На 22 април 2018 да почерпят

Стоичков повежда „Селтик“ срещу „Ливърпул“

Два литра твърд алкохол и 10 грама кокаин

Полицията арестува фен, заподозрян за раняването на полицайката на мача “Левски”-ЦСКА

НФСБ със закон за футболното хулиганство

Търсят евтино мехлем за брадавици в Турция Бургазлии на лекарствен туризъм

Синът на Валери Симеонов преодолял наркозависимост

Работодатели от Варненско готвят протест заради скъп ток от ТЕЦ Варна

11 българи са спечелили над 1 млн. долара на покер Фахредин Мустафов получи половин милион на турнир в Барселона

Инспекторите на ОЗХО взеха проби в Дума

Слизат от педалите на пешеходна пътека Велосипедистите масово вършат нарушения, някои не са и чували, че има правила

Вижте акцентите от броя на “Труд” в неделя, 22 април 2018

10 000 унгарци протестираха за свобода на медиите

Мегз показа зърна на светско парти

Заев: Никога не сме били толкова близо до решение за името

Екстремен баварец с 460 коня

Баварските моторни заводи продължават да създават машини, които „улучват” точно в сърцето автомобилните ценители. Поредната „стрела” с марката BMW е безкомпромисното спортно купе M4 CS. Това е изключителна кола, но не най-бързата от Серия 4. Абсолютен шампион по скоростни качества остава M4 GTS с уникалните си характеристики – 500 конски сили, 600 Nm, 305 км/ч. Цялата продукция от 700 екземпляра M4 GTS е безнадеждно разпродадена, въпреки че един брой струва към 150 000 евро. Сега BMW слиза едно стъпало по-надолу и лансира (почти) идентичен автомобил, който се нарежда на второ място по бързина сред М „четворките” и е по-изгоден с около 32 000 евро.

Разликата между М4 GTS и М4 CS не е голяма, но не е само в буквите. С този автомобил BMW въвежда ново означение в М гамата. Над базовите М модели се позиционират мощните версии с пакета Competition. Едно ниво по-нагоре са CS моделите, а върхът е запазен за GTS. По отношение на динамиката разликата между вариантите на М4 се измерва в някакви десети от секундата. От 0 до 100 км/ч ускорението на M4 Competition трае 4,0 сек, на M4 CS – 3,9 сек, а на M4 GTS – 3,8 сек. Това, което отличава M4 CS от M4 GTS на пръв поглед, е липсата на защитен ролбар в купето, на голямо задно крило и на регулируем преден сплитер. Отсъства и революционната технология за водно впръскване, която функционира в M4 GTS. Това е авангардна система за впръскване под високо налягане на водна пара във всмукателния колектор, за да се намали температурата, да се подобри изгарянето на горивната смес и да се увеличи производителността на двигателя.

За върхово скоростно представяне решаващ фактор е теглото на автомобила. Новият M4 CS тежи 1580 кг, което е с 30 кг по-малко от стандартен M4, но и 70 кг повече от M4 GTS. При M4 CS от карбонов композит са изработени много компоненти по каросерията като преден капак, покрив, спойлер, дифузьор и др. Пътническата кабина обаче не е „изчистена” от всичко излишно като при M4 GTS, макар че тапицериите на вратите са от леки пресовани влакна.

Редовият шестцилиндров двигател с обем 3,0 л работи с двойно турбо пълнене и 7-степенна трансмисия с двоен съединител. С някои подобрения мощността при M4 CS е повишена до 460 конски сили и 600 Nm – с 10 конски сили и 50 Nm повече от M4 Competition. Настройките на адаптивното окачване са по-спортни, а електронният ограничител за максималната скорост се включва при 280 км/ч. За екстремното спиране се грижат четирибутални спирачни отпред и двубутални отзад. Предните джанти са с диаметър 19 инча и пърформанс гуми 265/35, задните са 20-инчови с гуми 285/30.

Отвън M4 CS лесно се познава по създадените за М моделите задни OLED светлини с 3D ефект и по четирите тръби от неръждаема стомана на изпускателната система. Отвътре хващат окото спортните седалки с тапицерия от кожа мерино и алкантара и осветените емблеми BMW M на облегалките.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.