Румен Радев: Очаквам политика, чиито грешки да не се изкупуват с оставки

КЗК забрани сделките за ЧЕЗ и за Нова телевизия

Тежка катастрофа с патрулка край Варна (ВИДЕО) Няма данни за сериозно пострадали хора

Няма пострадали българи при изригването на вулкана на Хаваите

БАБХ превежда още 61 хил. лв. обезщетения за фермери от Странджа и Крайново

Европейският съюз ще „отмъсти“, ако Доналд Тръмп наложи „катастрофални“ мита за вноса на автомобили

Тримата задържани надзиратели пускали автокрадец от Варненския затвор срещу пари

Тръмп: Черна гора може да вкара НАТО в Трета световна война

Президентът Радев от „Граф Игнатиево“: Ще ми се да вярвам, че българските авиатори скоро ще имат нови и модерни самолети

БМВ удари 5-годишно дете в Пловдив, момчето е в болница със счупен крак

Столични полицаи задържаха 18-годишен дилър на наркотици и трима негови клиенти

Закриват 11 прокуратури в страната

Министър Каракачанов: Кретенизъм е да обясняваш за тайна политика за изселване на населението от Странджа, за да се заселят мигранти

Започват изследвания за наличие на трихинелоза и Африканска чума по дивата свиня у нас

БАБХ: Открито е вторично огнище на чума по овце и кози в Болярово

Екстремен баварец с 460 коня

Баварските моторни заводи продължават да създават машини, които „улучват” точно в сърцето автомобилните ценители. Поредната „стрела” с марката BMW е безкомпромисното спортно купе M4 CS. Това е изключителна кола, но не най-бързата от Серия 4. Абсолютен шампион по скоростни качества остава M4 GTS с уникалните си характеристики – 500 конски сили, 600 Nm, 305 км/ч. Цялата продукция от 700 екземпляра M4 GTS е безнадеждно разпродадена, въпреки че един брой струва към 150 000 евро. Сега BMW слиза едно стъпало по-надолу и лансира (почти) идентичен автомобил, който се нарежда на второ място по бързина сред М „четворките” и е по-изгоден с около 32 000 евро.

Разликата между М4 GTS и М4 CS не е голяма, но не е само в буквите. С този автомобил BMW въвежда ново означение в М гамата. Над базовите М модели се позиционират мощните версии с пакета Competition. Едно ниво по-нагоре са CS моделите, а върхът е запазен за GTS. По отношение на динамиката разликата между вариантите на М4 се измерва в някакви десети от секундата. От 0 до 100 км/ч ускорението на M4 Competition трае 4,0 сек, на M4 CS – 3,9 сек, а на M4 GTS – 3,8 сек. Това, което отличава M4 CS от M4 GTS на пръв поглед, е липсата на защитен ролбар в купето, на голямо задно крило и на регулируем преден сплитер. Отсъства и революционната технология за водно впръскване, която функционира в M4 GTS. Това е авангардна система за впръскване под високо налягане на водна пара във всмукателния колектор, за да се намали температурата, да се подобри изгарянето на горивната смес и да се увеличи производителността на двигателя.

За върхово скоростно представяне решаващ фактор е теглото на автомобила. Новият M4 CS тежи 1580 кг, което е с 30 кг по-малко от стандартен M4, но и 70 кг повече от M4 GTS. При M4 CS от карбонов композит са изработени много компоненти по каросерията като преден капак, покрив, спойлер, дифузьор и др. Пътническата кабина обаче не е „изчистена” от всичко излишно като при M4 GTS, макар че тапицериите на вратите са от леки пресовани влакна.

Редовият шестцилиндров двигател с обем 3,0 л работи с двойно турбо пълнене и 7-степенна трансмисия с двоен съединител. С някои подобрения мощността при M4 CS е повишена до 460 конски сили и 600 Nm – с 10 конски сили и 50 Nm повече от M4 Competition. Настройките на адаптивното окачване са по-спортни, а електронният ограничител за максималната скорост се включва при 280 км/ч. За екстремното спиране се грижат четирибутални спирачни отпред и двубутални отзад. Предните джанти са с диаметър 19 инча и пърформанс гуми 265/35, задните са 20-инчови с гуми 285/30.

Отвън M4 CS лесно се познава по създадените за М моделите задни OLED светлини с 3D ефект и по четирите тръби от неръждаема стомана на изпускателната система. Отвътре хващат окото спортните седалки с тапицерия от кожа мерино и алкантара и осветените емблеми BMW M на облегалките.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.