24 души са арестувани в Турция по подозрение в „терористична пропаганда“ срещу военната операция в Сирия

68-годишна загина, мъжът й с опасност за живота заради забравени котлони

Св. Синод: Истанбулска конвенция отваря широко вратите към морален разпад БПЦ призова парламента да не ратифицира споразумението

Грабител изтърси портфейл от чанта

Илияна Йотова: Преживяваме един от най-колебливите периоди в развитието на ЕС

Цеко Минев: В Европа правят по 200 лифта, а ние се обясняваме за един

Задържаха 20-годишен, ударил фелдшер в Спешния център в Нова Загора

Община Петрич довършва важни проекти през новата година

Нов център ще има Боровец, избират между 40 архитектурни проекта

Свищовлия счупи скулата на съседа си при побой

Затвориха тунела под връх Монблан заради навалял сняг

В Благоевград официално обявиха грипна епидемия, Петрич на прага

Откриха труп на мъж до заведение в Кърджали 12-годишно момче подало сигнала

Премиерът милиардер на Чехия при Борисов (снимки)

Спипаха крадци на 3050 лева от лека кола

Екстремен баварец с 460 коня

Баварските моторни заводи продължават да създават машини, които „улучват” точно в сърцето автомобилните ценители. Поредната „стрела” с марката BMW е безкомпромисното спортно купе M4 CS. Това е изключителна кола, но не най-бързата от Серия 4. Абсолютен шампион по скоростни качества остава M4 GTS с уникалните си характеристики – 500 конски сили, 600 Nm, 305 км/ч. Цялата продукция от 700 екземпляра M4 GTS е безнадеждно разпродадена, въпреки че един брой струва към 150 000 евро. Сега BMW слиза едно стъпало по-надолу и лансира (почти) идентичен автомобил, който се нарежда на второ място по бързина сред М „четворките” и е по-изгоден с около 32 000 евро.

Разликата между М4 GTS и М4 CS не е голяма, но не е само в буквите. С този автомобил BMW въвежда ново означение в М гамата. Над базовите М модели се позиционират мощните версии с пакета Competition. Едно ниво по-нагоре са CS моделите, а върхът е запазен за GTS. По отношение на динамиката разликата между вариантите на М4 се измерва в някакви десети от секундата. От 0 до 100 км/ч ускорението на M4 Competition трае 4,0 сек, на M4 CS – 3,9 сек, а на M4 GTS – 3,8 сек. Това, което отличава M4 CS от M4 GTS на пръв поглед, е липсата на защитен ролбар в купето, на голямо задно крило и на регулируем преден сплитер. Отсъства и революционната технология за водно впръскване, която функционира в M4 GTS. Това е авангардна система за впръскване под високо налягане на водна пара във всмукателния колектор, за да се намали температурата, да се подобри изгарянето на горивната смес и да се увеличи производителността на двигателя.

За върхово скоростно представяне решаващ фактор е теглото на автомобила. Новият M4 CS тежи 1580 кг, което е с 30 кг по-малко от стандартен M4, но и 70 кг повече от M4 GTS. При M4 CS от карбонов композит са изработени много компоненти по каросерията като преден капак, покрив, спойлер, дифузьор и др. Пътническата кабина обаче не е „изчистена” от всичко излишно като при M4 GTS, макар че тапицериите на вратите са от леки пресовани влакна.

Редовият шестцилиндров двигател с обем 3,0 л работи с двойно турбо пълнене и 7-степенна трансмисия с двоен съединител. С някои подобрения мощността при M4 CS е повишена до 460 конски сили и 600 Nm – с 10 конски сили и 50 Nm повече от M4 Competition. Настройките на адаптивното окачване са по-спортни, а електронният ограничител за максималната скорост се включва при 280 км/ч. За екстремното спиране се грижат четирибутални спирачни отпред и двубутални отзад. Предните джанти са с диаметър 19 инча и пърформанс гуми 265/35, задните са 20-инчови с гуми 285/30.

Отвън M4 CS лесно се познава по създадените за М моделите задни OLED светлини с 3D ефект и по четирите тръби от неръждаема стомана на изпускателната система. Отвътре хващат окото спортните седалки с тапицерия от кожа мерино и алкантара и осветените емблеми BMW M на облегалките.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.