Продължава издирването на момчето, което изчезна в Дунав

На 20 юни 2019 да почерпят

Луис Енрике напусна националния отбор на Испания

САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

Данъци и осигуровки за обезщетение след уволнение

Експерти по „Хитрино“: Скоростта основно повлияла за дерайлирането

Снимка: Цветелина Георгиева

Дерайлирането на влака-убиец в шуменското село Хитрино на 10 декември 2016 г. е следствие на изместване на релсо-траверсовата скара, а за това основно е повлияла неговата скорост. Това обявиха двама експерти от ВТУ „Тодор Каблешков“ по време на тричасово заседание на Окръжен съд-Шумен в сряда. През цялото време беше обсъждана тяхната комплексна специализирана съдебно-техническа експертиза на жп.пътя в района на стрелки 1 и 5, и на финала съдът я прие. Постанови на проф.Майя Иванова и Коста Костов да бъдат изплатени общо над 5 500 лв. възнаграждения.

Адвокатите на двамата обвиняеми машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков поискаха време, за да се запознаят с нормативната уредба, използвана от вещите лица и да направят доказателствени искания. Затова заседание ще има в четвъртък.

По думите на експертите, при движение с 50 км/ч устойчивостта на жп.пътя не е била застрашена, при 60 км. обаче, има условия за нарушаване на устойчивостта срещу напречно изместване на железния път, т.е. граничната безопасна скорост е 60 км/ч. Във фаталния участък е имало ограничение от 40 км., а е известно, че по констатации на експерти в обвинителния акт влаковата композиция се е движела със 78 км/ч. В съдебната зала в сряда беше изрично зададен въпросът „тази скорост оказва ли допълнителен натиск върху устойчивостта на релсите?“ и отговорът на експертите беше утвърдителен.

Иначе по думите им, състоянието на жп.пътя през 2016 г. е било по-добро, отколкото през 2018 г., когато са правили детайлни проучвания. Отклоненията обаче, са в рамките на допустимото.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.