавната хазна.

Добрата новина е, че ако хубавото време се запази, разширението на пътя Пловдив-Асеновград ще бъде завършено предсрочно още до края на 2017 г., макар че по план и график това трябва да стане чак през есента догодина. Първата част от реконструкцията обаче ще стане без локалните платна, чието проектиране няма да забави ремонта, тъй като двата процеса ще вървят паралелно.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.