Задържаха босненски гражданин за контрабанда на 5,5 т. прекурсор за производство на хероин

„Миса Криола” ще прозвучи под диригентската палка на митрополит Киприан

Шофьор пострада след удар в дърво

Отмениха около 170 полета на летището във Франкфурт заради снеговалеж

Скарлет и Колин Джост се показаха заедно

ВТУ и Башкирския университет договарят обучение на студенти и докторанти на разменни начала

Простреляха 43-годишен мъж в колата му в София

ТИР помля мантинела на „Хемус“

Шуменка се задуши в апартамента си

“Последните джедаи” със 105 милиона долара за един ден Очакванията са за поне 1,5 милиарда долара глобални приходи

Въоръжени лица нападнаха тренировъчен център в Кабул

Ангела Меркел се среща с близки на жертвите от атентата на Коледния базар в Берлин

Агенция по вписванията: Всички сдружения с активна дейност трябва да се пререгистрират още сега

Цецка Цачева: Парламентът бламира проекта на правителството по отношение на подписаните сигнали за корупция

Възстановиха електрозахранването на летището в Атланта, но хиляди полети все още са отменени

Експерти поискаха досието на тунел „Ечемишка“ да стане публично

Снимка: Труд, Архив

Досието за безопасността на тунел „Ечемишка“ на автомагистрала „Хемус“ да стане публично, поискаха експерти на пресконференция.
Преди да стане ясно кой точно е виновен за инцидента в тунела, трябва да се отговори на няколко въпроса, смята председателят на УС на сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност“ Димитър Ганев.

Той попита има ли определен служител по безопасността на тунели и кой е той, има ли доклади на този служител, какво пише в тях, има ли назначено специализирано звено за инспекция на тунела, какви проверки е правило то, има ли негови доклади.

Той поиска да бъде оповестен и договора с фирмата за поддържане на тунела – „Автомагистрали“ ЕАД. Ганев уточни, че тунелите по републиканските пътища се управляват от съответните областни управления на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Преглеждайки пирамидата на отговорностите, нещата тръгват от министъра на регионалното развитие и благоустройството, не от сегашния, а от предишния, заяви Ганев. Според него ръководството на АПИ не може да взима решения без знанието и на министъра.

Инж. Йонко Иванов, председател на УС на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, изрази съмнение, че има изготвено досие за безопасността на тунела.

Според експертите трябва да има видео наблюдение в тунелите. Те смятат, че е необходим и изцяло нов Закон за движение по пътищата. Експертите призоваха политиците да се изготви и национален план за пътна безопасност. Димитър Ганев заяви, че държавата е абдикирала от политиката по безопасност на пътя и всичко е стоварено на главата на шофьорите – увеличават се таксите, увеличават се и глобите. / БНТ

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.